بررسی سودآوری نهال بادام اصلاح شده و نهال بادام خوشه ای

یکی از مهمترین سوالاتی هنگام خرید نهال بادام که برای باغداران مطرح می‌شود این است که “نهال بادام اصلاح شده بهتر است یا نهال بادام خوشه ای؟!”. انتخاب بین هر کدام از ارقام نهال بادام به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور قطع نمی توانیم بگوییم که یک نهال نسبت به نهال دیگر برتری دارد یا سایر نهال ها به غیر از این دو گزینه برای کاشت مناسب نیستند! خرید بهترین ارقام نهال بادام یک اقدام نسبی محسوب می شود؛ به این مفهوم که بسته به شرایط آب و هوایی منطقه باغ بادام می توان آنها را انتخاب کرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

از آنجایی که توسعه باغ بادام برای تمام باغداران اهمیت دارد و به ویژه می خواهند به سودآوری بالایی دست پیدا کنند، تصمیم داریم در این مطلب درباره ویژگی های نهال بادام اصلاح شده و نهال بادام خوشه ای صحبت کنیم. قطعاً اگر این مشخصات را بدانید، هنگام خرید نهال بادام، تصمیم ‌گیری راحت ‌تری خواهید. داشتن دانش و آگاهی به باغداران کمک می‌کند تا نهال های مناسب را انتخاب کنند و در فصل برداشت بادام، نتیجه زحمات و تلاش خود را به دست آورند.

خرید نهال بادام اصلاح شده + بررسی سودآوری آن در باغ

نهال بادام اصلاح شده یکی از بهترین ارقام موجود برای سودآوری بهتر است. ویژگی های این نهال بادام نشان می دهد که از نظر محصول دهی، تا چند برابر بیشتر از ارقام نهال بادام معمولی باردهی دارد. از هر هکتار از نهال های بادام اصلاح شده می ‌توانید حدود چهار تا پنج تن میوه مرغوب و با کیفیت برداشت کنید. عمر اقتصادی نهال های بادام اصلاح شده حداکثر ۶۰ سال است و اگر روش های مراقبت از درختان بادام را به ‌خوبی به کار ببرید، در این مدت سودآوری قابل توجهی خواهید داشت.

خرید نهال بادام اصلاح شده برای باغدارانی پیشنهاد می شود که باغ آنها در ارتفاعات ۴۰۰ تا ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این نهال های بادام مقاومت خوبی در برابر آفت های گیاهی دارند، اما باید مراقب حمله برخی قارچ ها که عفونت هایی را در درخت ایجاد می کنند باشید. با خرید ارقام نهال بادام اصلاح شده از بهترین نهالستان کشور یک خرید مطمئن خواهید داشت و سودآوری که در نظر دارید را به دست خواهید آورد.

در ادامه پیرامون معرفی انواع نهال های بادام اصلاح شده صحبت می کنیم. شما می‌توانید ارقام نهال بادام اصلاح شده را با ویژگی های باردهی متفاوتی خریداری کنید. این نهال های بادام از جمله نهال بادام فرانیس، نهال بادام آذر، نهال بادام تونو، نهال بادام نون پاریل، نهال بادام مامایی و نهال بادام سوپرنوا نام دارند.

با خرید نهال بادام آذر در هر هکتار می توانید حدود چهار تن بادام مرغوب برداشت کنید. این در حالی است که میزان باردهی نهال بادام تونو در هر هکتار می تواند به بیشتر از چهار تن هم برسد.

باردهی نهال بادام مامایی در هر هکتار ۴ تن است. نهال بادام فرانیس در هر هکتار می تواند چهار تا پنج تن بادام مرغوب تولیدکند. میزان باردهی بادام سوپرنوا در هر درخت تا حداکثر ۳۰ کیلوگرم بادام مرغوب است. نهال بادام سوپرنوا از سال دوم باردهی خود را آغاز می‌کند و در دوران بلوغ یعنی سن 7 سالگی به حداکثر تولید میوه می رسد. باردهی نهال بادام نون پاریل در هر هکتار حدود چهار تن است.

