راهنمای خرید نرم افزار crm! ویژگی‌های سی آر ام خوب چیست؟

خرید crm در بین انبوهی از نرم افزارهای سی آر ام که شرکت‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند، می‌تواند برای مدیران کسب و کارها به نوعی چالش تبدیل شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این موضوع که کسب و کارها برای رشد بهتر، لازم است از نرم افزارهای سی آر ام استفاده کنند، امری بدیهی است؛ چرا که با رشد شرکت، اطلاعات در گردش سازمان بیشتر از حدی می‌شود که بتوان آن را با نیروی انسانی و نرم افزارهای عادی، بهینه‌سازی کرد. همچنین نیاز بیشتر به نرم افزار سی آر ام در مقطعی مشخص می‌شود که شرکت برای به دست آوردن سهم بازار بیشتر، در حال تلاش است. برای به دست آوردن سهم بازار بیشتر و بزرگ‌تر شدن بیزنس، نیاز است تا همگام با سرعتی که کسب و کار دارد، اطلاعات به صورت بهینه شده در شرکت در جریان باشند، همچنین باید کیفیت محصولات و خدماتی که به مشتریان کنونی ارائه می‌شود نیز حفظ شود و تجربه مشتری دائماً در حال بهبود باشد. چنین اهدافی با استفاده از یک نرم افزار خوب CRM قابل دستیابی هستند.

در این مقاله قصد داریم در خصوص نحوه خرید crm صحبت کنیم؛ چرا که لازم است بدانید مشخصه‌های یک سی آر ام خوب که برای کسب و کار شما مناسب باشد، چیست تا بتوانید بر اساس این مؤلفه‌ها، بهترین نوع CRM را برای بیزنس خود تهیه نمایید.

مؤلفه‌های اساسی خرید سی آر ام

مولفه های خرید crm

اصلی‌ترین مؤلفه‌ای که باید برای خرید نرم افزار سی آر ام در ذهن داشته باشید، این است که هدف اصلی شما از تهیه این نرم افزار چیست؟

هدف اصلی از خرید نرم افزار crm ، ساده‌تر کردن کارهای درون سازمان است. شما با استفاده از نرم افزار سی آر ام باید بتوانید کارها را سریع‌تر، با دردسر کمتر و بدون اشتباهات انسانی و با کیفیت بیشتری انجام دهید. اگر پس از خرید نرم افزار سی ار ام، خلاف این موارد را در سازمان خود تجربه می‌کنید، مطمئناً اشتباهی رخ داده است. طبیعی است که هیچ فردی هدف ضربه زدن به کسب و کار خود را ندارد؛ بنابراین باید بدانید که اشتباهات از کجا سرچشمه می‌گیرند: از عدم داشتن دانش کافی!

بنابراین بهتر است برای جلوگیری از رخ دادن اشتباه در خرید سی آر ام مناسب برای بیزنس خود، این راهنمای خرید crm را تا انتها بخوانید و در این زمینه، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

نیازهای کسب و کار خود را بشناسید!

باید بدانید که هر نرم افزار سی آر ام، ظرفیت خاصی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. بهتر است ابتدا نیازهایی که در کسب و کار خود حس می‌کنید و برای برطرف کردن این نیازها قصد دارید نرم افزار سی آر ام تهیه کنید را به خوبی بشناسید تا نرم افزاری مطابق با این نیازها را بتوانید بخرید.

کارمندان خود را آموزش دهید!

خرید نرم افزار crm می‌تواند تغییرات گسترده زیادی را برای بیزنس به همراه داشته باشد؛ بنابراین بهتر است تمامی افرادی که در سازمان شما لازم است با این سیستم کار کنند، به خوبی آموزش دیده باشند.

در مورد انواع CRM، اطلاعات کسب کنید!

CRM انواع مختلفی دارد که هر نوع آن بر اساس نیازهای بخش خاصی از یک سازمان برنامه‌ریزی شده است. برای آن که بتوانید بهتر نیازهای بخش‌های مختلف را در سازمان خود پوشش دهید، بهتر است در مورد انواع سیستم‌های سی آر ام، اطلاعات مفید کسب کنید.

از ارائه دهنده نرم افزار CRM، مشاوره بگیرید!

ارائه دهندگان سیستم های سی آر ام در ایران، انواع نرم افزار CRM را به مشتریان خود ارائه می‌دهند که این شامل نسخه‌های سی آر ام بومی سازی شده، نسخه‌های کپی برداری شده از نسخه‌های خارجی و حتی در برخی از موارد، نسخه‌های غیر قانونی سی آر ام می‌باشد. پس از آن که برای خرید سی آر ام تصمیم نهایی خود را گرفتید، بهتر است به ارائه دهنده نرم افزار، درخواست مشاوره و ارائه حضوری نرم افزار را بدهید.

