ابزار های جراحی هارد دیسک به منظور ریکاوری هارد

ابزار هایی که در جراحی هارد دیسک برای بازیابی اطلاعات حذف شده استفاده می شود

بیشتر بخوانید

خرید آنلاین لوازم حیوانات خانگی از حامی پت

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به طور حتم می دانید که جراحی هارد به عملی گفته می شود که در طی ان قطعه ای که در یک هارد دچار مشکل شده است را تعویض می کنند و یا اقدام به تعمیر آن  به منظور ریکاوری دیتا می کنند. جراحی هارد دیسک در واقع شباهت بسیار زیادی به جراحی های پزشکی دارد و در نتیجه میتوان گفت که برای جراحی هارد دیسک هم نیاز به ابزار و دستگاه هایی است که بتوان توسط آن ها عیب و ایرادات هارد دیسک را برطرف کرد.

در این مبحث می خواهیم ضمن آموزش جراحی هارد دیسک ابزاری که در این جراحی ها مورد استفاده قرار می گیرند را نیز به شما معرفی کنیم. جالب است بدانید که بدون استفاده از این تجهیزات امکان جراحی هارد دیسک وجود ندارد. همچنین برای جراحی هارد دیسک هم نیاز به متخصصین و تکنسین های مختلفی در این زمینه است که باید روش های این کار به طور کامل بلد باشند و بتوانند هارد دیسک معیوب را تعمیر کنند.

در صورتی که افرادی که این کار را انجام می دهند افراد نابلد باشند و یا نحوه کار با این دستگاه را ندانند ممکن است که در این روند دچار اشتباه شوند و به این ترتیب زمینه را برای بروز ایرادات جدی تر مهیا کنند. در این صورت بهتر است که است که برای جراحی هارد دیسک خود به یک مرکز پیشرفته در این زمینه مراجعه کنید و دقت داشته باشید که این مراکز معمولا پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات را برای تعمیر هارد دیسک در واحد های پیشرفته فراهم کرده اند. شانه هد و نگهدارنده پلاتر از جمله مهمترین ابزاری هستند که برای جراحی هارد به آنها نیاز دارید و باید آن ها را داشته باشید.

یکی دیگر از ابزاری که باید برای جراحی هارد دیسک داشته باشید کلین روم است اما کلین روم چیست؟

کلین روم یا اتاق تمیز در جراحی هارد خراب

یکی از مهم ترین ابزاری که برای جراحی هارد دیسک مورد استفاده قرار می گیرد کلین روم است. کلین روم که معنای فارسی آن در واقع اتاق تمیز است.

این اتاق ها توسط شرکت های مختلفی در دنیا تولید می شوند. در واقع شاید فرق این اتاق ها با سایر مکان هایی که برای جراحی از آنها استفاده می شود این است که این روم ها معمولا دارای چندین لایه فیلتر خاص و گران قیمت هستند که عمل تصفیه را به دقت انجام می دهند و هوای خروجی آن ها نیز دارای خلوص 99.99 درصد است. دقت داشته باشید که اهمیت کلین روم بسیار زیاد است چرا که در غیر این صورت اگر جراحی هارد دیسک را در مکانی به غیر از کلین روم انجام دهید به طور قطع به محض باز کردن درب هارد گرد و غبار های موجود در هوا با سطح هارد دیسک تماس پیدا می کنند و دیگر نمیتوانید عمل جراحی هارد دیسک را به صورت موثر انجام دهید.

درر نتیجه این اتفاق، پلاتر دچار مشکلات جدی تری خواهد شد که در واقع دیگر کاربران را قادر نمی سازد که به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند و بتوانند اقدام به ریکاوری هارد کنند.

چه هاردهایی نیاز به جراحی دارند؟

در واقع میتوان گفت هارد هایی که به طور طبیعی کار نمی کنند را باید با جراحی به حالت نرمال برگرداند.  مشکلاتی که در هارد به وجود می آید شامل موارد مختلفی است که از جمله آنها میتوان به تیک تیک هارد، گیر کردن سیلندر، جابجایی هد و ضربات فیزیکی اشاره کرد. در این حالات معمولا هارد شما نیاز مبرمی به جراحی دارد.

پروسه جراحی هارد دیسک به چه صورت انجام می شود؟

در صورتی که هارد دیسک شما یکی از ایراداتی که گفته شد را داشته باشد باید آن را به مراکزی ببرید که در آنجا تکنسین های مختلفی در زمینه ریکاوری هارد دیسک فعالیت می کنند. دقت داشته باشید که تکنسین در این بخش با استفاده از ابزار های مختلفی نظیر مواردی که در بالا گفته شد اقدام به جراحی هارد دیسک می کند و مشکلی که پیش آمده را برطرف خواهد کرد.

زمان جراحی هارد دیسک چقدر است؟

در واقع به دلیل اینکه عمل جراحی هارد دیسک کاری است که به ظرافت بسیار زیادی نیاز دارد می توان گفت که پروسه ای نسبتا طولانی است. این روند ممکن است که حدود 5 الی 20 روز کاری به طول بینجامد. در طول این دوره هارد دیسک شما باید به طور کامل از هرگونه گرد و غباری به دور باشد. در نهایت نمیتوان گفت که زمان ریکاوری هارد چقدر است و این پروسه چقدر به طول خواهد انجامید. دلیل این امر هم این است که در واقع در ابتدا تکنسین باید تلاش کند تا بتواند مشکلی که در این زمینه به وجود آمده است را مورد بررسی قرار دهد و آن را به طور کامل شناسایی کند تا در صورت امکان جراحی هارد دیسک بتواند آن را به طور موثر جراحی کند.

از ارسال هارد خود به شرکت هایی که به طور غیر معتبر در این زمینه فعالیت می کنند به شدت بپرهیزید.امداد سیستم مجهز ترین مرکز ریکاوری هارد در ایران می باشد که بازیابی اطلاعات حذف شده انواع حافظه های ذخیره سازی را انجام می دهد که ریکاوری سرور نیز یکی از این خدمات می باشد.

به طور حتم استفاده شما از هارد برای این است که بتوانید اطلاعات خود را حفظ کنید. دقت داشته باشید که با مراجعه به مراکز غیر معتبر در واقع این امکان را از خود سلب می کنید که بتوانید اطلاعات خود را امن نگه دارید. ممکن است که اگر شما اطلاعات خود را در اختیار سایرین بگذارید آن ها بتوانند با سوء استفاده از هارد شما اطلاعات شما را امن کنند. همچنین کار دیگری که باید بکنید این است که از ریختن اطلاعات خود در یک هارد جدید هم خودداری کنید. بهترین راه برای اینکه بتوانید اطلاعات هارد خود را ریکاوری کنید این است که به مراکزی که به صورت معتبر در این زمینه فعالیت می کنند مراجعه کنید تا جراحی هارد دیسک را انجام دهند و بتوانند اطلاعات هارد شما را ریکاوری کنند.

همانطور که گفته شد هارد ها و جراحی هارد دیسک عملی است که نیاز به متخصص دارد. در صورتی که از امکانات مختلف در این زمینه برخوردار نیستید باید به طور قطع تمامی به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.