همانطور که مشاهده می کنید با خرید نهال بادام اصلاح شده از هر کدام از ارقام فوق، حداکثر بازدهی را دارید و چنانچه گونه های گرده افشان را به درستی انتخاب کنید، یا آبیاری و کوددهی و هرس کردن درختان به موقع انجام شود، همان نتیجه ای را به دست می آورید که به دنبال آن بوده اید.

خرید نهال بادام خوشه ای + بررسی سودآوری آن

 

گزینه دیگری که برای خرید نهال بادام به شما پیشنهاد می دهیم نهال بادام خوشه ای نام دارد. نهال های بادام خوشه ای از بهترین و پربارترین نمونه ها محسوب می شوند.

این نوع نهال های بادام از نظر بسیاری از ویژگی ها، به نهال های اصلاح شده شباهت دارند. نهال بادام خوشه ای به انواع نهال بادام آذر، نهال بادام سوپرنوا، نهال بادام مامایی، نهال بادام فرانیس و نهال بادام تونو و تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این نهال های بادام همانطور که در قسمت های قبل هم بررسی کردیم، در هر هکتار حدود چهار تا پنج تن میوه مرغوب تولید می کنند.

همانطور که از نام این نهال ها می توانیم متوجه شویم در هر شاخه و خوشه از نهال های بادام، میوه های بادام به صورت دسته جمعی و تجمعی رشد پیدا می کنند. این موضوع نشان می‌دهد که از هر درخت می توانید بیشتر از ۳۰ کیلو گرم بادام برداشت کنید. البته این در شرایطی است که درخت در نهایت سلامت باشد، گرده افشانی را به طور کامل انجام داده باشد و هیچ بیماری یا آفت روی درخت مشاهده نشود.

خرید نهال بادام خوشه ای می تواند در اولویت کسانی قرار بگیرد که به بازدهی سریع تر باغ بادام فکر می ‌کنند. این نهال ها، قابل کاشت در شرایط اقلیمی متفاوت هستند و اغلب با آب و هوای باغ بادام سازگاری پیدا می کنند. نهال های بادام خوشه ای را می توانید از بهترین نهالستان کشور خریداری کنید و مطمئن باشید که در سلامت کامل به شما تحویل داده می شوند.

از آنجایی که تقاضا برای خرید بادام در شکل های مختلف در بازار زیاد است، باغداران می توانند با یک تصمیم گیری صحیح و اصولی، باغ خود را توسعه دهند که این به افزایش فروش آنها کمک می کند. هر چه محصولات بیشتر باشند، فروش بهتر انجام می گیرد و این یعنی افزایش سودآوری؛ و همان هدفی است که تمام باغداران باغ بادام دنبال می کنند.

خرید نهال بادام شناسنامه دار و مجوزدار از نهالستان پالیز

اکنون که با ویژگی های نهال های اصلاح شده و نهال خوشه ای بادام آشنا شدید می دانید که خرید هر کدام از ارقام موجود تا چه اندازه به نفع باغداران تمام می شود. خرید نهال بادام مجوزدار و شناسنامه دار بسیار اهمیت دارد. چون شما مطمئن هستید که نهال ها زیر نظر کارشناسان با تجربه پرورش داده شده اند و جهاد کشاورزی هم سلامت آنها را تایید کرده است.

نهالستان پالیز، بزرگترین مجموعه در کشور است که در حوزه پرورش انواع نهال میوه و نهال بادام و نهال گردو فعالیت می کند. با اطمینان خاطر می توانید نهال بادام خوشه ای و نهال بادام اصلاح شده را از این مرکز تهیه کنید.

استعلام قیمت نهال بادام، قیمت نهال گردو و قیمت نهال میوه از طریق این نهالستان به راحتی امکان پذیر است. همین حالا با کارشناسان نهالستان پالیز تماس بگیرید تا شما را برای خرید ارقام نهال راهنمایی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.