تردمیل‌ های اتوماتیک و هوشمند با در نظر گرفتن ضربان قلب

در بین تجهیزات ورزشی که هم در باشگاه و هم در خانه می‌توان از آن استفاده کرد، تردمیل یکی از بهترین دستگاه‌ها به شمار می‌آید که مورد‌استقبال بسیاری از ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای قرار گرفته است. این وسیله به گونه‌ای طراحی شده که امکان پیاده‌روی و دویدن را در خانه و یا باشگاه‌های ورزشی برای افراد مهیا می‌کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ویژگی استفاده از Treadmil آن است که ورزشکار می‌تواند به راحتی و بدون محدودیت زمانی در منزل به فعالیت ورزشی بپردازد؛ از دیگر قابلیت‌های این دستگاه ورزشی آن است که به بهبود ضربان قلب در بیماران قلبی و عروقی کمک کرده و می‌تواند تا حد زیادی سلامتی این افراد را تضمین نماید؛ زیرا به گونه‌ای طراحی شده است که دارای برنامه‌های هوشمندی است و می‌تواند در حین ورزش میزان ضربان قلب و حتی مقدار کالری‌‌های سوخته و … را نیز نشان دهد.

در این مطلب اطلاعات بیشتری را درباره تردمیل خانگی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

تردمیل چیست؟

تردمیل دستگاهی است که جهت انجام تمرین‌های قلبی و عروقی که به آن هوازی گفته می‌شود مورد‌استفاده قرار می‌گیرد؛ این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که فرد با قرار گرفتن بر روی نوار نقاله‌ای که برای آن در‌نظر گرفته‌شده می‌تواند به پیاده روی و یا دویدن بپردازد؛ هنگامی که شما روی این نوار قرار می‌گیرید و کلید استارت Start را می‌فشارید، تردمیل شروع به کار کرده و با توجه به برنامه‌ای که به دستگاه می‌دهید، می‌توانید یک پیاده‌روی ساده داشته و یا بدوید.

همچنین برای این دستگاه برنامه‌های پیش فرضی در‌نظر گرفته‌شده که با کلیلک بر روی هر یک از آن‌ها یک شیب به سمت بالا و یا پایین برای شما در‌نظر گرفته خواهد شد که تا حدودی می‌تواند سطح خیابان و یا یک شیب تندتر مانند پیاده روی کوهستانی و … را تداعی نماید، حتی شما می‌توانید برای این دستگاه برنامه‌ای را به خواست خود طراحی نمایید؛ به این ترتیب می‌توانید هر روز با همان برنامه شیبی که خودتان مایلید به پیاده روی یا دویدن بپردازید.

با توجه به آنچه که گفته شد، دیگر این شما هستید که بخواهید از تردمیل به عنوان دستگاهی برای کاهش وزن استفاده کنید و یا آن را برای پرورش عضلات پاها یا بهبود شرایط قلبی عروقی خود به‌کار ببرید.

معرفی انواع مختلف تردمیل

این دستگاه به‌طورکل به 5 نوع مختلف تقسیم می‌شود که برای خرید تردمیل بهتر است با مدل‌های مختلف آن آشنا باشید تا بتوانید هنگام خرید تصمیم درست‌تری بگیرید.

تردمیل خانگی:

این دستگاه همان‌طور که از نامش پیداست، برای استفاده در خانه کاربرد دارد و برای جوانان و حتی افراد میانسال و سالمندان که مایلند به ورزش روزانه پرداخته و یا تحرکی داشته باشند مناسب است، از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به داشتن دستگیره‌ها و صفحات هوشمند اشاره کرد که قادر است از ابتدای شروع به تمرینات ورزشی، میزان ضربان قلب شما را نشان دهد.

Treadmil آبی:

ویژگی خوب این محصول آن است که شما می‌توانید از آن هم به عنوان دستگاه ورزشی و هم تفریحی استفاده نمایید. این دستگاه به صورت وان حمام طراحی شده است که البته ابعاد بزرگ‌تری نسبت به تردمیل‌های خانگی و باشگاهی دارد و بیشتر برای افرادی مناسب است که بسیار چاق هستند و نمی‌توانند به راحتی از تردمیل خانگی استفاده نمایند.

همان‌طور که می‌دانید وزن شما در آب کاهش می‌یابد؛ بنابراین فعالیت به این شکل، برای افراد چاق ساده‌تر است؛ همچنین افرادی مانند سالمندان و کسانی که مشکل حفظ تعادل بدن دارند و یا دچار دردهای عضلانی و مفصلی هستند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتما از این محصول استفاده نمایند.

