آلپاری یا روبو فارکس! کدام بروکر را انتخاب کنیم؟

از آنجاییکه مارکت فارکس شرایطی را فراهم کرده که همه بتوانند کسب درآمد دلاری داشته باشند، از تریدر حرفه‌ای گرفته تا مبتدی، همه می‌توانند در این بازار فعالیت کنند. انتخاب یک بروکر مطمئن و قابل اعتماد در معاملات شما بسیار حائز اهمیت بوده و سنگ بنای تجارت شماست. دقت کنید که چه بروکری را انتخاب می‌کنید. بروکر آلپاری یکی از کارگزاری‌های باسابقه در مارکت فارکس است که می‌تواند نیاز‌های کاربران خود را در حد بالایی برآورده کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

روبو فارکس یکی دیگر از کارگزاری‌های مشهور بین ایرانیان نیز ویژگی‌های منحصربفردی را داراست. این بروکر رقیب جدی بروکر آلپاری است. البته هر بروکری طرفداران خاص به خود را دارد و نمی‌توان به صورت قطعی گفت کدام کارگزاری از دیگری بهتر است. مسئله مهم این است که هر دوی این کارگزاری‌ها جزو بهترین بروکر‌های بزرگ این مارکت در ایران هستند.

در هر فعالیت مالی باید حواس‌تان به برخی نکات باشد، یکی از این نکته‌ها در این نوع مارکت‌ها وجود کلاهبرداران و متقلبانی است که برای ضرر رساندن به شما به هر کاری دست خواهند زد. نکته‌ای که شما به عنوان معامله‌گر ایرانی باید به آن توجه کنید این است که قبل از ثبت نام در هر کارگزاری، نسبت به اعتبار و امنیت آن مطمئن شده و آن را بررسی کنید. متأسفانه بسیاری از تاجران این مارکت به طمع گرفتن چند دلار بونوس معاملاتی بیشتر یا شرایط ثبت نام آسان‌تر، در کارگزاری‌های نامعتبر ثبت نام می‌کنند. این کارگزاری‌های نامعتبر در ابتدا بدون هیچ مشکلی به مشتریان خدمات می‌دهند، اما به مرور زمان و در دراز مدت باعث می‌شوند تا شما ضرر کرده و سرمایه ارزشمندتان را از دست بدهید.

این دو بروکر (آلپاری و روبوفارکس) انتخاب درستی برای معامله‌گران ایرانی هستند این ادعا از سوی آنان است. البته ممکن است معایبی را هم داشته باشند، پس بهتر است ابتدا روی هر دو گزینه بررسی و تحقیق جامعی از شوی شما صورت بگیرد. اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید خواهید دید که آیا این دو کارگزاری فارکس می‌توانند گزینه مناسبی برای ثبت نام باشند یا خیر.

بروکر آلپاری برای فارکس مناسب است؟

نکته‌ای که می‌توان در مورد بروکر آلپاری گفت، این است که این بروکر یکی از باسابقه‌ترین بروکرها در بازار فارکس است. این کارگزاری از سال 1998 فعالیت خود در فارکس را آغاز کرده و در حدود 22 سال است که حضوری پررنگی در این مارکت دارد.

قطعاً سابقه طولانی باعث می‌شود تا اکثر معامله‌گران، این موضوع را به عنوان یکی از دلایل اعتبار آن بروکر مطرح کنند و به آن اعتماد نمایند. نکته جالب در مورد بروکر آلپاری این است که بیش از ۵۰۰ هزار ایرانی در آن مشغول به معامله هستند. آیا این عدد کمی برای جلب و جذب مشتری است؟

در حال‌ حاضر بروکر آلپاری با ایجاد شعب فراوان در ۱۵۰ کشور در جهان خدمات خود را در اختیار مشتریان گذاشته و از سراسر دنیا آنان را حمایت می‌کند. قطعاً بروکر آلپاری را نمی‌توان بهترین بروکر نامید، اما به علت وجود محدودیت‌های نقل و انتقال ارز و موارد دیگر برای کشور ایران حضور بروکر‌های معتبر جهانی مانند آلپاری در ایران، یک گزینه مناسب برای انتخاب آن است.

برای بررسی هر بروکر باید به امنیت و مجوز‌های قانونی آن توجه ویژه‌ای داشت. بروکر آلپاری شعبه‌ای در ایران دارد که تحت نظارت FSA به مشتریان ایرانی خود خدمات ارائه می‌دهد. قطعاً بروکر‌هایی که رگوله شده‌اند، نسبت به کارگزاری‌هایی که ثبت شرکتی باشند بسیار معتبر‌تر هستند.

