بررسی اجمالی عوارض جراحی پلاستیک و زیبایی

در سال 2017، آمریکایی ها بیش از 6.5 میلیارد دلار برای جراحی های زیبایی هزینه کردند. از بزرگ کردن سینه تا جراحی پلک ، روش‌هایی برای تغییر ظاهر ما به طور فزاینده‌ای رایج می‌شوند. با این حال، این جراحی ها بدون خطر نیستند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.
  1. هماتوم

هماتوم یک پاکت خونی است که شبیه یک کبودی بزرگ و دردناک است. در 1 درصد از عمل های بزرگ کردن سینه رخ می دهد. همچنین شایع ترین عارضه پس از لیفت صورت است که به طور متوسط ​​در 1 درصد از بیماران رخ می دهد. در مردان بیشتر از زنان رخ می دهد.

هماتوم تقریباً در تمام جراحی ها یک خطر است. اگر جمع آوری خون زیاد باشد یا به سرعت در حال رشد باشد، درمان گاهی شامل عملیات اضافی برای تخلیه خون می شود. این ممکن است به روش دیگری در اتاق عمل و گاهی اوقات بیهوشی اضافی نیاز داشته باشد.

  1. سروما

سروما وضعیتی است که زمانی رخ می دهد که سرم یا مایع استریل بدن در زیر سطح پوست جمع می شود و منجر به تورم و گاهی درد می شود. این می تواند پس از هر جراحی رخ دهد و شایع ترین عارضه پس از عمل جراحی است که در 15 تا 30 درصد بیماران رخ می دهد.

از آنجایی که سروماها ممکن است عفونی شوند، اغلب با سوزن تخلیه می شوند. این به طور موثر آنها را حذف می کند، اگرچه احتمال عود وجود دارد.

  1. از دست دادن خون

مانند هر عمل جراحی، مقداری از دست دادن خون مورد انتظار است. با این حال، از دست دادن خون کنترل نشده می تواند منجر به کاهش فشار خون با پیامدهای بالقوه کشنده شود.

از دست دادن خون می تواند در حین روی میز عمل اتفاق بیفتد، اما بعد از جراحی نیز به صورت داخلی رخ می دهد.

  1. عفونت

اگرچه مراقبت های بعد از عمل شامل مراحلی برای کاهش خطر عفونت است، اما یکی از شایع ترین عوارض جراحی پلاستیک است.

به عنوان مثال، عفونت ها در 1.1 تا 2.5 درصد منبع مورد اعتماد افرادی که تحت عمل بزرگ کردن سینه قرار می گیرند.

سلولیت عفونت پوستی ممکن است پس از جراحی رخ دهد. در برخی موارد، عفونت ها می توانند داخلی و شدید باشند و به آنتی بیوتیک های داخل وریدی (IV) نیاز دارند .

  1. آسیب عصبی

پتانسیل آسیب عصبی در انواع مختلفی از روش های جراحی وجود دارد. بی حسی و گزگز پس از جراحی پلاستیک شایع است و می تواند نشانه آسیب عصبی باشد. اغلب آسیب عصبی موقتی است، اما در برخی موارد می تواند دائمی باشد.

اکثر خانم ها بعد از جراحی بزرگ کردن سینه دچار تغییر حساسیت می شوند و 15 درصد تغییرات دائمی در حس نوک سینه را تجربه می کنند.

  1. ترومبوز ورید عمقی و آمبولی ریه

ترومبوز ورید عمقی (DVT) وضعیتی است که در آن لخته‌های خون در سیاهرگ‌های عمقی، معمولاً در ساق پا، تشکیل می‌شوند. هنگامی که این لخته ها شکسته می شوند و به ریه ها می روند، به آن آمبولی ریه (PE) می گویند .

این عوارض نسبتاً نادر هستند و تنها 0.09 درصد از بیماران تحت عمل جراحی پلاستیک را تحت تأثیر قرار می دهند. با این حال، این لخته ها می توانند کشنده باشند.

