ویژگی های یک زمین خوب برای خرید آسان و سریع

خرید زمین یک سری نکاتی دارد که برای  داشتن یک خرید مطمئن باید رعایت کنیم تا یک خرید همراه با سود آوری خوب و هدفمند داشته باشیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

خرید زمین معمولا با دو هدف صورت میگیرد، یا برای ساخت ساز و یا اینکه سرمایه گذاری و برای انجام این کار باید نکات مهمی را رعایت کنیم که بتوانیم خرید مطمئنی داشته باشیم.

در صورت نداشتن اطلاعات و راهنمای مطمئن در انتخاب یک زمین برای خرید، اشتباهات جبران ناپذیر و از دست رفتن سرمایه به دست می آید یا شاهد کلاهبرداری افراد سودجو از خریدار می باشیم. بنابراین امیدوارم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و از مطالب آن بهره کافی را ببرید .با گیلیم همراه باشید:

خرید زمین شامل یک سری مراحل میباشد که به ترتیب به آنها اشاره خواهیم کرد:

در مرحله اول خرید زمین بهتر است با افراد کاربلد که اطلاعات کافی داران یا یک مشاور خوب صحبت کنیم.

  1. تعیین بودجه مورد نظر
  2. انتخاب منطقه مورد نظر برای خرید زمین وانجام تحقیقات لازم
  3. هدف خودمان را از خرید زمین مشخص کنیم که میتواند ساخت و ساز و یا سرمایه گذاری باشد.
  4. گرفتن استعلامات لازم از ادارات مربوطه
  5. در نظر گرفتن موقعیت و دسترسی زمین و امکانات آن
  6. بررسی و چک کردن مدارک مربوط به زمین

انتخاب راهنمای خرید :

اولین موضوع در انتخاب خرید یک زمین خوب و مطمئن و سرمایه گذاری که باید مورد بررسی قرار گیرد یک راهنمای خوب یا فرد با تجربه که سررشته ی زیادی در خرید زمین داشته باشد یا یک مشاور املاک قابل اعتماد میباشد، با مشاوره درست در زمینه خرید زمین میتوان خرید آسان با سرمایه گذاری مطمئن و سوداوری خوبی داشته باشیم و از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری کنیم بنابراین انتخاب یک راهنما یا مشاور در زمینه خرید زمین میتوان کمک بساری به ما کند در اولین گام حتما این موضوع را در اولویت قرار دهیم.

خصوصیات و ویژگی های یک زمین خوب:

مناطق زیادی برای خرید زمین وجود دارد ولی همه مناطق نمیتوانند گزینه مناسبی برای خرید زمین باشند و مناسب سرمایه گذاری نمی باشند. مناطق شمالی با توجه به اینکه بسیار شلوغ و دارای قیمت بالای بوده همچنین به دلیل اینکه در فصل زمستان رفت و آمد در این مناطق سخت میباشد نمیتوانند گزینه مناسبی برایه سرمایه گذاری باشند. و شما میتوانید برای اینکه مطمئن شوید میتوانید از کسانی که اقدام به خرید زمین در شمال کرده اند تحقیق کنید و مطمئن شوید .

معمولا بهترین مناطق برای خرید زمین جهت سرمایه گذاری اطراف شهرها و کالان شهرها میباشد که قیمت مناسبی داشته و آینده مطمئن تری خواهند داشت. با توجه به تحقیقات ما خرید زمین در اطاف کلان شهر ها با قیمت مناسبتر هم دارای آب و هوای بهتری هستند هم رشد چشمگیری خواهند داشت.

با توجه به مطالب گفته شده این شما هستین که تصمیم میگیرید در کجا نسبت به سلیقه خود اقدام به خرید یگیرید چرا که بخش زیادی از انتخاب یک زمین را سلیقه آن شخص نسبت به منطقه ای قرار است در آنجا اقدام به خرید زمین و ساخت یک واحد مسکونی برای زندگی تشکیل میدهد.