از نسخه دموی نرم افزار استفاده کنید!

در صورتی که نرم افزار سی آر ام مد نظر شما نسخه دمو نیز دارد، حتماً قبل از آن که برای خرید اقدام کنید از نسخه دمو استفاده نمایید تا با تمامی ویژگی‌های نرم افزار مورد نظر، آشنا شوید و مطمئن شوید تا نیازهای شما را به خوبی برطرف می‌کند.

ویژگی‌های بهترین نرم افزار سی آر ام

ویژگی‌های بهترین نرم افزار سی آر ام

در قسمت بالایی، مؤلفه‌هایی که قبل از خرید crm باید در نظر بگیرید را برای شما شرح دادیم. ولی باید ویژگی‌های مناسب‌ترین نرم افزار سی آر ام را نیز بدانید تا بتوانید با خیالی راحت برای خرید آن اقدام کنید.

در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها را برای شما شرح داده‌ایم:

  • امکان مدیریت تلفن، SMS و ایمیل
  • دارا بودن نسخه موبایل برای سهولت دسترسی
  • قابلیت ارتقا نرم افزار و افزودن ماژول و ابزار
  • قابلیت یکپارچگی با سایر نرم افزارها
  • تناسب قیمت با امکانات ارائه شده
  • فضای گرافیکی کاربرپسند (User Friendly) نرم افزار
  • مشاوره رایگان اولیه و پشتیبانی
  • وجود نسخه دمو
  • امکان مدیریت فروش، بازاریابی و تبلیغات
  • وجود ابزار BPMS یا مدیریت فرآیندهای کاری

دسترسی CRM

در خصوص ویژگی‌های یک نرم افزار سی آر ام مناسب باید در نظر داشته باشید که قابلیت دسترسی CRM نیز برای تمامی افرادی که لازم است با آن کار کنند، در هر زمان و هر مکان باید امکان‌پذیر باشد. در این صورت است که هزینه‌های مختلف شما می‌تواند کاهش پیدا کرده و سرعت و کیفیت فعالیت‌های درون سازمانی نیز افزایش پیدا کند.

طراحی گرافیکی و مدیریت روند کار

یکی از ویژگی‌هایی که برای مدیران کسب و کارهای مختلف می‌تواند ارزش زیادی را داشته باشد، موضوع ویژگی طراحی گرافیکی رویه و فرایندهای برون و درون سازمانی است که برای طراحی آن نیاز به دانش فنی نمی‌باشد و به ساده‌ترین شکل ممکن، مدیران می‌توانند با استفاده از این سیستم (BPMS)،  رویه‌های کاری سازمان را طراحی کرده و آن‌ها را مدیریت کنند.

یک BPMS موفق، سیستمی است که کاملاً منطبق با چرخه بهبود کیفیت دمینگ باشد؛ به بیانی دیگر، باید بتوانیم به منظور بهبود مستمر فرایندها، چند فرایند را در دل یکدیگر جای دهیم.

نرم افزار شرکت سامانه‌های مدیریت

نرم افزار شرکت سامانه‌های مدیریت

شرکت سامانه‌های مدیریت ، با ارائه‌ی ماژول‌های پیشرفته برای مدیریت هر چه کامل‌تر منابع داخلی و خارجی شرکت و همچنین برخورداری از مهندسین و متخصصین داخلی در تیم فنی برای پشتیبانی کامل از نرم افزار سی آر ام، توانسته است در بین ارائه دهندگان CRM در ایران، نام درخشانی را از خود به جای بگذارد.

شما می‌توانید قبل از خرید، برای دریافت مشاوره از متخصصین CRM در شرکت سامانه‌های مدیریت، اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، سعی کردیم تا با ارائه راهکارهای مناسب برای خرید crm، به شما کمک کنیم تا دانش خود را در این زمینه افزایش دهید و بتوانید برای خرید نرم افزار سی ار ام مناسب با کسب و کار خود، بهترین تصمیم را بگیرید.

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید و کاربردی واقع شده باشد.

در خصوص خرید crm اگر نکته‌ای وجود دارد که در این مقاله از ذکر آن غافل شده‌ایم، خوشحال می‌شویم تا آن را در قسمت نظرات زیر همین مقاله با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.