دو ترفند ساده برای رفع مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی

مقدمه

مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی یکی از مشکلاتی است که همه کاربران گوشی شیائومی حداقل یک بار با آن دست و پنجه نرم کرده اند. این مشکل قوی، می تواند باعث شود تا شما اتصال خود را از شبکه اینترنت از دست بدهید. مسلما راه های زیادی برای حل و بررسی این مشکل وجود دارد ولی قبل از پرداختن به این راه ها، بیایید در کل خود مشکل را کمی بیشتر بررسی کنیم و ببینیم که این مشکل برای چه چیزی به وجود می آید.

اگر شما هم در مورد مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی یا هر برند تولید کننده گوشی موبایل دیگری به راهنمایی نیاز دارید، با چیکاو و ادامه این مقاله تا انتها همراه باشید.

دلایل ایجاد شدن مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی

دلایل مختلفی را می توان برای مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی تعریف کرد. هر کدام از این دلایل، به نحوی خاص بر روی گوشی شما تاثیر گذار هستند. مثلا، یکی از این مشکلاتی که رایج تر است، خرابی مرورگر اینترنت می باشد. اگر مرورگر اینترنت شما خراب شده باشد، تعمیری که شما باید برای آن به کار گیرید خیلی ساده و راحت است. شما به راحتی می توانید مرورگر اینترنت گوشی خود را پاک کنید و از اول نصب کنید. و یا اینکه حتی یک مرورگر دیگر را بر روی گوشی خود نصب نمایید. این کار، باعث می شود تا شما بتوانید خیلی راحت مشکل را به طور کامل حل کنید. بررسی مرور گر اینترنت کار راحتی است.

خیلی راحت مرورگر را باز کنید و ارور را مشاهده کنید. به احتمال زیاد شما یک ارور مربوط به Webpage not found مشاهده می کنید. در مرحله بعد شما باید آدرس سایت های بزرگ همچون گوگل را وارد کنید. سپس یک جمله خاص را سرچ کنید. فرقی ندارد که شما چه جمله ای را سرچ می کنید. فقط باید تست کنید و ببینید که آیا سرچ گوگل کار می کند یا نه؟ اگر کار می کرد که اینترنت شما مشکلی ندارد بلکه مشکل از مرورگر گوشی شما است. در چنین حالتی، شما باید مرورگر گوشی خود را عوض کنید. به شما توصیه می کنیم که از مرورگر های معتبر و ایمن استفاده کنید. البته که گوشی موبایل شما، یک مرور دیفالت بر روی خود دارد. استفاده از آن مرور گر هم می تواند مشکلات شما را به طور کامل حل نماید.

بررسی تنظیمات APN

مشکلاتی که برای APN به وجود می آید، شاید یکی از مهم ترین و البته آزار دهنده ترین انواع مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی به حساب بیاید. برای بررسی این حالت شما باید وارد تنظیمات شوید، به قسمت مدیریت سیم کارت ها مراجعه کنید و بر روی Access point names ضربه بزنید.

شما یک لیست از ای پی ان های اولیه را دریافت می کنید. ای پی ان دیفالت را باز کنید و مطمئن شوید که بر روی ای پی ان گوشی موبایل شما هیچ پروکسی ست نشده است. ست شدن پروکسی باعث می شود تا برای گوشی مشکلات مختلفی به وجود بیاید. خیلی از انواع مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی با استفاده از این روش به طور کامل حل می شود. چرا که این روش بازدهی مناسبی داشته و شما با خیال راحت هم می توانید از آن در شرایط و موقعیت های مختلف استفاده کنید.

البته، برای اطمینان از درستی کارکرد و حل شدن این مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی، شما می توانید تنظیمات ای پی ان را ریست کنید. یعنی آنها را به تنظیمات اولیه باز گردانید. این کار باعث می شود تا گوشی شما دوباره مثل قبل کار کند.

دلایل ایجاد شدن مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی - چیکاو

بررسی محدودیت اتصال در گوشی

برخی از گوشی ها محدودیت اتصال اینترنت دارند. آنها از ساز و کاری استفاده می کنند که پس از مصرف مقدار مشخصی از اینترنت، دسترسی شما قطع می شود. این مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی می تواند با بیشتر کردن دستی میزان محدودیت، به طور کامل حل شود. در نتیجه، این راه حل می تواند یک راه حل آسان باشد. برای بررسی و حل مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی، شما باید به تنظیمات بروید.

وارد قسمت Data Usage بشوید و Restrict mobile data usage را پیدا کنید. معمولا این قسمت در صفحه Security قرار گرفته است. سپس شما با خیال راحت می توانید تنظیمات گوشی را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ محدودیتی درون آن قرار نگرفته است. در صورتی که شما یک سری محدودیت های خاص را مشاهده کردید، آنها را غیر فعال کنید و سپس مطمئن شوید که مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی به طور کامل حل شده است.

هارد ریست برای مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی

یکی از راه های مطمئن برای حل مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی، بازگردانی گوشی موبایل شما به تنظیمات کارخانه است. این کار با استفاده از دستگاه های اندروید خیلی راحت صورت می گیرد. البته که بازگردانی به تنظیمات کارخانه می تواند اثرات منفی خاصی هم داشته باشد. مثلا، اگر شما هم از این روش استفاده کنید باید انتظار داشته باشید که همه فایل ها و اطلاعات گوشی شما به طور کامل پاک شوند. در نتیجه، اگر شما بر روی گوشی خود اطلاعات مهمی دارید و دوست ندارید که از این روش استفاده کنید، بهتر است که به سراغ دیگر روش ها بروید.

مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی می تواند دلایل مختلفی را داشته باشد. اگر شما وقت کافی برای بررسی همه آنها را ندارید، خیلی راحت وارد تنظیمات شوید و از قسمت Reset، گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

خیلی راحت همه مشکلات به وجود آمده برای گوشی موبایل شما به طور کامل حل می شود. البته، مسئله مهمی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که این راه برای حل مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی باعث می شود تا تنظیماتی که شما از قبل بر روی گوشی انجام داده اید هم به طور کامل پاک شود. در نتیجه، شما باید از اطلاعات اصلی و مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا پس از اتمام این مراحل، هیچ مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید. در صورتی که شما دانش فنی لازم برای رفع مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی را ندارید، می توانید به مراکز تعمیرات هم مراجعه کنید و از خدمات این مراکز استفاده نمایید.

منبع c.mi
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.