خرید گیفت کارت و نکاتی که باید بدانید

خرید گیفت کارت

خرید گیفت کارت از آسان‌ترین راه و با تحویل آنی مهم‌ترین دغدغه‌ی افرادی است که به این کارت هدیه مجازی نیاز دارند. اگر در حال خواندن این مطلب هستید به احتمال زیاد می‌دانید گیفت کارت چیست و به دنبال راهی سریع، آسان و مطمئن برای خرید آن هستید. اما اگر اطلاعات چندانی در مورد گیفت کارت ندارید مطلب کوتاه بعدی را حتما بخوانید. اگر هم از دسته‌ی اول هستید به سراغ قسمت‌های پایین‌تر این مطلب بروید ما در مورد خرید گیفت کارت اپل، گیفت کارت PSN و گیفت کارت استیم صحبت کرده‌ایم. همچنین به شما می‌گوییم که در هنگام خرید این کارت‌های اعتباری مجازی چه نکاتی را مدنظر قرار دهید تا خریدی هوشیارانه و مطمئن داشته باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

گیفت کارت چیست ؟

گیفت کارت یک کارت هدیه با اعتبار معین است که به صورت فیزیکی یا مجازی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. گیفت کارت‌های فیزیکی که تکلیفشان روشن است؛ یک کارت پلاستیکی با مقدار مشخصی اعتبار که می‌توانید کالا و خدمات مختلفی را با استفاده از آن خریداری کنید. گیفت‌ کارت مجازی نیز همان قابلیت را دارد با این تفاوت که به‌صورت یک کد در اختیار فرد قرار می‌گیرد. این کد‌ها را می‌توانید در کیف پول حساب‌های کاربری مختلف و برخی بازی‌های آنلاین ذخیره کنید. سپس با استفاده از آن تراکنش‌های مختلفی را در دنیای اینترنت انجام دهید.

با استفاده از گیفت کارت دیجیتالی یا مجازی می‌توانید انواع خریدهای آنلاین همچون خرید کالاها، خرید بازی‌های مختلف رایانه‌ای و موبایلی، خرید آپشن‌های بازی و ارتقای سطح بازی‌های کامپیوتری را انجام دهید.

لازم به ذکر است که برای خرید از هر شرکت و پلتفرمی باید گیفت کارت مخصوص همان شرکت را تهیه کنید. برای مثال جهت بهره‌مندی از خدمات شرکت سونی حتما باید گیفت کارتPSN داشته باشید. همچنین خرید گیفت کارت استیم برای بهره‌مندی از بازی‌های شرکت استیم ضروری است. گیفت کارت اپل نیز امکان خرید محصولات از فروشگاه اپل را برایتان فراهم می‌کند.

اعتبار گیفت کارت به مبلغی که بابت آن پرداخت می‌کنید بستگی دارد و از 2 دلار تا 500 دلار متغیر است.

گیفت کارت استیم

اگر از کاربران استیم هستید و قصد دارید از تمامی امکانات این پلتفرم جذاب بهره ببرید باید گیفت کارت مخصوص استیم را خریداری کنید. با خرید گیفت کارت استیم امکان دانلود نسخه‌ی اصلی بازی‌های جدید را در اختیار خواهید داشت. اما از این گیفت کارت چطور استفاده می‌شود؟! برای پاسخ به این سوال حتما پاراگراف بعدی را بخوانید.

ساخت اکانت استیم

برای استفاده از گیفت کارت Steam باید یک اکانت یا حساب کاربری ایجاد کنید. ساخت اکانت استیم کار دشواری نیست؛ کافیست وارد سایت استیم شده و بر روی گزینه‌ی join Steam کلیک کنید؛ سپس اطلاعات خود را وارد کرده و دکمه‌ی تأیید را بزنید. حالا شما یک اکانت استیم دارید که می‌توانید با خرید کد استیم آن را شارژ کنید و با استفاده از آن انواع بازی‌های پولی و غیررایگان استیم را خریداری نمایید.

خرید گیفت کارت پلی استیشن

گیفت کارت پلی استیشن نیز حکم یک ارز دیجیتالی را دارد که می‌توانید با آن انواع محصولات شرکت سونی را خریداری کنید. برای مثال می‌توانید از تم‌های آنلاین، انواع بازی‌های مخصوص PS و Xbox، تخفیف‌های بازی، موزیک، آپشن‌های سطح بالاتر بازی و موارد دیگر بهره‌مند شوید.

انواع گیفت کارت پلی استیشن

گیفت کارت پلی استیشن به دو صورت صادر می‌شود. یک نوع آن که Network نام دارد و مخصوص شارژ کردن اکانت و خرید آپشن‌های بازی است. نوع دوم را پلاس (Plus) می‌گویند و با استفاده از آن می‌توان به بازی‌های آنلاین دسترسی داشت. لازم به ذکر است که به گیفت کارت مخصوص شرکت سونی گیفت کارتPSN نیز گفته می‌شود.

