دلیل خاموش شدن صفحه لپ تاپ

اگر هنگام استفاده از لپ­تاپ دل با مشکل مواجه شدید مثلا احساس کردید که لپ‌تاپ شما چشمک می­زند یا صفحه آن یک دفعه خاموش می شود بهتر است ابتدا مسئله لپ تاپ خود را پیدا کنید و سپس برای تعمیر ال سی دی لپ تاپ به متخصصان در این زمینه مراجعه کنید. یکی از خوشنام ترین شرکت ها در زمینه تعمیرات و خدمات پش از فروش شرکت دلیران است که  شما می توانید علاوه بر مشکلات مرتبط با ال سی دی لپ تاپ می­توانید هر سوالی که درباره قطعات سخت افزاری یا نرم افزارهای سیستم خود دارید از مشاوران این شرکت کمک بگیرید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در این مقاله سعی داریم شما را راهنمایی کنیم تا در صورت بروز هر گونه مشکلی در ال سی دی خود، خونسردی خود را حفظ کرده و سپس به حل مشکل بپردازید.

نحوه تشخیص مدل صفحه نمایش لپ­تاپ

همان­طور که می­دانید صفحه نمایش لپ تاپ ها به دو دسته LED و LCD تقسیم می­شود. برای اینکه بتوانید تعمیر ال سی دی لپ تاپ دل را انجام دهید باید از نوع صفحه نمایش سیستم خود آگاهی داشته باشید. راه اصلی برای تشخیص این دو صفحه نمایش از یکدیگر بررسی سوکت اتصال است. لپ­تاپ­های دارای صفحه نمایش LCD دارای دو کانکتور و بردی به نام های ولتاژ هستند. اما اگر لپ­تاپ دل شما تنها یک سوکت برای اتصال صفحه نمایش دارد مطمئنا از نوع LED است.

اصلی­ترین دلایل برای تعمیر ال سی دی لپ تاپ

  •         هنگامی که لپ تاپ خود را روشن می­کنید صفحه نمایش آن صورتی یا قرمز و سپس سیاه می­شود.
  •         اگر لپ­تاپ شما ضربه بخورد یا بشکند تعمیر صفحه نمایش الزامی است.
  •         علیرغم اینکه لپ تاپ روشن می­شود صفحه نمایش آن همچنان سیاه باقی می­ماند.

هزینه تعمیر ال سی دی لپ­تاپ

زمانی که برای صفحه نمایش لپ تاپ شما مشکلی پیش می آید دغدغه اصلی شما این است که از قیمت صفحه نمایش و هزینه تعمیر آن مطلع شوید. برای تعیین محدوده قیمت ال سی دی باید به عوامل مختلفی مانند رزولوشن، سوکت، نحوه اتصال به قاب، مات یا براق بودن و بسیاری موارد دیگر توجه کنید.

تجهیزات لازم برای تعمیر صفحه نمایش لپ­تاپ

برای اینکه بتوانید صفحه نمایش لپ­تاپ خود را تعمیر کنید در گام اول باید LCD یا LED مشابه با لپ­تاپ خود پیدا کنید. سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی مناسب پیچ های اصلی را باز کنید. برای انجام ان کار به تعدادی تیغه یا صفحه پلاستیکی بسیار نازک برای جدا کردن دو قسمت LCD نیازمند هستید.

مراحل اصلی تعویض و تعمیر ال سی دی لپ تاپ

مراحل اصلی تعویض LCD لپ­تاپ دل عبارت است از:

مرحله اول تعمیر ال سی دی لپ تاپ

در مرحله اول باید از طریق مشاوره و کسب آموزش­های لازم، توانایی خود برای انجام این کار را افزایش دهید. فراموش نکنید که قبل از انجام هرکاری حتما باتری لپ­تاپ خود را بیرون بیاورید. آداپتور را حتما از برق بکشید. در این مرحله از تعمیر ال سی دی لپ تاپ ، قسمت­های اطراف صفحه نمایش را با دقت کامل بررسی کنید. در این مرحله باید قاب لپ­تاپ را به­آرامی جدا کنید.

