نحوه‌ی اتصال هارد اکسترنال به گوشی از طریق پورت USB

مقدمه

ممکن است در برخی مواقع نیاز داشته باشیم که گوشی تلفن هوشمند خود را به یک دستگاه ذخیره‌سازی جانبی، مانند هارد اکسترنال، وصل کنیم. این اتصال کاری ساده است و برای انجام آن گوشی هوشمند شما باید از استانداردی به نام USB OTG پشتیبانی کند. در ادامه با چیکاو باشید تا به بررسی نحوه‌ی اتصال هارد اکسترنال به گوشی از طریق پورت USB با استفاده از USB OTG بپردازیم. همراه چیکاو باشید. 

USB OTG چیست؟

USB OTG به عنوان یک استاندارد USB، به گوشی همراه هوشمند شما اجازه می‌دهد که به چندین دستگاه جانبی مختلف متصل شود. از USB OTG برای اهداف مختلفی مانند فلش کردن رام‌های (ROM) ذخیره شده در یک فلش مموری، یا حتی تلاش برای اتصال هارد درایو های خارجی (اکسترنال یا external) به گوشی هوشمند استفاده می شود. همچنین USB OTG به لوازم جانبی دیگری مثل موس و کیبورد، اجازه‌ی اتصال به تلفن همراه شما را می دهد. این موضوع می‌تواند در سناریوهایی که ممکن است از شما خواسته شود گوشی خود را به یک صفحه نمایش خارجی متصل کنید، مفید باشد.

آیا گوشی هوشمند شما با استاندارد USB OTG سازگار است؟

برای اتصال هارد اکسترنال به گوشی، تبلت و یا سایر دستگاه‌های اندرویدی، باید وسیله‌ی شما با استاندارد USB OTG سازگار باشد. اما این سازگاری را چگونه می توان متوجه شد؟ این کار ساده است؛ شما فقط به وب سایت شرکت سازنده‌ یا جعبه‌ی دستگاه خود نیاز دارید. اما توجه کنید اگر گوشی هوشمند شما خیلی قدیمی است، اگر دیگر جعبه‌ی آن را ندارید و یا اینکه اگر از شماره مدل آن اطلاعی ندارید، می توانید برای بررسی سازگاری از یک برنامه‌ی USB OTG Checker استفاده کنید.

نحوه‌ی اتصال هارد اکسترنال به گوشی از طریق پورت USB

حال که مطمئن شدیم دستگاه ما با استاندارد USB OTG سازگار است، می‌توانیم به اتصال هارد اکسترنال به گوشی از طریق پورت USB بپردازیم. در ادامه مراحل انجام این کار را بررسی خواهیم کرد.

مرحله‌ی 1: تهیه‌ی وسایل مورد نیاز.

اول از همه باید وسایل مورد نیاز اتصال را تهیه کنیم. این وسایل شامل موارد زیر هستند:

  •       پاور بانک یا یک شارژر معمولی حداقل 1 آمپر و 5 ولت.
  •       دو عدد کابل USB

اکثر هاب ها و کابل های USB دارای پورت Micro B هستند. اولین کابل مورد نیاز شما در اینجا باید دارای کانکتور میکرو B نر باشد. کابل دوم نیز باید یک سرش USB A نر و سر دیگرش پورت مخصوص دستگاه ذخیره سازی شما باشد.

  •       هاب USB OTG

در اینجا دو گزینه داریم. هاب USB OTG با چندین ورودی USB A و یک عدد ورودی میکرو B، یا کابل USB OTG ویژه (special) با ورودی برق اضافی.

مرحله‌ی 2: گرفتن backup از داده های هارد اکسترنال.

اگر اطلاعات و داده های مهمی در هارد اکسترنال خود دارید لازم است که از آن ها، نسخه‌ی پشتیبان (backup) تهیه کنید. این کار به این دلیل است که مرحله‌ی بعدی نیاز به پاک کردن کامل آنها دارد.

برای backup گرفتن می توانیم به سادگی از کپی و پیست و یا استفاده از نرم افزارهای مخصوص این کار استفاده کنیم.

قبل از فرمت کردن هارد خود به عنوان یکی از مراحل اتصال هارد اکسترنال به گوشی، نیاز دارید که از اطلاعات خود نسخه‌ی پشتیبان یا backup بگیرید - چیکاو

مرحله‌ی 3: هارد اکسترنال خود را فرمت کنید.

