آیا می‌ توان اپل واچ را با پاور بانک اپل شارژ کرد؟

قبل از رفتن به سفر یا مسیری طولانی که ممکن است به پریز برق دسترسی نداشته باشید؛ حتما پاور بانک مخصوص اپل واچ را با خود بردارید. حتما می پرسید آیا می توان اپل واچ را با پاور بانک اپل شارژ کرد؟ بله درست شنیدید، ساعت های هوشمند اپل نیز با پاور بانک ها قابل شارژ هستند. شما می توانید انواع مدل ها و قیمت پاور بانک اپل را در سایت جانبی ببینید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چگونگی شارژ کردن اپل واچ

شارژ اپل واچ با استفاده از وایرلس القایی امکان پذیر است. در این نوع شارژ، جریان الکتریکی درون ساعت توسط آهن ربا های الکتریکی موجود در شارژر ایجاد می شود. البته انجام این فرایند با وجود یک سیم امکان پذیر است. اما به دلیل عدم اتصال مستقیم آن به پورت، بیسیم یا همان وایرلس محسوب می‌ شود. معمولا پس از قرار گرفتن ساعت شما در جای مناسب، شارژ القایی شروع به کار می‌ کند. البته در این روند، جزئیات بیش‌تری از یک کابل شارژ معمولی داشته و اتصال بین دستگاه و شارژر اطمینان زیادی ندارد.

شارژر اپل واچ، یک کابل USB دو طرفه است که در یک سر خود دارای بخش فرو رفته و در سر دیگر از جایگاه اتصال USB تشکیل شده است. سر USB برای متصل شدن به یک آداپتور شارژ، کامپیوتر یا لپ تاپ مناسب است. در مرحله بعد با قرار گرفتن پشت ساعت بر روی قسمت مقعر، شارژ شدن ساعت آغاز می‌ شود. البته باید به نحوه قرار گرفتن اپل واچ بر روی شارژر دقت کرده و قدرت جذب میان آن دو را احساس کنید.

ساعت هوشمند اپل باید بین یک و نیم تا دو و نیم ساعت به صددرصد رسیده و کامل شارژ شود. همچنین پس از یک و نیم ساعت، باید به درصد ۸۰ رسیده باشد. همچنین در صورت خالی بودن باتری، برای روشن کردن دوباره اپل واچ ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. رعد و برق سبز رنگ روی صفحه، نمایانگر شارژ شدن اپل واچ بوده و صاعقه قرمز رنگ، به کم شدن شارژ باتری ساعت اشاره می‌ کند.

ساعت های اپل با داشتن شارژ کامل، قابلیت ۱۸ ساعت کار کردن را دارند. البته استفاده از امکاناتی مثل پخش صوت بلوتوث و گام شمار، باعث تخلیه سریع‌تر اپل واچ شما می‌ شود. همچنین یک اپل واچ کارکرده به اندازه اوایل شارژ نگه نمی دارد و باتری آن در مقابل یک اپل واچ نو، از قدرت کم‌تری برخوردار است.

دلایل استفاده از پاور بانک برای ساعت های هوشمند اپل

ممکن است این سوالات برای شما ایجاد شده باشند که آیا می‌ توان اپل واچ را با پاور بانک اپل شارژ کرد؟ مزایای استفاده از پاور بانک چیست؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که بله امکان استفاده از پاور بانک اپل برای شارژ کردن اپل واچ وجود دارد. شما می‌ توانید پاور بانک را به عنوان یک شارژر قابل حمل به همراه داشته و از آن برای پر کردن باتری ساعت خود استفاده کنید. همچنین برای شارژ کردن با پاور بانک به کابل اضافه ای احتیاج نداشته و فضای کم‌تری را به آن اختصاص می دهید. راحتی نحوه استفاده از پاور بانک، از دیگر مزایای استفاده از این وسیله برای شارژ کردن اپل واچ است.

شارژ سریع تر اپل واچ

یکی از مهم ترین ویژگی های اپل واچ، توانایی استفاده از شارژ سریع است. به وسیله این ویژگی، می توان پس از ۴۵ دقیقه اپل واچ را تا ۸۰ درصد شارژ کرد. آداپتور های برق USB-C در صورت داشتن توان ۱۸ یا بالاتر از شارژ سریع پشتیبانی می‌ کنند.

