راهنمای خرید هاست ایران و دامنه از شتابان هاست

همه ما نیازمند یک آموزش جامع و راهنمای کامل برای خرید هاست ایران و همچنین خرید دامنه هستیم، مشاوره شتابان هاست (https://shetabanhost.com) در این مورد را بخوانیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

خرید هاست و دامنه یکی از پیش نیازهای راه اندازی یک کسب و کار مدرن در دنیای امروز است. اساسا بدون وجود هاست، دامنه و سرور نمی توان وب سایت یا اپلیکیشنی راه اندازی کرد و این سه، پیش نیازهای اصلی یک بیزینس مدرن در دنیای امروزی هستند.

امروزه هر کسب و کاری یک وب سایت و صفحه اختصاصی در اینترنت برای خودش دارد، اما دغدغه بسیاری از افرادی که هنوز سایتشان را راه اندازی نکرده اند این است که چه نوع هاستی، چه دامنه ای را خریداری کنند و از کجا.

شاید در اول، این موضوع سوال شما هم باشد که بهتر است چه نوع هاستی خریداری کنیم؟ هاست ایرانی بهتر است یا خارجی؟

هاست و انتخاب آن اولین و مهم ترین مرحله ای است که هنگام راه اندازی وب سایت شخصی یا کسب و کارتان باید به آن توجه کنید، چرا که هاست اصلی ترین بستری است که اطلاعات مربوط به وب سایت شما را میزبانی می کند.

اگر host شما سرعت بالا و کافی نداشته باشد، یعنی لود شدن و بالا آمدن هر صفحه بیش تر از 5 تا 6 ثانیه زمان ببرد، طولی نمی کشد که دیگر کاربری به سراغ سایتتان نمی‌آید و کم کم گوگل هم متوجه این قضیه خواهد شد و رتبه شما را به پایین ترین حد می رساند.

 بنابراین خیلی مهم است که در هنگام خرید هاست هوشمندانه عمل کنیم و اطلاعات کافی داشته باشیم.

در این مقاله با مصاحبه از کارشناسان فروش هاست و دامنه شرکت معتبر شتابان هاست (shetabanhost) که ارائه دهنده پرسرعت ترین هاست های داخل ایران و همچنین خارجی است، اطلاعات کاملی درباره خرید هاست ایران و خرید دامنه در اختیار شما قرار می دهد.

  • هاست ایران چیست؟

Host یا وب هاستینگ به معنای میزبانی وب سایت است و به فضایی گفته می شود که در آن اطلاعات، مطالب، ویدیوها، عکس ها و هر نوع دیتا و داده ای که می خواهید در سایتتان منتشر شود را قرار می دهید.

سرویس هاست در واقع بخشی از کامپیوترهای قدرتمندی به نام سرور هستند که در دیتاسنترها نگه داری می شوند و بصورت 24 ساعته روشن و به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

زمانی که می گوییم هاست ایرانی و هاست خارجی، منظورمان سرورهایی است که در داخل یا خارج از ایران نگه داری می شوند، اگرچه تمام سایت هایی که از سرورهای داخلی و ایرانی استفاده می کنند در تمام دنیا قابل مشاهده و بارگذاری هستند.

در سال 1387، مدیران سازمان ها و شرکت های مهم مثل وزارتخانه ها، سازمانهای دولتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی موظف شدند تا هاست های سایتشان را به داخل کشور منتقل کنند. طولی نکشید که تقاضا برای خرید هاست ایران افزایش پیدا کرد و از آن موقع شرکت ها و دیتاسنترهای مختلفی در ایران سرویس های هاستینگ ایرانی را ارائه می کنند که شتابان هاست یکی از شناخته شده ترین آنهاست که خرید هاست ارزان و اقتصادی با دامنه از شتابان هاست همیشه مورد توجه خریداران بوده است.