برای فرمت کردن هارد خود، مراحل زیر را دنبال کنید.

  •       در قسمت جستجوی منوی شروع ویندوز، عبارت disk management را تایپ کرده و سپس بر روی Create and format hard disk partitionsکلیک کنید.
  •       هارد اکسترنالی را که می خواهید آن را فرمت کنید از لیست انتخاب کنید.
  •       روی درایو کلیک راست کرده و گزینه‌ی Format را انتخاب کنید.
  •       برای درایو خود در برچسب Volume، یک نام دلخواه وارد کنید و نوع فرمت را در کادر کشویی File system انتخاب کنید.
  •       روی OK کلیک کنید.
  •  شما می‌توانید در صورت تمایل به مطالعه‌ی بیشتر راجع به فرمت کردن هارد، به مقاله‌ی “ بررسی مرحله به مرحله‌ی فرمت کردن هارد، در ویندوز و macOS” سر بزنید.

مرحله‌ی 4: همه‌ی قطعات را به هم متصل کنید.

اکنون یک سر هارد اکسترنال خود را به OTG Hub و سر دیگر آن را به پاور بانک متصل کنید. در آخر نیز گوشی هوشمند را به مجموعه وصل کنید.

مرحله‌ی 5: اتصال هارد را بررسی کنید.

پس از اتصال هارد اکسترنال به گوشی، شما باید در منوی کشویی دستگاه خود نوتیفیکیشن اتصال هارد را ببینید. اگر این نوتیفیکیشن ظاهر نشد، مرحله‌ی 4 را با دقت تکرار کنید.

مرحله‌ی 6: دسترسی به فایل ها و داده های هارد اکسترنال.

برای پیدا کردن دسترسی به فایل ها و داده های هارد اکسترنال متصل شده به گوشی همراه خود، به صورت زیر عمل کنید.

  •       File Manager را باز کنید.
  •       هارد اکسترنال خود را انتخاب کنید.

نحوه‌ی پیدا کردن دسترسی به فایل ها و داده های هارد اکسترنال - چیکاو

علاوه بر اتصال هارد اکسترنال به گوشی، چه کارهای دیگری را می توان با USB OTG انجام داد؟

اتصال ماوس یا کیبورد به گوشی

این امکان وجود دارد که شما بتوانید تلفن هوشمند و یا تبلت خود را به دستگاه هایی مانند ماوس و یا کیبورد متصل کنید. با انجام این کار می توان از آن ها برای کنترل دستگاه استفاده کرد. این کار همچنین یک روش عالی برای استفاده از دستگاه در صورت شکسته شدن صفحه‌ی نمایش لمسی آن است. البته توجه کنید در این باره محدودیت‌ هایی وجود دارد. به عنوان مثال، موس‌های بازی دارای تعداد زیادی دکمه، ممکن است کاملاً با دستگاه شما سازگار نباشند.

برای انجام این کار کافی است که ماوس یا کیبورد را به سادگی از طریق یک تبدیل، به گوشی یا تبلت خود وصل کنید. وقتی ماوس را متصل می کنید به طور خودکار نشانگر آن روی صفحه نمایش نمایان خواهد شد.

اتصال یک صفحه کلید MIDI به گوشی

اگر به ساختن موسیقی در گوشی همراه اندرویدی خود علاقه دارید، USB OTG شما را قادر می‌سازد تا دستگاه‌هایی مانند صفحه کلید ها و کنترلرهای MIDI را به تلفن همراه خود متصل کنید. 

اتصال یک کنترلر بازی به گوشی

از بازی های موبایلی لذت می برید اما از کنترل به صورت لمسی خسته شده اید؟ می توانید به سادگی یک گیم پد را به گوشی هوشمند خود متصل کنید. استفاده از دسته های سیمی کنسول های Xbox یا پلی استیشن، یک راه ساده و آسان برای انجام این کار است. برای اتصال کنترلر یا دسته، فقط نیاز دارید که آن را به وسیله‌ی یک کابل USB OTG به تلفن همراه هوشمند خود وصل کنید. پس از اتصال دسته، یک بازی را اجرا کنید تا متوجه شوید که کنترلر، بدون نیاز به هیچ نوع عمل پیکربندی‌ای، بلافاصله کار می‌کند.

منبع nextpit instructables
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.