همه چیز در رابطه با زبان برنامه نویسی جاوا برای مبتدیان

دیوید وینتریچ (David Wintrich) یکی از بنیانگذاران تک الویتور (Tech Elevator) که در بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر خود به آموزش جاوا (Java) می پردازد، معتقد است که جاوا یک زبان عالی برای یادگیری توسط افراد مبتدی است!

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

او طی سال ها بررسی مزایا و معایب این زبان برنامه نویسی پر طرفدار، به این نتیجه رسیده است. جاوا زبانی بسیار پر کاربرد است و با توجه به آن، متقاضی برای افراد متخصص در این حوزه بسیار بالا است.

اگر مبتدی هستید و می خواهید با آموزش جاوا استارت بزنید و تبدیل به یک برنامه نویس شوید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با داشتن اطلاعاتی کامل در رابطه با جاوا و کاربردهای آن و دیدی بازتر، تصمیم بگیرید.

جاوا چیست؟

فکر کنم کمتر کسی باشد که جاوا را نشناسد. اما برای مبتدیان ابتدا تعریف مختصری از زبان برنامه نویسی جاوا خواهیم داشت.

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا و تفسیر شده است. جاوا اولین زبانی است که به شما این امکان را می دهد که کد را یک بار بنویسید و آن را در هر جایی اجرا کنید.

این زبان جزو زبان های مناسب برای شروع برنامه نویسی است، اما کمی سخت تر از زبان هایی مثل پایتون است و توصیه می شود قبل از شروع آموزش جاوا یک زبان دیگر را یاد گرفته باشید.

یکی از دلایل محبوبیت این زبان برنامه نویسی آن است که تمام اپلیکیشن های اندروید با این زبان نوشته شده است.

آیا جاوا با جاوا اسکریپت (JavaScript) یکی هستند؟

به طور کل هیچ رابطه ای بین جاوا و جاوا اسکریپت وجود ندارد!

این دو زبان برنامه نویسی تنها از نظر اسمی با یکدیگر شباهت دارند و از منظر فنی هیچ رابطه ای بین این دو وجود ندارد!

تنها شباهت فنی این دو این است که هر دو آنها سینتکس (syntax) خود را از زبان برنامه نویسی C گرفته اند. به همین دلیل اگر با جاوا آشنا هستید یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت ساده تر خواهد بود و بالعکس.

جاوا در کدام پلتفرم ها قابل استفاده است؟

نکته مثبت در مورد جاوا این است که یک زبان کلی و پرکاربرد است، بنابراین در بسیاری از محیط های مختلف استفاده می شود.

این زبان طوری در نظر گرفته شده است تا بر روی بسیاری از پلتفرم های گوناگون قابل استفاده باشد. بنابراین می توانید آن را روی دستگاه لینوکس، جعبه یونیکس (Unix box)، مک (Mac)، ویندوز یا تلفن همراه خود اجرا کنید.

آیا زبان برنامه نویسی جاوا گزینه ی مناسبی برای شروع برنامه نویسی است؟

دلایل زیادی وجود دارد که جاوا را به یک زبان برنامه نویسی خوب برای شروع تبدیل می کند:

  • مدت زیادی است که زبان برنامه نویسی جاوا به وجود آمده است و کاملا در این صنعت جا افتاده است. علاوه بر آن برای این زبان برنامه نویسی ساده، کتاب ها و منابع آموزشی آنلاین زیادی وجود دارد تا بتوانید به راحتی به آن مسلط شوید.
  • در رقابت با پایتون، تعداد زیادی از برنامه نویسان در سراسر جهان به زبان جاوا تسلط دارند، در نتیجه اگر به مشکلی بر بخورید احتمالا خیلی زود می توانید کسی را پیدا کنید که مشکل شما را برطرف کند.
  • جاوا سینتکس خود را از زبان برنامه نویسی C می گیرد و علاوه بر آن بسیاری از زبان‌های دیگر نیز سینتکس خود را از C می‌گیرند. در نتیجه اگر جاوا را بیاموزید، یادگیری زبان هایی مانند Javascript، C یا C++ برای شما بسیار آسان‌تر خواهد بود.
  • جاوا یک زبان شی گرا است، در نتیجه بسیاری از مفاهیم اساسی که در جاوا یاد می گیرید به زبان های دیگر قابل انتقال هستند.

