آشنایی با انواع دوچرخه مناسب

ما در طول روز فعالیت های روزمره زیادی انجام می دهیم به اداره جات های مختلف می رویم، به مغازه، یا سرکار و برای دیدن دوستان و آشنایان و فعالیت های دیگر در طول روز انجام می دهیم بسیاری از ما برای انجام این فعالیت ممکن است از مترو، تاکسی یا اتوبوس استفاده کنیم که ممکن است بسیاری از اوقات در انتظار آمدن این وسایل نقیله می ایستیم یا در ترافیک اعصاب خرد کن گیر می کنیم. و دچار بسیاری از مشکلات مختلف مانند ازدحام، صرف هزینه اضافی، دیر رسیدن به سر قرار یا کار و بسیاری مشکلات دیگر.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ما برای رهایی از این مشکلات و خدمت به محیط زیستمان از راه های بسیار باصرفه تر و بهتر برای انجام این کار ها می توانیم استفاده کنیم مثلا در مسیرهای کوتاه و نزدیک از پیاده روی با کمی سرعت و یا برای مسیرهایی که مقداری دور هستند با خرید دوچرخه و استفاده از این وسیله مفید به جسم و روح و روانمان خدمت کنیم. دو چرخه وسیله ایی مفید و کارآمد که در انجان بهتر، با کیفیت تر، و سریع تر کارهایمان می تواند کمک خوبی باشد و یک عمل مفرح و متنوع است

دوچرخه سواری برای افرادی که بهر دلیل در طول زندگی خود نمی توانند ورزش کنند و حرکات ورزشی انجام دهند جایگزین بسیاری مناسبی است ما در این مطلب نمی خواهیم در مورد فواید دوچرخه سواری صحبت کنیم و می خواهیم بعضی از انواع دوچرخه را خدمتتان معرفی کنیم و برای خرید دوچرخه چه بصورت خرید حضوری و چه بصورت خرید اینترنتی دوچرخه اطلاعاتی را به خولنندگان محترم ارایه دهیم.

انواع دوچرخه:

دوچرخه کوهستانی:

دوچرخه کوهستانی دارای خصوصیات منحصر بفرد است دارای دوچرخه های پهن و ضخیم و چرخ هایی محکم است و برای راهها و مناطقی بیشتر کاربرد دارد که ناهموار است و دارای چاله و چوله زیاد و سنگ و لاخ می باشد خلاصه راه هایی که هموار نیستند و بهمین دلیل بدنه دوچرخه کوهستانی بسیار محکمتر از بسیاری از مدل های دوچرخه می سازند در تولید بدنه این دو چرخه از الیاژ های مختلف مانند فولاد، آلومینیوم و یا کربن استفاده می شود که بسته به آلیاژ بکار رفته قیمت آن متغییر است الیاژ فولاد سنگینتر و ارزانترین است وآلیاژ کربن سبکتر و گرانترین است.

این دوچرخه مورد توجه بیشتر جوانان و در بین این قشر از جامعه دارای محبوبیت زیادی است.

در دوچرخه کوهستانی سعی شده است از لوازم و قطعاتی استفاده کنند که کمترین فشار و ضربه را به دوچرخه و دوچرخه سوار وارد آید بر همین اساس در درون دوشاخ دوچرخه و در زیر زین آن فنرهایی قرار می دهند که این وظیفه را انجام دهد به وجود این فنرها در دوچرخه سیستم تعلیق می گویند.

دوچرخه شهری:

دوچرخه ایی است که معمولا برای شهر و کوچه و خیابان که صاف هستند و هموار و اکثرا اسفالت اند تولید می شوند این نوع دوچرخه بسیار ظریف تر از دوچرخه کوهستانی یا دو چرخه توریستی است بدنه دوچرخه شهری به قدرت  ، استحکام و سنگینی دوچرخه کوهستانی نیست کمتر در آن از سیستم تعلیق استفاده می شود و اگر استفاده شود برای خریدار حالت سلیقه ایی دارد ممکن است بپسندد یا نه و قطعه واجبی برای دوچرخه بحساب نمی آید.

تایرهای دوچرخه شهری نازکتر و ظریف تر از تایر های کوستانی است اما پهن تر از تایر های دوچرخه جاده ایی یا مسابفه ایی می باشد. تولید کنندگان در آن از سیستم ترمز لقمه ایی استفاده می کنند که از سیستم ترمز دیسکی ضعیفتر است و البته بسیار ارزان تر و این باعث می شود قیمت فروش دوچرخه پایین بیاد. البته برای جذب مشتریان بیشتر برای تولیدات خود در بعضی مدل ها ممکن است از نوع سیستم دیسکی استفاده شود. سیستم دیسکی دارای عمر بیشتر و کارایی بسیار بهتر از سیستم ترمز لقمه ایی است اما قیمت آن بالاتر و تعمیر آن مشکل تر و نیاز به تعمیر کار متخصص دارد.

در دوچرخه شهری از جعبه دنده استفاده نمی شود و در تعداد محدود مدل شهری از چند دنده استفاده می کنند مانند سیستم تعلیق و سیستم ترمز دیسکی که بعضی مشتریان ممکن است دوست داشته باشند یک دو چرخه شهری دنده دارداشته باشند تولید کنندگان بعضی مدل های محدود را با دنده یا سیستم تعلیق و ترمز دیسکی تولید  می کنند.

دوچرخه کورسی یا مسابقه ایی:

دوچرخه ایی است که برای افرادی که حرفه ایی دوچرخه سواری را دنبال کنند و یا افرادی که می خواهند این کار را بعنوان ورزش حرفه ایی و مسابقه ایی یا ورزش آماتور خود دنبال کنند مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا این دوچرخه ها ظریف هستند بسیار سبکند تا بتوانند در جاده بسرعت حرکت کنند و دارای جعبه دنده کامل هستند تا در رکاب زدن به دو چرخه سوار کمک کنند و دوچرخه سوار در سر بالایی و یا سرپایینی دنده را بمیل خود و با توجه به موقعیت عوض کند.

دوچرخه کورسی دارای تایر های بسیار باریک هستند برای اینکه کمترین اصطکاک بین تایر و جاده بوجود بیاید و سرعت حرکت گرفته نشود و باعث خستگی دوچرخه سوار نشود.

دوچرخه هیبریدی

دوچرخه توریستی

دوچرخه دو نفره

دوچرخه بچه گانه

سه چرخه

فروشگاه های زیادی دوچرخه را بصورت سنتی یا اینترنتی می فروشند از جمله فروشگاه اینترنتی فروشکالا https://foroshkala.net/که در کنار عرضه کالاهای مختلف می توانید از میان ده ها مدل دوچرخه با در نظر گرفتن سلیقه خود و البته نیاز و سایز بدن و همچنین میزان بودجه ایی که می خواهید به این امر اختصاص دهید دو چرخه خود را انتخاب خریداری و درب منزل دریافت کنید و مبلغ را پرداخت نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.