چرا بخارشو بخار بیرون نمی دهد؟

بخارشو یکی از بهترین دستگاه هایی است که به جهت تمیز کردن انواع لکه ها، دوده ها، جمع آوری مایعات و سایر کثیفی ها مورد استفاده قرار می گیرد. بخارشو برای تمیز کردن سطوح مختلف ابتدا آب را گرم نموده و سپس بخار حاصل از گرم شدن آب را از طریق دهانه خروجی به اطراف پخش می کند. یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از مصرف کنندگان را در زمان استفاده از این دستگاه با مشکل مواجه می کند، عدم خروجی بخار از دستگاه می باشد. به طور کلی عوامل مختلفی وجود دارند که موجب بروز اختلال در عملکرد بخارشو شده و کارایی صحیح آن را متوقف می کنند. اما قبل از اینکه اقدام به تعمیر دستگاه خود نمایید، می توانید به کمک برخی نکات اقدام به یافتن علت بروز این مشکل و رفع آن نمایید. در ادامه به این پرسش که چرا بخارشو بخار نمیده بیرون؟ پاسخ خواهیم داد. 

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

فهرست

  •       علت خارج نشدن بخار از بخارشو
  •       نبود آب در مخزن در بخارشو
  •       گرفتگی دهانه دستگاه بخارشو
  •       داغ نشدن آب درون بخارشو
  •       نشتی آب از دستگاه بخارشو
  •       گرفتگی و مسدود شدن فیلتر بخارشو
  •       اتصال نادرست درپوش بخارشو
  •       نتیجه گیری از اینکه چرا بخارشو بخار نمیده بیرون؟

علت خارج نشدن بخار از بخارشو

در صورتی که از دستگاه بخارشوی شما بخار خارج نمی شود، ابتدا باید هریک از مواردی که موجب بروز مشکل در کارکرد این دستگاه می شوند را به صورت دقیق بررسی کنید تا از علت خارج نشدن بخار از بخارشو خود اطمینان حاصل کنید. در همین راستا می توان گفت برخی از انواع این مشکلات مربوط به موارد سطحی بوده و به راحتی در منزل قابل رفع می باشد.

حتما بخوانید: عیب یابی آنلاین و تعمیر رایگان بخارشو دلونگی در آی پی امداد

نبود آب در مخزن در بخارشو

یکی از مواردی که می تواند علت خارج نشدن بخار از بخارشو باشد، این است که آب کافی درون دستگاه وجود نداشته باشد. در این شرایط دستگاه قادر به تولید بخار نمی باشد. بنابراین برای رفع این مشکل باید آب درون مخزن بخارشوی خود را مورد بررسی قرار دهید و تا حد مورد نیاز در آن آب اضافه کنید. باید به این نکته دقت داشته باشید که اگر دستگاه را بدون وجود آب روشن کنید، ممکن است به آن آسیب های زیادی وارد شود. بنابراین همواره پیش از روشن کردن دستگاه باید میزان آب درون آن را بررسی کرده و در صورت نیاز به آن آب اضافه کنید. سپس صبر کنید تا آب گرم شده و بخار ایجاد شود.

گرفتگی دهانه دستگاه بخارشو

چرا بخارشو بخار نمیده بیرون؟ یکی از عواملی که منجر به خارج شدن آب از دستگاه می شود، بروز هرگونه گرفتگی در دهانه دستگاه است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به طور کلی برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می شود تا همواره از آب مقطر در این دستگاه استفاده شود. زیرا رسوبات حاصل از آب سخت می تواند موجب انسداد دهانه بخار این دستگاه شود. هنگامی که آب سخت درون بخارشو گرم می شود، املاح معدنی درون آن جدا شده و موجب ایجاد گرفتگی هایی در سوراخ های دستگاه می شوند و بخار نمی تواند از آن عبور کند. چنانچه برای بخارشوی خود از آب سخت استفاده می کنید، باید به صورت مرتب آن را تمیز کنید تا از هرگونه انسداد در دستگاه جلوگیری شود.

