سریع ترین راه برای افزایش سرعت گوشی آیفون

مقدمه

اکثر کاربران آیفون، به دنبال یک راه سریع و قوی برای افزایش سرعت گوشی آیفون هستند. مسلما این کار ساده نبوده و افراد را با چالش های مختلفی مواجه می سازد. از همین رو، اگر شما هم قصد خرید یا استفاده از انواع گوشی موبایل اپل را دارید و یا اینکه از مشتریان قدیمی تر این برند هستید، حتما باید به دنبال بهترین راه موجود برای افزایش سرعت گوشی آیفون باشید. امروز ما قصد داریم تا در همین مورد با شما صحبت کنیم. پس با چیکاو و تیم فنی ما تا انتها همراه باشید.

مقدمات افزایش سرعت گوشی آیفون

مسلما راه های بسیار زیادی برای انجام این کار وجود دارد. ما در این مقاله چند مورد از سریع ترین و پر بازده ترین راه های موجود در جلوی پای شما را بهتان معرفی می کنیم. در صورتی که این راه ها پاسخگوی نیاز های شما نبودن، به احتمال زیاد گوشی شما در اثر آسیب های سخت افزاری بوده و می تواند خراب شود. پس، بهتر است که به یک تعمیرکار تایید شده و معتبر مراجعه کنید تا مشکل خاصی برای شما پس از استفاده از انواع گوشی آیفون به وجود نیاید. بهتر است که این مراحل را به صورت دقیق دنبال کنید. چرا که اشتباه در انجام این مراحل، باز هم می تواند نتایج نا مطلوبی را برای گوشی موبایل آیفون شما به همراه داشته باشد. جالب است بدانید که افزایش سرعت گوشی آیفون با این چند ترفند ساده، خیلی سریع صورت می گیرد.

راه حل اول: ری استارت کردن آیفون 

اولین راهی که ما قصد داریم تا به آن اشاره کنیم، ری استارت کردن یا خاموش و روشن کردن برای افزایش سرعت گوشی آیفون می باشد. اگر شما آیفون ایکس یا 10 دارید، دکمه کناری را با یکی از دکمه های کنترل صدا نگه دارید. در این مرحله باید یک صفحه مربوط به ری استارت کردن آیفون در جهت افزایش سرعت گوشی آیفون برای شما نمایش داده شود. شما می توانید با استفاده از قسمت مخصوص، گوشی خود را خاموش و روشن کنید. اگر شما از نسخه های قدیمی تر آیفون استفاده می کنید، باید دکمه هوم را آنقدر نگه دارید تا صفحه مربوط به ریست کردن آیفون باز شود و سپس مراحل مورد نظر را انجام دهید.

هنگامی که گوشی شما خاموش شد، برای روشن کردن آن 30 ثانیه صبر کنید و سپس دوباره گوشی را روشن کنید. این کار باعث می شود تا سیستم و فایل های سیستمی رفرش شوند و باگ های ایجاد شده از بین برود. در نتیجه، افزایش سرعت گوشی آیفون با موفقیت صورت می گیرد و سرعت گوشی شما مناسب می شود.

راه حل دوم: بستن برنامه های غیر ضروری

اکثر گوشی های آیفون با اجرا شدن چند برنامه به صورت همزمان مشکلی ندارند. اما، اگر شما برنامه های زیادی را همزمان باز نگه دارید، مشکلات مختلفی برای شما ایجاد می شود. از جمله این برنامه ها که جلوی افزایش سرعت گوشی آیفون را می گیرند، می توان به ادیتور های فیلم و عکس و بازی ها اشاره کرد. شما نباید بدون دلیل این برنامه ها را به طور کامل باز نگه دارید. مخصوص در گوشی های قدیمی تر که سرعت و کیفیت پایین تری دارند، هیچگاه نباید چند برنامه را باز نگه دارید. به همین علت، بهتر است که از طریق راه های رایج برنامه های باز را ببندید تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید.

راه حل سوم: خالی کردن رم

رم گوشی موبایل شما، حافظه موقتی است که اطلاعات مختلف را درون خود نگهداری می کند. اگر شما هم قصد دارید تا افزایش سرعت گوشی آیفون را با موفقیت انجام دهید، حتما باید حافظه رم را خالی کنید تا جای برای اطلاعات بیشتر باز شود. منظور از حافظه رم، حافظه داخلی نیست. بلکه منظور حافظه موقتی است که فقط اطلاعات برنامه ها موقع اجرا شدن درون آن قرار می گیرد. با استفاده از نرم افزار ها و برنامه های سوم شخص مختلفی شما می توانید این کار را انجام دهید. البته که این برنامه های سوم شخص، قدرت بالایی داشته و نیاز های شما را رفع می کنند.

راه حل چهارم: آپدیت آی او اس برای افزایش سرعت گوشی آیفون

در جهت افزایش سرعت گوشی آیفون شما می توانید نسخه آی او اس گوشی خود را آپدیت کنید. شرکت اپل در هر آپدیت سرعت را بهبود بخشیده و می تواند باگ های مختلفی را از بین ببرد. در نتیجه، هنگامی که شما سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید، دیگر مشکل خاصی برای شما به وجود نمی آید. برای آپدیت کردن سیستم عامل آی او اس در جهت افزایش سرعت گوشی آیفون، شما می توانید وارد قسمت تنظیمات، General و Software Update شوید. سپس با استفاده از این قسمت، شما می توانید بررسی کنید و ببینید که آیا آپدیت جدیدی برای گوشی شما موجود است یا نه؟ اگر آپدیت جدید موجود بود خیلی راحت می توانید از این قابلیت استفاده نمایید.

ری استارت کردن آیفون - چیکاو

راه حل پنجم: خاموش کردن برنامه های پشت صحنه و سرویس موقعیت برای افزایش سرعت گوشی آیفون

یکی از بهترین راه هایی که شما می توانید از آن برای افزایش سرعت گوشی آیفون استفاده کنید، بستن یا خاموش کردن برنامه های غیر ضروری همچون سرویس موقعیت می باشد. یک سری برنامه های خاص، می توانند به صورت دیفالت در پشت صحنه گوشی شما اجرا شوند و سرعت را کاهش دهند. پس ما به شما توصیه می کنیم تا با استفاده از مراکز زیر، جلوی این برنامه ها را بگیرید.

در ابتدا وارد قسمت تنظیمات شوید و گزینه General را باز کنید تا تنظیمات عمومی برای شما باز شود.

آپدیت آی او اس برای افزایش سرعت گوشی آیفون - چیکاو

گزینه Background App Refresh را باز کنید تا بتوانید لیست کاملی از این نرم افزار ها را به طور کامل مشاهده نمایید. سپس، خیلی راحت می توانید آنها را خاموش کنید. حال که این مرحله تمام شد، نوبت خاموش کردن سرویس موقعیت است.

گزینه Background App Refresh - چیکاو

دوباره وارد تنظیمات و قسمت Privacy شوید . گزینه Location Service را پیدا کنید و آن را خاموش نمایید.

سپس، هر موقعی که شما به آن نیاز داشتید، خیلی راحت می توانید این سرویس را روشن کنید و از خدمات آن استفاده کنید. خاموش کردن این سرویس به بالا رفتن امنیت گوشی شما هم کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

منبع igeeksblog
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.