کاربرد زبان برنامه نویسی جاوا

همانطور که گفتیم زبان جاوا کاربردهای متنوعی دارد که بر جذابیت و کاربردی بودن این زبان برنامه نویسی افزوده است. شما یک زبان برنامه نویسی یاد میگیرید و می توانید با آن کارهای متنوع و هیجان انگیزی انجام دهید.

جاوا می تواند در ساخت اپلیکیشن های کاربردی برای طیف وسیعی از پلتفرم ها استفاده شود. دسکتاپ ها، سرورها، تلفن های همراه، تبلت ها، تلویزیون ها و مرورگرهای وب همگی از جاوا استفاده می کنند و برنامه نویسان می توانند اپلیکیشن های کاربردی مبتنی بر جاوا را برای هر یک از این پلتفرم ها بنویسند. این اصلی ترین، پرکاربردترین و پرطرفدارترین ویژگی این زبان برنامه نویسی است.

بعضی از اصلی ترین کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا عبارت است از:

  • برنامه نویسی بازی های کامپیوتری
  • توسعه اپلیکیشن های موبایل و …
  • برنامه نویسی تحت وب
  • برنامه نویسی برای ربات ها
  • برنامه های کاربردی سازمانی (در مقیاس بزرگ)
  • کارت های هوشمند
  • رباتیک
  • بیگ دیتا (Big Data)
  • اپلیکیشن های رابط کاربری گرافیکی

یادگیری جاوا را از کجا شروع کنیم؟

راه های متنوعی برای یادگیری این زبان برنامه نویسی محبوب وجود دارد که می توانید از یک یا چند روش آن کمک بگیرید. این روش ها عبارت اند از:

  • ویدیوهای آموزشی آنلاین و کتاب ها

ویدئوهای آموزشی موجود در اینترنت یک روش رایگان برای یادگیری جاوا هستند اما اغلب به عنوان آموزش کمکی از آن استفاده می شود.

کتاب های متنوع و خوبی هم در مورد این زبان برنامه نویسی در بازار موجود است که می توانید با مراجعه به آنها دانش خودتان را بهبود ببخشید.

  • کورس های آموزشی آنلاین

دوره های آنلاین هم کلاس هایی هستند که به صورت آنلاین برگزار می شوند و روش ارائه آنها بسته به نوع آموزشگاه متفاوت خواهد بود.

  • شرکت در یک بوت کمپ برنامه نویسی

بوت کمپ برنامه نویسی یکی از بهترین راه ها برای شروع برنامه نویسی کامپیوتر به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن است. بوت کمپ ها دوره های آموزشی فشرده ای هستند که در مدت زمان کوتاهی به شما آموزش می دهند و شما را برای استخدام و کار حرفه ای آماده می کنند.

یک بوت کمپ حرفه ای مثل بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر از منتورهای مجرب برای آموزش به شما استفاده می کند و شما را با انجام پروژه های واقعی با چالش های این شغل آشنا می کند.

همچنین پس از گذراندن موفق دوره، شما را به شرکت های معتبر برای استخدام معرفی می کند و تا آخر مسیر همراه شما است.

بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر (bootcamp.mapsahr.com) همچنین شما را برای مصاحبه های شغلی آماده می کند و اگر تمایل داشته باشید می توانید در جلسه های شبه مصاحبه شرکت کنید تا آمادگی کامل پیدا کنید.

اگر در رزومه نویسی هم مشکل دارید آموزش این کار را هم به بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر بسپارید. مپصا اچ آر از آموزش تا استخدام همراه شما است.

برای آشنایی بیشتر با برنامه نویسی و دوره های آموزشی مپصا اچ آر به سایت و شبکه های اجتماعی آنها سر بزنید:

Site: https://bootcamp.mapsahr.com/

Instagram: https://www.instagram.com/mapsahr/

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/mapsahr/

همچنین برای دریافت مشاوره می توانید با این شماره در تماس باشید:

88629415 – 021

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.