حتما بخوانید: تعمیر بخارشوی کنوود در آی پی امداد

داغ نشدن آب درون بخارشو

در برخی مواقع علت خارج نشدن بخار از بخارشو به دلیل داغ نشدن آب درون آن است. این مسئله موجب می شود که دستگاه آنطور که باید بخار تولید نکند. از این رو باید پس از روشن کردن دستگاه مدت زمان کوتاهی صبر کنید تا دستگاه دمای آب را افزایش داده و بخار ایجاد شود. بنابراین با ریختن آب درون دستگاه و روشن کردن آن نباید از بخارشو انتظار تولید بخار را داشته باشید. حداقل دمایی که جهت گرم شدن آب در بخارشو و تولید بخار مورد نیاز است، حدود 100 درجه است که بخار حاصل از آن برای از بین بردن هرگونه کثیفی و جرم سطوح مختلف کاملا مناسب می باشد.

حتما بخوانید: نمایندگی تعمیرات بخارشوی کارچر در آی پی امداد

نشتی آب از دستگاه بخارشو

به طور کلی دستگاه بخارشو از اجزا و قطعات مختلفی شامل دیگ بخار، پمپ، واسطه ها، شلنگ ها، نازل و شیر برقی برخوردار است. با گذشت زمان و استفاده نامناسب از دستگاه نظیر ضربه خوردن بخارشو یا استفاده از آب سخت ممکن است هریک از این بخش ها دچار نشتی شوند. برای بررسی و رفع مشکل باید هریک از قطعات داخلی دستگاه را جدا نموده و آن را به دقت مورد بررسی و تست قرار دهید. در صورت وجود نشتی یا پارگی در هریک از این قسمت ها، باید اقدام به تعویض آن ها نمایید.

گرفتگی و مسدود شدن فیلتر بخارشو

بروز هرگونه انسداد و گرفتگی در فیلتر بخارشو نیز می تواند علت خارج نشدن بخار از بخارشو باشد. در صورتی که که برای بخارشوی خود به جای آب مقطر از آب سخت استفاده کنید، فیلتر این دستگاه نقش تصفیه کنندگی آب را برعهده دارد و به وسیله املاح وجود در آب دچار گرفتگی خواهد شد. زیرا فیلتر هنگام تبدیل آب به بخار اقدام به جدا کردن املاح موجود در آب نموده و این املاح به مرور زمان این بخش را مسدود می نمایند. در صورتی که فیلتر بعد از گذشت مدت زمان طولانی تمیز یا تعویض نشود، بخار از درون دستگاه خارج نخواهد شد. مصرف کنندگان می توانند با تمیز کردن به موقع فیلتر بخارشوی خود از انسداد آن جلوگیری نمایند.

اتصال نادرست درپوش بخارشو

بسته نشدن صحیح کلاهک یا درپوش در قسمت زیرین دیگ بخار یکی از بخش هایی است که می تواند علت خارج نشدن بخار از بخارشو باشد. در صورتی که این کلاهک به صورت کامل بسته نشده باشد، به هنگام تولید بخار فشار کمی ایجاد خواهد شد. این مشکل می تواند مانع از تولید بخار به میزان کافی درون دستگاه باشد. در این شرایط باید درپوش را به دقت مورد بررسی قرار دهید و در صورت شل بودن آن را محکم کنید. همچنین اگر این درپوش دچار ایراد یا خرابی شده باشد، باید آن را تعویض نمایید.

 اتصالات بخارشو را برای مشکل بخار ندادن بررسی کنید - چیکاو

نتیجه گیری از اینکه چرا بخارشو بخار نمیده بیرون؟

در این مطلب علت خارج نشدن بخار از بخارشو را برای شما بیان کردیم. همچنین راهکارهایی را برای شما آورده ایم تا به دنبال کردن آن ها بتوانید اقدام به رفع ایراد دستگاه خود نمایید. در صورتی که با بررسی موارد بالا نیز مشکل دستگاه شما برطرف نشد، باید هریک از قطعات دستگاه را جدا نموده و آن ها را تست و کنترل نمایید. به طور کلی در صورتی که شما نیز به دنبال یافتن پاسخ این پرسش که چرا بخارشو بخار نمیده بیرون؟ هستید، مطالعه این مطلب می تواند بهترین راهکار برای رفع مشکل دستگاهتان باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.