حمل و نقل بار به‌ صورت دربستی مزایا و معایب

 یکی از نکات و سوالاتی که در هنگام حمل و نقل بار و یا محموله برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که این محموله قرار است چگونه و با چه روشی جابجا شود تا در بهترین موقعیت ممکن به دست گیرنده آن برسد و از طرف دیگر در این مسیر، دچار آسیب و خدشه نیز نشود. از جمله روش‌هایی که برای حمل بار مورد استفاده قرار می‌گیرد روش حمل ‌و نقل به‌صورت دربستی و یا روش حمل به صورت خرده بار است. در این مقاله قصد داریم حمل و نقل بار به‌ صورت دربستی را مطرح کنیم و برخی از مزایا و معایب این روش جابجایی محموله را بیان نماییم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

حمل و نقل بار به‌ صورت دربستی چیست؟

همان‌طور که پیش ‌از این نیز گفته شد یکی از روش‌های حمل و نقل انواع بار، حمل و جابجایی محصولات و کالاهای مورد نظر شما به‌ صورت دربستی است. در حقیقت می‌توان گفت حمل بار به ‌صورت دربستی به این معنا است که بار و یا محموله مورد نظر شما،  به‌تنهایی به محل مورد نظرتان ارسال خواهد شد. بنابراین یک خودرو به ‌صورت دربست به شما به‌ عنوان صاحب بار ارائه می‌گردد. در این روش حمل و نقل بار، مقصد محموله و هم‌چنین مبدأ آن توسط صاحب و یا مالک محموله تعیین می‌شود. از طرف دیگر بیمه نامه این نوع از بارگیری نیز بسیار جامع است.

بنابراین در صورتی ‌که بار و یا محموله شما به اندازه‌ای است که کانتینر یک کامیون را پر می‌کند و یا برای پر کردن باربند یک وانت، کافی است می‌توانید از این روش ارسال و حمل ‌و نقل بار استفاده کنید. از طرف دیگر بسیاری از افراد علاقه دارند یک خودروی کامل و ویژه را برای حمل و نقل محموله خود تدارک ببینند بنابراین باید این روش را برای حمل ‌و نقل بار خود انتخاب کنند.

حمل و نقل بار دربستی با اسامی دیگری نیز معروف و شناخته ‌شده است. به این روش در بسیاری از مواقع، باربری دربستی و یا حمل‌ و نقل دربستی، ماشین دربستی و یا بار دربستی نیز گفته می‌شود. باربری تهران به عنوان پایتخت ایران همواره این سوال مطرح است که آیا قیمت مهم است یا کیفیت؟؟

مزایای حمل ‌و نقل بار به ‌صورت دربستی

حمل ‌و نقل محموله شما به‌ صورت دربستی دارای چندین مزیت عمده است. در ادامه به بیان برخی از این مزایا خواهیم پرداخت.

کم‌تر شدن ریسک و آسیب‌های بین راه

یکی از مهم‌ترین مزایایی که روش حمل‌ بار به ‌صورت دربستی برای شما ایجاد می‌کند این است که این محموله در مسیر، دچار خطرات و یا آسیب نخواهد شد. از جمله آسیب‌های بین‌راهی می‌توان به گم شدن بار و یا جابه‌جا شدن با دیگر کالاهای سایر مشتریان اشاره کرد.

در این روش حمل و نقل بار، شما کالاهای خود را از مبدأ تا مقصد حمل می‌کنید. بنابراین به تخلیه و یا بارگیری بین ‌راهی نیازی نخواهید داشت و همین عامل نیز سبب می‌شود تا این ریسک و خطر که به کالاهای شما آسیب برسد وجود نداشته باشد و یا کاهش پیدا کند. بنابراین از طریق این روش حمل و نقل بار زمینی می‌توانید اجناس شکستنی و حساس از قبیل چینی جات، بلورجات و… را حمل و نقل کنید. چرا که این نوع از کالاها از انواع محصولاتی هستند که ممکن است در هنگام بارگیری و یا تخلیه‌های مکرر بین راه دچار آسیب شوند.

سرعت انتقال محموله

در بسیاری از موارد کالاها و محموله مورد نظر شما لازم است با سرعتی بسیار بالا و مناسب به دست گیرنده و یا مصرف‌کننده آن برسد. در چنین شرایطی نیز می‌توانید از روش حمل بار به ‌صورت دربستی استفاده کنید. چرا که این روش حمل و جابجایی محموله، زمان بسیار کم‌تری را می‌طلبد تا از مبدا به مقصد و از فرستنده به گیرنده ارسال شود. در باربری شهریار به این نتیجه رسیدیم که کاشی و سرامیک اگر چند روز دیرتر به دست مشتری برسد چه میشود و حدود 90% مخالف تاخیر بودند و حاضر بودن بیشتر هزینه کنند.

برخورداری از بیمه تکمیلی

یکی از دغدغه‌های صاحبان بار و افرادی که قصد دارند به حمل‌ و نقل انواع محموله دست بزنند این است که بار و کالاهای آن‌ها به ‌صورت کاملا صحیح و بدون هیچ‌گونه آسیب و یا نگرانی به مقصد مورد نظرشان انتقال داده شود. لازم به ذکر است که در بیشتر موارد، بارهایی که به‌ صورت دربستی و زمینی منتقل می‌گردند از پوشش بیمه برخوردار می‌شوند. بنابراین کالاهای مورد نظر شما به صورتی کاملا ایمن منتقل خواهند شد.

از دیگر مزایای روش حمل‌ بار به ‌صورت دربستی می‌توان به این عامل اشاره کرد که در این روش، محل تحویل محموله توسط شما تعیین می‌شود.

استفاده از انواع وسایل نقلیه

در هنگام حمل و نقل بار در روش دربستی، از انواعی از خودروها و کامیون‌های سنگین و نیمه ‌سنگین از قبیل: انواع ترانزیت‌ها، نیسان، خاور، تریلی، تک، جفت، کمرشکن، بوژی، اتاق دار، لبه‌دار و… استفاده می‌شود. بنابراین می‌توانید با توجه به نوع و حجم بار، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید 

معایب حمل و نقل بار به ‌صورت دربستی

لازم است بدانید که عیب عمده روش حمل ‌و نقل بار به ‌صورت دربست، قیمت بالای آن است. در حالت کلی و از نظر اقتصادی، سفارش حمل و نقل بار به ‌صورت دربست، گران ‌قیمت‌تر از روش حمل ‌و نقل به‌ صورت خرده بار است. شما تعرفه حمل بار بین شهری1401 راببینید با قیمت خرده بار حداقل یک سوم اون هست اما طرفداران حمل دربستی بیشتر هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.