مدارک لازم برای خرید زمین:

از موضوعات بسیار مهم که ما باید بعد از انجام تحقیقات و انتخاب منطقه مورد نظر برای خرید زمین که باید بسیار دقت کنیم در خرید زمین بررسی مدارک و سند زمین خریداری شده میباشد. چرا که بعد از عقد قرارداد و رد و بدل شدن پول بین طرفین دیگری کاری از دست خریدار در صورت کلاهبرداری بر نمی آید سعی کنید ک در صورت وجود هر گونه شک و شبهه در سند پای معامه نروید و پس از انجام تحقیقات و استعلامات لازم اقدام به انجام قرارداد بگیرید .

از فردی که اقدام به انجام معامله با آن را دارین تحقیق کنید که ممنوع المعامله نباشد .

نکته: از نکات دیگر در خرید زمین، زمین هایی خواهند بود که سند ندارند و قولنامه ای هستند که در صورتی که بخواهید مطمئن شوید که سند دارد یا نه باید از شهرداری استعلام بگیرید. امروزه خرید زمین قولنامه ای روند صعودی دارد که دو طرف به همراه دوتا شاهد اقدام به انجام معامله خواهند کرد که اینگونه معاملات قانونی نمی باشند و در صورت انجام چنین معاملاتی حتما کد رهگیری زمین را توجه داشته باشین تا زمین به کس دیگری قبل از شما فروخته نشده باشد. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که زمین مورد نظر جهت خرد شریکی نداشته باشد.

مطابقت داشتن زمین با ویژگی های موردنظر

جهت اطمینان از صحت حرف های فروشنده و شرایط گفته شده زمین برای خریدار باید تحقیات لازم جهت اطمینان از صحت حرف های گفته شده از سوی خریدار تحقیقات لازم صورت گیرد.

در صورت خرید یک زمین کشاورزی حتما از آبیاری زمین و خاک زمین مورد نظر اطمینال پیدا کنید و در صورت نیاز از یک فرد متخصص مشاوره بگیرید.

نکته: گاهی زمین مورد نظر که به شما معرفی میکنند برای اینکه موقعیت آن را بهتر جلوه دهند آن را در موقعیتی که به شما اعلام میکنند نمیباشد و موقعیت آن با آن چیزی که میگویند متفاوت خواهد بود پس از موقعیت زمین مطمِئن شوید. افرادی که قصد کلاهبراداری دارند معمولا اقدام به چنین کاری خواهند کرد و در صورتی که عیب و نقصی در زمین وجود داشته باشد حتما باید  در سند و قرارداد قید گردد.

امکانات مورد نیاز برای خرید زمین:

برای خرید یک زمین با موقعیت مناسب و داشتن امکانمات مناسب رفاهی تا بتوانیم خرید موفقی داشته باشیم باید در برخی نکات توجه داشته باشم. اولین نکته برای خرید زمین جهت ساخت ساز مساحت زمین میباشد که باید توجه گردد که مساحت زیادی داشته باشد. همچنین موقعیت زمین مورد نظر باید از امکانات رفاهی و درمانمی مناسبی برخوردار باشد و دسترسی مناسبی داشته باشد

نکته : در صورتی که قصد خرید زمین برای کشاورزی دارید حتما آب و خاک زمین مورد بررسی قرار بگیرد.

صحبت پایانی:

ما در این سایت سعی بر ارائه یک سری مطالب مهم جهت خرید زمین به شما را داریم و تمامی مطالب گفته شده برگرفته از تحقیقات و مشاوره های گرفته شده از افراد خبره در زمینه ی خرید زمین و ملک بوده است و ما هم امیدواریم که شما از مطالب این سایت بهره کافی را برده و مورد پسندتان واقع شده باشد و ما را مورد حمایت خود قرار دهید .

منبع: https://gillim.ir/property-type/land

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.