روش‌های ابدومینوپلاستی میزان کمی بالاتر از DVT و PE دارند که کمتر از 1 درصد از بیماران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خطر لخته شدن خون برای افرادی که چندین روش انجام می دهند 5 برابر بیشتر از افرادی است که فقط یک روش انجام می دهند.

7. آسیب اندام

لیپوساکشن می تواند برای اندام های داخلی آسیب زا باشد.

هنگامی که پروب جراحی با اندام های داخلی تماس پیدا می کند، سوراخ یا سوراخ احشایی می تواند رخ دهد. ترمیم این آسیب ها می تواند به جراحی اضافی نیاز داشته باشد.

سوراخ ها نیز ممکن است کشنده باشند.

  1. جای زخم

جراحی معمولاً منجر به ایجاد برخی اسکارها می شود. از آنجایی که جراحی زیبایی به دنبال بهبود ظاهر شماست، جای زخم‌ها می‌توانند به‌ویژه نگران‌کننده باشند.

به عنوان مثال، اسکار هیپرتروفیک ، یک اسکار غیرطبیعی قرمز و ضخیم است. همراه با اسکارهای کلوئیدی صاف و سخت ، در 1.0 تا 3.7 درصد از جراحی های شکم رخ می دهد.

  1. نارضایتی کلی از ظاهر

اکثر مردم از نتایج بعد از عمل خود راضی هستند و تحقیقات نشان می دهد که اکثر زنان از جراحی بزرگ کردن سینه راضی هستند. اما ناامیدی از نتایج یک احتمال واقعی است. افرادی که تحت عمل جراحی سینه قرار می‌گیرند ممکن است مشکلات کانتورینگ یا عدم تقارن را تجربه کنند، در حالی که افرادی که تحت عمل جراحی صورت قرار می‌گیرند ممکن است نتیجه را دوست نداشته باشند.

  1. عوارض بیهوشی

بیهوشی استفاده از دارو برای بیهوش کردن شماست. به بیماران این امکان را می دهد که بدون احساس جراحی تحت عمل جراحی قرار گیرند.

بیهوشی عمومی گاهی اوقات می تواند منجر به عوارض شود. اینها عبارتند از عفونت ریه، سکته مغزی ، حملات قلبی و مرگ. آگاهی از بیهوشی یا بیدار شدن در اواسط جراحی بسیار نادر است اما ممکن است.

خطرات رایج بیهوشی عبارتند از:

  • لرزیدن
  • تهوع و استفراغ
  • گیج و سردرگم بیدار شدن

 

به طور کلی، عوارض جراحی پلاستیک نادر است. شما بایستی قبل از هر گونه جراحی زیبایی از جمله جراحی بینی ، پروتز سینه ،لیفت سینه ،لیپوماتیک یا پیکرتراشی و سایر جراحی های زیبایی در وهله اول توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک دارای سابقه خوب مثل دکتر حسامی یا دکتر هادیلو در گروه پالادیوم بیوتی ویزیت و مشاوره بشید و همچنین در سایت های معتبر فارسی از جمله سایت بیوتین اطلاعات لازم را کسب کنید و دیدگاه مناسبی نسبت به جراحی های زیبایی پیدا کنید.

بر اساس بررسی سال 2018 از بیش از 25000 مورد، عوارض در کمتر از 1 درصد از جراحی های سرپایی رخ می دهد.

مانند بسیاری از جراحی ها، عوارض جراحی پلاستیک در افراد خاصی شایع تر است. به عنوان مثال، افراد سیگاری، افراد مسن و افرادی که چاق هستند بیشتر در معرض عوارض هستند.

شما می توانید خطر عوارض جانبی ناخواسته خود را با بررسی کامل پزشک و اعتبار آنها کاهش دهید. همچنین باید محل انجام عمل جراحی را بررسی کنید.

آموزش خود در مورد این روش و خطرات احتمالی و در میان گذاشتن نگرانی های خود با پزشک به شما کمک می کند تا انتظارات خود را مدیریت کنید و خطر عوارض را کاهش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.