برای شارژ سریع اپل واچ، به موارد زیر احتیاج است:

  • کابل MagSafe

می‌ توانید از فروشگاه های اپل یک کابل MagSafe با کانکتور USB-C تهیه کنید.

  • دو شاخه USB-C

آداپتور USB-C شما باید ۱۸، ۲۰، ۲۹، ۳۰، ۶۱، ۸۷ یا ۹۶ وات باشد. آداپتور های کوچک ۵ یا ۱۲ وات با کابل MagSafe سازگار نبوده و تنها توانایی پشتیبانی از خروجی های USB-A را دارند.

  • دستگاهی با درگاه USB-C

کابل USB-C جایگزین مناسبی برای آداپتور است. شما می‌ توانید از طریق دستگاهی که ورودی USB-C را دارد، اپل واچ خود را شارژ کنید. همچنین امکان شارژ اپل واچ های جدید از طریق آیپد نیز وجود دارد و یک آیپد با داشتن ورودی USB-C می‌ تواند برای انجام این کار مورد استفاده قرار بگیرد.

امکان شارژ سریع برای کاربران مفید بوده و بهترین راه حل برای استفاده طولانی مدت از اپل واچ است. البته افزایش مدت زمان نگهداری شارژ باتری در اپل واچ پیشنهاد مناسب تری است.

اگر ساعت هوشمند اپل شارژ نشد، چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

شارژ کردن اپل واچ به سادگی انجام می‌ شود. اما ممکن است در انجام این فرایند مشکلاتی ایجاد شود. در ادامه اقدامات لازم برای رفع مشکل شارژ نشدن اپل واچ را به طور کامل بررسی می‌ کنیم.

راه اندازی دوباره ساعت

ممکن است مشکلات تصادفی و متناوب اپل واچ با خاموش و روشن شدن آن، حل شود. پیشنهاد می‌ کنیم در صورت شارژ نشدن اپل واچ ساعت خود را دوباره راه اندازی کرده و برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

1) دکمه Side را فشار دهید تا منوی Power باز شود.

2) با کشیدن نوار لغزنده Power Off به سمت راست، اجازه دهید ساعت شما چند دقیقه خاموش بماند.

3) دکمه Side را پایین نگه داشته و ساعت با روشن کنید.

بررسی اتصال بین اپل واچ و شارژر

با انجام موارد زیر از اتصال بین اپل واچ و شارژر اطمینان حاصل کنید:

1) ذرات چربی و گرد و غبار شارژر و اپل واچ را خود را پاک کنید.

2) پس از قرار دادن اپل واچ بر روی شارژر، آن را بر روی یک سطح ثابت قرار دهید.

3) به صاعقه سبز رنگ شارژ توجه کرده و از شارژ شدن اپل واچ خود مطمئن شوید.

جدا کردن تمام لوازم پلاستیکی از اپل واچ

برای جلوگیری از تداخل در روند شارژ، پوشش پلاستیکی همراه شارژر را به طور کامل جدا کنید.

بررسی مجدد بلوک شارژ و کابل

1) از وصل شدن صحیح شارژر به پریز برق اطمینان حاصل کرده و اتصال کابل شارژ به پورت USB را بررسی کنید. در صورت وجود هرگونه اشکال، پریز یا کابل USB متفاوتی را امتحان کنید.

2) با بررسی ظاهر بلوک و کابل از مشکلاتی چون سوختگی، پارگی و… اطمینان حاصل کرده و در صورت وجود علائم خرابی، شارژر جدیدی خریداری کنید.

امتحان کردن اپل واچ با شارژر دیگر

شما می‌ توانید با استفاده کردن از یک شارژر دیگر، اپل واچ خود را بررسی کنید. در صورت خرابی شارژر، با خرید کابل مغناطیسی از فروشگاه های معتبر اپل، مشکل را برطرف کنید.

مراجعه به تعمیرگاه های تخصصی محصولات اپل

در صورت بررسی تمام موارد گفته شده، به تعمیرگاه های تخصصی محصولات اپل مراجعه کرده و مشکل شارژ نشدن ساعت خود را اطلاع دهید. توصیه می‌ کنیم با عدم مراجعه به مراکز نامعتبر و بی کیفیت، از تحمیل خسارت های سنگین و هزینه های اضافه جلوگیری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.