در مدل­های مختلف لپ­تاپ دل، خارها یا پیچ هایی وجود دارد که صفحه نمایش را محکم در جای خود نگه می­دارد. بنابراین، باید با توجه به مدل لپ­تاپ خود از ابزاری مناسب برای باز کردن پیچ­ها استفاده کنید. اگر صفحه نمایش لپ تاپ شما با استفاده از خار در جای خود محکم شده باید به آرامی آنها را بیرون بیاورید. سعی کنید همزمان با بازکردن پیچ ها یا درآورد خارها، حفظ دور قاب لپ­تاپ را جدا کنید. سعی کنید با استفاده از یک پیک پلاستیکی شیار بین دو قاب LCD را باز کرده تا از هم جدا شود.

کارشناسان مجموعه ما توصیه می­کنند قبل از انجام هرکاری حتما دفترچه راهنمای لپ­تاپ خود را مطالعه کنید. اگر دفترچه راهنمای خود را گم کرده اید بهتر است وارد سایت رسمی کمپانی دل شده و اطلاعات لازم در مورد لپ­تاپ خود را به دست آوردید. مطالعه دفترچه یا کسب اطلاعات به شما کمک می­کند که مرحله باز کردن صفحه نمایش را با دقت بالاتر و به راحتی انجام دهید.

مرحله دوم

در این بخش از تعمیر ال سی دی لپ تاپ باید تمام پیچ های نگهدارنده LCD را بردارید. سپس تمام کابل هایی که از صفحه نمایش به مادربرد متصل شده را قطع کنید. به این نکته توجه داشته باشید در لپ تاپ هایی که قبل از سال 2010 تولید شده­اند از دو کابل برای اتصال LCD به مادربرد استفاده شده است. اما اگر سال ساخت لپ تاپ شما بعد از 2010 است تنها یک کابل برای اتصال به مادربرد وجود دارد.

مرحله سوم

اگر دو مرحله قبل را به درستی و با دقت کامل انجام داده اید، در این مرحله باید LCD جدید را جایگزین صفحه­ نمایش قبلی لپ­تاپ خود کنید. مطمئن شوید که صفحه نمایش را به­درستی در جای خود قرار داده و فیکس کرده اید.

مرحله چهارم تعمیر ال سی دی لپ تاپ

این مرحله، اخرین گام برای تعویض صفحه نمایش لپ­تاپ است. پس باید باتری را در دستگاه گذاشته و آداپتور را به برق متصل کنید. در این مرحله باید مطمئن شوید صفحه نمایش به درستی کار می­کند. اگر تصویر لپ­تاپ صحیح و کامل بالا بیاید یعنی شما کار را به خوبی انجام داده اید. پس از اطمینان از صحت صفحه نمایش می­توانید حفاظ قاب دور LCD را در جای خود قرار دهید.

توجه: بدون مهارت و تجربه تجربه کافی تعمیر صفحه نمایش را انجام ندهید.

به این نکته توجه داشته باشید که بدون اینکه مهارت و تجربه داشته باشید می تواند هزینه گزافی برای شما به بار بیاورد، شما می توانید به راحتی با شرکت دلیران تماس حاصل کنید تا مشاوران آنها در اسرع زمان به کمک شما بیایند همچنین به این نکته لازم به ذکر است که این مرکز نهادی کاملا قانونی است که با همکاری مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این مجموعه با بهره گیری از مهندسین، مشاورین، دانش و تجهیزات نوین، مجموعه ای کامل از خدمات و امکانات را برای مشتریان خود فراهم کرده است. این نمایندگی در تمام مراحل فروش، خدمات پس از فروش و مرحله تعمیرات در کنار شما خواهد بود. این مجموعه ضمانت­نامه­های معتبری برای مشتریان خود ارائه می­دهد. همچنین این مجموعه اولین نمایندگی رسمی دل در ایران بوده است و از سایت خرید آنلاین لپ تاپ این شرکت اقدام به خرید لپ تاپ، دسکتاپ، کیس و تمامی محصولات شرکت دل بکنید.

از سایر خدمات شرکت دلیران می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •         پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته
  •         مشاوره 24 ساعته رایگان
  •         تعمیرات انواع لپ تاپ دل
  •         نمایندگی کمپانی دل

سخن پایانی

اگر برای لپ تاپ شما مشکلی پیش آمد یا در بخش تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ دل با مشکل مواجه شدید می­توانید از طریق تماس با این مجموعه خدمات مختلف از جمله مشاوره رایگان و تعمیرات تخصصی لپ تاپ را دریافت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.