با خرید گیفت کارت پلی استیشن از سایت معتبر می‌توانید به‌طور آنی کد مربوطه را دریافت کنید و از بابت شارژ شدن اکانت خود مطمئن باشید.

خرید گیفت کارت اپل

کاربران گجت‌های اپل نیز برای دسترسی به موزیک، فیلم، برنامه‌ها و بازی‌های مختلف به خرید گیفت کارت مخصوص اپل که آیتونز نامیده می‌شود نیاز خواهند داشت. با خرید گیفت کارت اپل می‌توانید بدون محدودیت از فروشگاه اپل (App Store) خرید کنید و هرآنچه که مخصوص سیستم عامل IOS است را در اختیار داشته باشید.

قیمت گیفت کارت اپل

قیمت گیفت کارت اپل با توجه به مقدار اعتباری که دارد متفاوت است. بنابراین شما می‌توانید یک گیفت کارت ارزان اپل که مبلغ آن 2 دلار است را خریداری نمایید و از امکاناتی با ارزش دو دلار بهره‌مند شوید. یا اینکه با پرداخت مبالغ بیشتر امکانات و دسترسی‌هایی بیشتری را در اختیار داشته باشید.

فعال‌ سازی گیفت کارت

فعال سازی کد گیفت کارت بسیار آسان است و تنها با انجام چند اقدام ساده که تقریباً در تمام پلتفرم‌ها نیز یکسان است صورت می‌گیرد. اول باید کد گیفت کارت را در کادری که در اپ یا اکانت مورد نظر به شما نشان داده می‌شود، وارد کنید. سپس با پشت سر گذاشتن مراحل بعدی می‌توانید بخش‌هایی از برنامه که قبلاً در دسترس نبود را مشاهده کنید.

نکات مهم که در خرید گیفت کارت باید مورد توجه قرار بگیرند

در این بخش چند نکته مهم و اساسی را بیان کرده‌ایم که اگر در هنگام خرید گیفت کارت به آن توجه کنید، خریدی مقرون به صرفه و هوشیارانه خواهید داشت.

  • در هنگام خرید گیفت کارت باید به نوع و کاربرد آن توجه کنید. (تنوع گیفت‌ کارت‌ها زیاد است و هر گیفت کارت مخصوص پلتفرم و برنامه‌ی مخصوص به خود است؛ بنابراین در هنگام خرید باید حواستان جمع باشد تا دچار خرید اشتباهی نشوید).
  • به مبلغ گیفت کارت توجه کنید و آن را متناسب با مبلغ مورد نیاز خریداری کنید.
  • پس از خرید، تمام اطلاعات مهم گیفت کارت را از فروشنده تحویل بگیرید. این اطلاعات شامل کد 12 رقمی، تاریخ انقضای گیفت کارت و شناسه کارت است.
  • برای اینکه یک خرید گیفت کارت ارزان را تجربه کنید بهتر است به مقدار کارمزد و مالیات محصول توجه کرده و گیفت‌ کارت‌هایی که کارمزد کمتری دارند را خریداری نمایید.
  • خرید گیفت کارت از سایت معتبر؛ متأسفانه امروزه کلاهبرداران اینترنتی به فروش گیفت کارت‌های تقلبی و هک شده اقدام می‌کنند؛ برای اینکه در دام چنین افرادی نیفتید باید از وب‌سایت‌های معتبر خرید خود را انجام دهید.

بهترین سایت گیفت کارت

مانند هر محصول دیگری که در فضای اینترنت به فروش می‌رسد برای خرید گیفت کارت نیز با سایت‌های متعددی روبه‌رو هستیم. بنابراین باید در انتخاب سایت برای خرید گیفت کارت هوشیارانه عمل کنید و سایتی را انتخاب کنید که معتبر بوده و دارای نماد اطمینان باشد.

یک سایت خوب برای خرید گیفت کارت سایتی است که از پشتیبانی قوی و بخش فروش فعال برخوردار است. همچنین محصول مورد نظر را با قیمت ارزان و تحویل آنی در اختیار مشتری می‌گذارد. و در نهایت اینکه یک سایت‌ معتبر فروش گیفت کارت علاوه بر فروش محصول مطالب آموزشی در مورد نحوه خرید و فعال‌ سازی گیفت را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله مطالبی را راجع به خرید گیفت کارت PSN، گیفت کارت استیم و گیفت کارت اپل ذکر کردیم. همچنین یادآور شدیم که در هنگام خرید گیفت کارت باید به چه نکاتی توجه کنید تا خریدی مطمئن و به صرفه داشته باشید. امیدوارم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.