در مورد هاست ارزان و اقتصادی میتونید مقاله زیر را هم مطالعه کنید :
https://eghtesadafarin.com/iran-economic-news/it-industry-news/122326/

انواع هاست ایران در شتابان هاست

هاستینگ و میزبانی وب انواع مختلفی دارد و برای خرید بهترین هاست ایرانی باید آنها را بشناسید. اصلی ترین سرویس های هاستینگ شامل موارد زیر می باشند:

* هاست اشتراکی ایران

در هاست و میزبانی اشتراکی سرورهای قدرتمند و اختصاصی برای میزبانی وب سایت آماده سازی می شوند و منابع سرور را بین چند وب سایت تقسیم می کنند. به همین دلیل است که به این نوع میزبانی، میزبانی اشتراکی یا shared hosting گفته می شود.

هاست اشتراکی ایران از کنترل پنل های cPanel یا DirectAdmin استفاده می کنند که مدیریت هاست را بسیار آسان تر می کند و امکانات خوبی در اختیار کاربران قرار می دهد.

* هاست اختصاصی ایران

خرید هاست اختصاصی ایران بیش تر مخصوص شرکت ها و سازمان هایی است که به چند فاکتور توجه ویژه ای دارند:

  • امنیت بالا
  • فضای ذخیره سازی قابل تغییر
  • استفاده کامل از منابع سرور

برخلاف هاست های اشتراکی که در آن یک سرور به چندین هاست تقسیم می شود، هاست اختصاصی مناسب سایت هایی­ست که دارای عملکرد بالایی هستند و لازم است که از کل منابع سرور بصورت اختصاصی برای تامین منابع وب سایت و برنامه هایشان استفاده کنند.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که هزینه ای که برای تهیه هاست اختصاصی ایران پرداخت می کنید بیش تر از نوع اشتراکی است و دلیل آن سخت افزار درجه یک، خدمات رسانی مدیریت شده­ی سرور و پشتیبانی شبانه روزی توسط شرکت ارائه کننده است.

با این حال، ویژگی های لوکس این هاست ها از جمله بک آپ گیری خودکار از اطلاعات، آی پی آدرس های اختصاصی و انتخاب و تعویض سیستم عامل باعث شده تا این نوع سرور یکی از محبوب ترین انواع هاست ایران باشد.

* هاست مجازی ایران یا VPS

هاست مجازی یا VPS نوعی است که مابین اختصاصی و اشتراکی قرار دارد. در این نوع هاست، یک سرور اصلی به ماشین های مجازی تقسیم می شود که هرکدام نقش سرور های اختصاصی مستقل از یکدیگر را بر عهده دارند.

درست است که کاربران هاست مجازی ایران همچنان از یک سرور اختصاصی استفاده می کنند، اما سهم هر کاربر بسیار بزرگ تر و مشخص تر از هاست اشتراکی است و کاربران کنترل بیش تری روی آن دارند. وجود امکانات زیاد، انعطاف پذیری بالا و مدیریت متمرکز از جمله مزایای برجسته خرید هاست مجازی ایران به شمار می روند.

دامنه چیست و چطور آن را از شتابان هاست خریداری کنیم؟

پس از اینکه یک هاست خوب و با کیفیت برای وب سایت خود تهیه کردید، نوبت به خرید دامنه (domain) و تهیه یک آدرس مناسب برای سایتتان می رسد.

https://shetabanhost.com/domain/

هر کسب و کار فیزیکی که می بینیم یک آدرس مخصوص به خود را دارد و مشتریان از این آدرس برای پیدا کردن محل آن فروشگاه و خرید اجناس استفاده می کنند. همین اتفاق برای کسب و کار های مجازی هم می‌افتد و هر وب سایتی باید یک آدرس مخصوص داشته باشد تا ما کاربران و بازدیدکنندگان بتوانیم آن را در مرورگرمان سرچ کنیم و وارد سایت شویم.

کار راه اندازی وب سایت شما پس از انتخاب نام و خرید دامنه و هاست تقریبا به پایان می رسد و وب سایت شما آماده است.

