مسیر پروازی تهران چابهار

از جمله پرطرفدارترین تورهای داخلی که سالیانه توسط آژانس های گردشگری مختلف برگزار می شود، تور کیش و تور چابهار است. چابهار شهری است که هر 4 فصل آن بهار است و آب و هوای مطلوب و جاذبه های گردشگری متنوع باعث شده به یکی از قطب های گردشگری در ایران تبدیل شود. اگر قصد سفر به این شهر همیشه بهار را دارید، با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با چابهار آشنا شویم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سفر به چابهار از تهران و مسیرهای پیش رو

در صورتی که بخواهید از تهران به سمت چابهار حرکت کنید، مسیرهای مختلفی پیش روی شما قرار خواهد داشت. فاصله بندر چابهار تا تهران 1815 کیلومتر بوده و اگر با خودرو شخصی بخواهید به آن سفر کنید، سفر شما به طور مستقیم و با کم ترین توقف حدود 20 ساعت طول خواهد کشید.

در مسیر سفر خود از شهرهایی مانند اصفهان، قم، کرمان و یزد عبور خواهید کرد. برای آن که خستگی سفر در این مسیر طولانی کم تر شود، بهتر است در شهرهای مسیر حرکت خود توقف کرده و یا چند روزی را برای بازدید از آن ها اختصاص دهید.

با توجه به دوری مسافت تهران و چابهار بدون شک رانندگی این مسیر طولانی بسیار سخت و خسته کننده خواهد بود. بهترین گزینه برای سفر به این شهر زیبا، پرواز از تهران به چابهار است. اگر سفر با هواپیما را انتخاب کنید، زمان پرواز شما در صورت پرواز مستقیم 1 ساعت و نیم و غیر مستقیم تا 3 ساعت و نیم طول می کشد. پروازهای چابهار در فرودگاه چنارک فرود آمده و شما همراه با وسایل نقلیه ظرف چند دقیقه می توانید از فرودگاه به مرکز شهر برسید.

سفر با قطار

برای رفتن به چابهار زیبا می توانید از قطار نیز استفاده کنید. از تهران به سمت چهابهار مسیر مستقیمی وجود ندارد و شما مجبور هستید که ابتدا سوار بر قطار تهران به بندرعباس شده و سپس از بندرعباس با اتوبوس به چهابهار بروید. خستگی شما در این سفر بدون شک کم تر از سفر با خودرو شخصی و یا اتوبوس خواهد بود.

جاذبه های مسیر تهران چابهار

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، اگر شما با خودرو شخصی به چابهار سفر کنید، می توانید از جاذبه های دیدنی مسیر نیز با توجه به زمان خود بازدید کنید.

مسیر پروازی تهران چابهار

اولین شهر بعد از خروج از تهران، شهر قم است که شما می توانید چند ساعتی را به زیارت حضرت معصومه اختصاص دهید. بعد از قم به کاشان خواهید رسید. می توانید از جاذبه های دیدنی این شهر و ابیانه بازدید کرده و یا یک شب خاطره انگیز را در اقامتگاه های این شهر به سر کنید. اگر فصل گلاب گیری باشد، می توانید در مراسم های جذاب گلاب گیری کاشان نیز شرکت کنید.

در ادامه راه می توانید چند روز و یا حتی چند ساعت را در شهر بادگیرهای ایران یعنی یزد اتراق کرده و از جاذبه های دیدنی و قدیمی این شهر بازدید کنید. کرمان و رفسنجان مسیرهای بعدی پیش روی شما است که می توانید هم از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنید و هم یک سوغاتی خوشمزه از پسته های رفسنجان و خرمای بم تهیه کنید. اگر تور چابهار به صورت زمینی برگزار شود، ممکن است بازدید و توقف در بعضی از این شهرها را در برنامه خود جا دهد.

جاذبه های دیدنی چابهار

برای انتخاب بین تورهای مختلف مانند تور کیش چابهار یا شهرهای دیگر ایران بهتر است از قبل با جاذبه های گردشگری آن آشنا شده و ببینید که چقدر بازدید از این آثار برای شما جذاب و خوشایند خواهد بود. چابهار به عنوان یکی از قطب های گردشگری دارای جاذبه های دیدنی بسیار است که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

کوه های مریخی چابهار

یکی از متفاوت ترین بازدیدهای شما در چابهار، بازدید از کوه های مریخی با ظاهری بسیار متفاوت و فرازمینی است. این کوه ها دارای تراش ها و شیارهایی با فرم های تکرار شونده است که با قرارگیری در آن تصور می کنید در سیاره ای دیگری قدم گذاشته اید.

غارهای سه گانه تیس

غارهای سه گانه مجموعه ای از دو غار طبیعی و یک غار مصنوعی است که در روستای باستانی تیس در 9 کیلومتری شمال غربی چابهار واقع شده است. به گفته تاریخ شناسان در گذشته از این غارها برای ذبح قربانیان استفاده می شده است.

بندر گواتر

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری چابهار بندر گواتر نقطه صفر مرزی این بندر است. این بندر در طول ساحل مکران و در کرانه غرب دریای عمان واقع شده و اگر در ارتفاعات آن قرار بگیرید، می توانید خاک پاکستان و قایق ها و کشتی های پهلو گرفته در ساحل را ببینید.

 

تالاب لیپار

یک تالار زیبا با آب صورتی که ظاهری بسیار متفاوت از تمامی تالاب هایی که دیده اید دارد. رنگ صورتی این تالاب به دلیل وجود پلانکتون های گیاهی حاشیه آب است که زیبایی خاصی به آن داده است.

کوه گل فشان

یکی دیگر از جاذبه های منحصر به فرد و باور نکردنی در چابهار کوه گل فشان آن است که از یک تپه مواد گلی خاکستری با خاصیت درمانی مانند مواد مذاب آتش فشانی از آن فوران می کند.

منطقه حفاظت شده گاندو باهوت

اگر دوست دارید گاندو یکی از نژادهای تمساح را از نزدیک ببینید، منطقه حفاظت شده گاندو باهوت یک جاذبه گردشگری هیجان انگیز است که به هیچ وجه بازدید از آن را از دست ندهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.