تردمیل بدون موتور یا مکانیکی:

نوعی از این دستگاه طراحی شده که به تردمیل بدون موتور یا مکانیکی معروف است؛ این وسیله ورزشی بسیار جمع‌و‌جور طراحی شده است؛ به‌طوری‌که کاربر می‌تواند حتی در یک آپارتمان کوچک نیز از آن استفاده نماید. هنگام استفاده از این تردمیل خانگی بدون موتور، در‌واقع این شما هستید که با قدرت وزن و با استفاده از پاهای خود می‌توانید تسمه را چرخانده و کمک کنید تا بدنتان کالری بیشتر سوزانده و چربی بیشتری از دست بدهد، این دستگاه هیچ کلیدی برای روشن شدن و توقف کردن ندارد و شما باید با مهارت از دستگیره‌ها برای پایین آمدن از تردمیل استفاده کنید.

Treadmil باشگاهی:

همان‌طور که پیشتر هم اشاره کردیم، تردمیل‌ها دارای انواع مختلف خانگی و باشگاهی هستند که برخی از آن‌ها به لحاظ پر‌قدرت‌تر بودن و قابلیت تحمل وزن بالا، بیشتر در باشگاه‌ها مورد‌استفاده قرار می‌گیرند، این نوع دستگاه قادر است وزن بیشتری را تحمل نماید؛ ضمن آنکه موتور تردمیل باشگاهی از نوع AC است که نسبت به موتورهای DC از قدرت بیشتری برخوردار بوده و می‌تواند مدت زمان بیشتری مورد‌استفاده قرار گیرد.

مزایای استفاد از تردمیل

  • امکان کنترل ورزش و تحرک بدنی از نظر سرعت، نوع فعالیت، نشان دادن ضربان قلب و…
  • در دسترس بودن برای انجام پیاده روی و دویدن
  • امکان ورزش کردن در هر زمان از روز، بدون در‌نظر‌ گرفتن شرایط آب‌و‌هوایی
  • امکان کالری سوزی بالا و کم کردن وزن سریع
  • بدون محدودیت سنی و جنسیتی
  • سفارشی کردن تمرینات

چه نکاتی هنگام خرید تردمیل باید مورد‌توجه قرار گیرد؟

  • جنس بدنه

اغلب تردمیل‌هایی که در بازار وجود دارند دارای بدنه‌ای از جنس فولاد و یا آلومینیوم هستند؛ برای استفاده از این دستگاه در خانه، نوع آلومینیومی آن پیشنهاد می‌شود اما برای استفاده در باشگاه بهتر است نوع فولادی آن را تهیه کنید.

  • قدرت و نوع موتور

هنگام خرید تردمیل خانگی و … بر اساس نیاز، به نوع و قدرت موتور توجه داشته باشید. موتور نوعDC وزن کمتری داشته و سر و صدای کمتری تولید می‌کند؛ در مقابل آن موتورهایAC این محصول، دارای قدرت و البته صدای بیشتری بوده و برای باشگاه مناسب است.

  • میزان تحمل وزن

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید این محصول باید در‌نظر داشت، تحمل وزن دستگاه است؛ زیرا افراد هنگام دویدن، در حدود ۲۰ کیلوگرم فشار بیشتر به زمین وارد می‌کنند؛ به همین دلیل باید تردمیلی را انتخاب کنید که تحمل وزن 20 کیلوگرم بیشتر از وزن شما را داشته باشد، یعنی اگر 90 کیلو‌گرم وزن دارید، این دستگاه باید بتواند وزنی در حدود 110 کیلوگرم را تحمل نماید.

  • داشتن گیره ایمنی

چنانچه قرار است از این دستگاه، فردی استفاده نماید که قادر به حفظ تعادل بدن خود نیست و یا سالمند است، بهتر است تردمیل از قابلیت گیره ایمنی برخوردار باشد؛ به این ترتیب با اتصال این گیره به لباس فرد، چنانچه دچار عدم تعادل شود گیره ایمنی از دستگاه جدا شده و تردمیل از حرکت باز می‌ایستد.

  • طول، عرض و ضخامت تسمه

یکی دیگر از فاکتورهای مهم هنگام خرید تردمیل خانگی و … توجه به طول، عرض و ضخامت تسمه است؛ به طور معمول برای تردمیل خانگی باید تسمه‌ای به ضخامت ۶ میلی‌متر و برای باشگاهی ضخامتی بین ۹ تا ۲۰ میلی‌متری در‌نظر گرفته شود.

از آنجا که طول و عرض تسمه نیز به ترتیب بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ و ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر متغیر است بهتر است هنگام خرید، نوع استفاده از دستگاه را مدنظر داشته و با فروشنده این موضوع را در میان بگذارید تا مشاوره بهتری را به شما ارائه نماید.

جمع بندی

اگر مایلید برای کم کردن وزن و یا بازگرداندن سلامت بدن خود از نظر قلب، عروق، تسکین و بهبود درد مفاصل و عضلات و … از تردمیل استفاده نمایید، به شما پیشنهاد می‌کنیم خرید این محصول را با جست‌وجو و دریافت مشاوره از مراکز فروش این دستگاه و یا مربیان بدنسازی و .. انجام دهید تا محصولی متناسب با سن، وزن و همچنین نوع استفاده‌ای که دارید به شما پیشنهاد شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.