اما توجه داشته باشید که نام وب سایت شما هویت کسب و کارتان در دنیای مجازی است و بهتر است برای انتخاب نام آن ابتدا خوب فکر کنید و یک نام کوتاه و مناسب انتخاب کنید تا به خوبی در ذهن مخاطب ماندگار شود.

– بخش های مختلف یک دامنه

بطور کلی هر دامنه ای از دو بخش اصلی و عمومی تشکیل شده است. بخش اصلی شامل دو قسمت نام دامنه و پسوند دامنه می باشد.

نام دامنه در واقع همان اسمی است که برای وب سایتتان انتخاب می کنید. برای مثال در دامنه شتابان هاست (shetabanhost.com)، قسمت .com پسوند و پشت آن نام دامنه یعنی shetabanhost را مشاهده می کنید.

در ساختار عمومی، دامنه ها شامل چهار بخش می باشند:

  • پروتکل: عبارت http یا https که در ابتدای آدرس یا دامنه ی یک وب سایت قرار می گیرد.
  • زیردامنه: عبارت www که قبل از نام دامنه می آید و به مخفف World Wide Web یا همان اینترنت است.
  • نام دامنه: همان نام اصلی که برای دامنه انتخاب می کنید.
  • پسوند دامنه: کلمه هایی مثل .ir، .com، .co و… که در انتهای هر دامنه ای وجود دارد.

در دامنه https://www.shetabanhost.com می توانید تمام اعضای یک دامنه را مشاهده کنید.

چطور دامنه خود را ثبت کنیم؟

بعد از انتخاب نام، اولین کاری که باید برای خرید دامنه انجام دهید این است که مطمئن شوید دامنه مدنظر شما قبلا خریداری و ثبت نشده است. برای اینکار می توانید از وب سایت های مختلفی مثل شتابان هاست استفاده کنید که دقیقا به شما میگویند یک دامنه چه زمانی ثبت شده و تا چه زمانی اعتبار دارد.

پس از آن تنها کاری که باید انجام دهید این است که از صفحه خدمات دامنه در شتابان هاست، نام دامنه خود را وارد کنید و پس از بررسی قیمت هایی که بسته به پسوند دامنه متفاوت هستند، به خرید دامنه اقدام کنید.

تذکر: برای خرید دامنه ir اول از همه باید به به ایرنیک (nic.ir) که مرکز ثبت دامنه‌های مرتبه ‌اول کشوری نقطه-آی‌آر (‎.ir) و نقطه-ایران (.ایران) است جهت ساختن شناسه کاربری مراجعه کنید و بعد برای خرید دامنه دات آی آر از شتابان هاست اقدام کنید.

خرید هاست ایران و خرید دامنه را با شتابان هاست شروع کنید

https://shetabanhost.com/iran-cpanel-hosting/

خرید هاست ایران و دامنه اصلی ترین کارهایی هستند که برای راه اندازی وب سایت و بناکردن کسب و کارتان در فضای مجازی ایران باید انجام دهید.

بطور خلاصه، در این مقاله به شما عزیزان گفتیم که هاست در واقع محیطی است که شما فایل ها و اطلاعات مختلف وب سایتتان را در آن بارگذاری و مدیریت می کنید که برای اینکار امروزه انواع مختلفی از هاست ها در بازار وجود دارند.

همچنین از اهمیت داشتن یک دامنه ی مناسب، مفید و مختصر گفتیم و اشاره کردیم که دامنه ی شما، آدرس کسب و کارتان در دنیای وسیع اینترنت است و برای انتخاب آن باید زمان کافی صرف کنید.

همین الان، خرید هاست ارزان و اقتصادی با دامنه از شتابان هاست را تجربه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. حسین می گوید

    با تشکر از مطالب خوبتون
    من سالهاست که مشتری شتابان هاست هستم

    1. شتابان هاست می گوید

      سلام حسین عزیز،
      خوشحالیم که افتخار خدمت رسانی به شما را داشته ایم 🌹🙏