بروکر آلپاری بیش از ۲۵۰ نماد معاملاتی شامل جفت ارز‌ها، نفت نفت و انرژی، فلزات گرانبها، سهام‌های شرکت‌های بزرگ و ارز‌های دیجیتال را پوشش داده و حجم وسیعی از سبد معاملاتی مورد نیاز اکثر معامله‌گران بازار فارکس را فراهم می‌کند. این بروکر بونوس‌ها و پاداش‌هایی را به صورت دوره‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

از مزایای آلپاری، می‌توان به تنوع حساب‌های معاملاتی آن اشاره کرد. این بروکر دارای ۵ حساب معاملاتی مختلف است که لوریج حداکثر تا 3000 دسترسی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای افتتاح حساب و شروع به کار در بروکر آلپاری نیاز به حداقل یک دلار واریز وجه دارید.

برای مشاهده و آگاهی از نحوه دریافت پاداش‌های معاملاتی و همچنین مطالعه دقیق جزئیات این کارگزاری، به صفحه ثبت نام در بروکر آلپاری مراجعه نمایید.

بروکر روبو فارکس رقیب آلپاری

روبوفارکس هم مانند آلپاری از سابقه طولانی و قابل اعتمادی برخوردار است. این بروکر فعالیت خود را از سال 2009 آغاز کرده و هم اکنون در بیش از 150 کشور جهان حضور دارد. بروکر روبوفارکس بیش از یک میلیون کاربر فعال در سراسر جهان داشته و نقاط مختلف دنیا خدمات رسانی می‌کند.

در این بروکر می‌توانید انواع جفت ارزها، فلزات گرانبها، شاخص‌ها، انرژی، سهام شرکت‌های بزرگ و ارزهای دیجیتال را معامله کنید. همچنین در بروکر روبو فارکس امکان معامله طیف وسیعی از نمادهای معاملاتی را خواهید داشت. 

متأسفانه بروکر روبوفارکس سایت فارسی نداشته و پشتیبانی فارسی آن نیز ضعیف‌تر از بروکر آلپاری است. شما می‌توانید روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 10 شب، با پشتیبانی فارسی بروکر روبوفارکس در تماس شوید.

روبو فارکس در حال حاضر پنج حساب معاملاتی داشته و حداقل مبلغی که برای افتتاح حساب در این بروکر نیاز دارید 10 دلار است. حداکثر لوریجی که بروکر در اختیار معامله‌گران خود قرار می‌دهد 2000 است.

روبوفارکس ازطریق رگوله (IFSC) به مشتریان ایرانی خود خدمات ارائه می‌کند. این بروکر دارای رگوله معتبر بین‌المللی (Cysec) بوده، اما متاسفانه ایرانیان تحت پوشش این رگولاتوری قرار ندارند.

برای آشنایی با آموزش ثبت نام روبوفارکس و جزئیات حساب‌های معاملاتی آن به صفحه ثبت نام در بروکر روبو فارکس مراجعه کنید.

کدام بروکر را انتخاب کنیم؟

هر معامله‌گر فارکس شرایط و استراتژی معاملاتی خاص به خود را داشته و می‌تواند با توجه به سبک معاملاتی خود، یک کارگزاری مطمئن را برای معامله کردن انتخاب کند. این دو بروکری که مورد بررسی قرار گرفته است در دسته کارگزاری‌های مطرح این مارکت در ایران بوده و خدمات‌رسانی می‌کنند.

بروکر آلپاری به دلایل ذیل می‌تواند گزینه مناسبی برای معاملات شما باشد. از ویژگی‌های این بروکر می‌توان به سابقه طولانی‌تر، وبسایت فارسی، پشتیبانی قوی‌تر و …، و همچنین طرفداران بیشتر در بین تریدر‌های فارکس نام برد. این بروکر با تنوع در حساب‌های معاملاتی خود و با حداقل مبلغ واریزی (1 دلار)، می‌تواند گزینه مناسبی برای معامله‌گران تازه وارد باشد.

در هر صورت علاوه بر بروکر‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، کارگزاری‌های معتبر دیگری در بازار فارکس فعالیت می‌کنند که به ایرانیان خدمات می‌دهند. از طریق صفحه، بروکر‌های معتبر فارکس می‌توانید لیست کاملی از این کارگزاری‌ها را مشاهده کنید.

فراموش نکنید قبل از واریز پول به حساب بروکرها، مدتی را در حساب دمو به صورت آزمایشی فعالیت کنید تا از نقاط قوت و ضعف آن کارگزاری بیشتر مطلع شوید و بعد اقدام به معامله نمایید.

بروکر روبوفارکس و آلپاری، هر دو گزینه‌هایی مناسب برای فعالیت در فارکس هستند، با این حال به یاد داشته باشید که تجارت در بازار‌های مالی همواره دارای ریسک است. در صورت ریسک و پذیرش معامله، پیش از شروع هر معامله‌ای مطالعه و بررسی‌های لازم را فراموش نکنید زیرا این کار از متضرر شدن شما در هنگام معامله جلوگیری کرده و خیال شما را نسبت به انجام اینگونه معاملات راحت می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.