چرا لیبل صدفی در چاپ دیجیتال اهمیت دارد؟

چاپ لیزری، یکی از روش‌های مدرن چاپ دیجیتالی است که کاربردهای فراوانی در صنعت دارد. در این روش از طریق ایجاد حرارت و سوختن لیزر، تصویر روی سطح مورد نظر چاپ می‌شود. اما چاپ‌های لیزری دارای مدل‌های مختلفی است که ظرافت و دقت آن‌ها با یکدیگر فرق دارد. از این فناوری برای چاپ لوگو و لیبل روی اجناس مختلفی استفاده می‌شود. از چاپ لیزری در صنایع مختلفی استفاده می‌شود که شامل پوشاک، خودروسازی، تابلوسازی، دکوراسیون داخلی، صنعت تبلیغات، صنعت چرم و چوب می‌شود.

جنس و ویژگی‌های برچسبی که قرار است برای معرفی محصول و برند خود از آن استفاده کنید، اهمیت ویژه‌ای دارد. چراکه قرار است هویت شما را به مشتری نشان دهد. بسیاری از کسب‌و‌کارها به خاطر جنس پلاستیکی و ضدآب لیبل صدفی، از این برچسب‌ها استفاده می‌کنند. برخی دیگر لیبل متالایز را به خاطر استحکام بالا و جنس براق آینه‌ای آن انتخاب می‌کنند. البته که چاپ لیبل متالایز به صورت مات هم انجام می‌شود و برخی دیگر هم چاپ لیبل شیشه‌ای را به عنوان یک روش منحصربه‌فرد برای معرفی برند خود انتخاب می‌کنند.

چاپ لیبل صدفی چیست؟

در چاپ لیبل صدفی که به چاپ PVC نیز مشهور شده، از مواد اولیه پلاستیکی استفاده می‌شود. لیبل‌های صدفی هم مثل دیگر لیبل‌ها به صورت برچسبی تولید می‌شوند و در پشت آن‌ها از چسب استفاده شده است. از ویژگی‌های این برچسب‌ها می‌توان به سطح صاف، استحکام بالا در برابر کشیدگی و پارگی و همینطور مقاومت در برابر هرگونه تغییر دما و آب به خاطر ماهیت پلاستیکی آن اشاره کرد. به همین خاطر هم هست که معمولاً روی محصولات مرتبط با آب مثل انواع شامپوها و پودرهای شوینده و همینطور خودروسازی و تهیه رنگ از این لیبل استفاده می‌شود.

اما به جز چاپ لیبل صدفی، انواع دیگر لیبل‌ها مثل چاپ لیبل متالایز و چاپ لیبل شیشه ای (لیبل ترانسپرنت) هم وجود دارد که ویژگی‌های متفاوتی دارند و می‌توانید در ادامه با آن‌ها آشنا شوید.

چاپ لیبل متالایز چیست؟

لیبل متالایز هم دارای خاصیت ضد آب است و برای ساخت آن از PVC استفاده می‌شود. علاوه بر ضد آب بودن، این برچسب دارای استحکام بسیار بالایی هم هست. چاپ لیبل متالایز به دو صورت براق و مات انجام می‌شود. ظاهر این برچسب‌ها براق آینه‌ای است که باعث شده لوکس به نظر برسند این محصولات در دو رنگ نقره‌ای و طلایی چاپ می‌شوند. به همین خاطر برندهایی که محصولات لوکسی مثل لپ تاپ و لوازم خانگی تولید می‌کنند یا دیگر صنایع مثل تولید مواد غذایی و لوازم صنعتی که به دنبال چاپ یک لیبل منحصر به فرد برای محصولات خود هستند از این روش استفاده می‌کنند.

چاپ لیبل شیشه ای چیست؟

چاپ لیبل شیشه ای یا ترانسپرنت یک روش اقتصادی و بسیار مؤثر است که کسب‌وکارها از آن به عنوان یک برچسب متمایزکننده استفاده می‌کنند. چاپ لیبل ترانسپرنت برخلاف دو روش دیگر، در عین حال که پشت آن ویژگی برچسبی دارد، ظاهر شفافی دارد. به طوری که لوگو برند و توضیحات محصول شما با رنگ متمایزکننده سفید و مشکی چاپ می‌شود، نمای پس زمینه آن‌ها شفاف است.

از این روش چاپ در موارد مختلفی مثل جعبه محصولات آرایش و بهداشتی، گارانتی محصولات، صنایع خودروسازی، صنایع ساختمانی و بسته‌بندی بطری نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

چاپ لیبل تأثیر به سزایی روی معرفی کسب و کار شما و جذب مشتری دارد. صاحبان کسب‌وکار باید بهترین روش را با توجه به محصولات و خدمات خود انتخاب کنند تا بتوانند بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. انواع روش‌های مختلفی مثل چاپ لیبل صدفی، چاپ لیبل متالایز و چاپ لیبل شیشه ای وجود دارد که می‌توانند هویت و اصالت یک کالا را به مشتریان نشان دهند. جهت تهیه چاپ لیبل می‌توانید به وبسایت آی چاپ مراجعه کنید و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید. سپاسگزاریم که وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مقاله صرف کردید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.