آموزش آپدیت موبایل برای نسخه اندروید

همه ما تا کنون به دنبال یک راه خوب و تایید شده برای آپدیت تلفن همراه خود بوده ایم. آموزش آپدیت موبایل می تواند یک آموزش مهم برای اکثر افراد به حساب بیاید. آپدیت کردن انواع گوشی سامسونگ، هواوی و شیائومی، مسئله مهمی است. با استفاده از آن شما می توانید از امکانات جدیدتر بهره مند شوید. این امکانات می توانند شامل پوسته های جدید، قابلیت های امنیتی یا اندروید جدید شوند. ولی، برای افرادی که به تازگی گوشی خود را تهیه کرده اند، آپدیت کردن آن یک فعالیت نسبتا سخت و دشوار به حساب می آید. از همین رو، این افراد باید به یک سری نکات برای انجام این فرآیند توجه داشته باشند. تا پس از آپدیت مشکل خاصی برای آنها ایجاد نشود. همراه چیکاو باشید.

انتخاب یک راه آپدیت قبل از شروع آموزش آپدیت موبایل

همانطور که در قسمت های قبل تر هم گفته شد، آموزش آپدیت موبایل کار راحتی است. ولی، بهتر است که شما هم به یک سری نکات در مورد انواع موبایل و تلفن همراه توجه داشته باشید. گوشی های اپل که فقط با استفاده از خود اپل قابلیت آپدیت دارند. در نتیجه، اگر شما از اپل استفاده می کنید، به راحتی می توانید دستگاه مورد نظر خود را از قسمت تنظیمات آپدیت کنید. همچنین شما می توانید به نمایندگی های رسمی اپل هم مراجعه نمایید. ولی، در صورتی که شما از گوشی های اندروید استفاده می کنید، چند راه مختلف برای آپدیت کردن این محصولات وجود دارد.

اولین راه که ما در آموزش آپدیت موبایل آن را به شما آموزش میدهیم، استفاده از نرم افزار های داخلی خود گوشی است. با استفاده از برنامه آپدیت درونی گوشی شما می توانید با خیال راحت گوشی سامسونگ، هواوی یا شیائومی خود را آپدیت کنید. البته، باید به این نکته هم توجه داشته باشید که این روش آپدیت فقط مخصوص این برند ها نیست.  شما می توانید هر برندی که دوست داشتید را به طور کامل با این راه آپدیت کنید. دیگر راه موجود که می تواند محبوبیت بالایی هم به دست آورد، استفاده از فلش است. فلش کردن گوشی یک راه پر ریسک و پر خطر است. در صورتی که شما تجربه کافی نداشته باشید، می توانید به دستگاه خود آسیب وارد کنید.

فلش کردن گوشی برای آموزش آپدیت گوشی

گوشی های قدیمی تر دیگر به روز رسانی دریافت نمی کنند. در نتیجه، از امکانات جدید بهره مند نمی شوند. از همین رو، تنها راه موجود در جلوی پای شما استفاده از فلش کردن است. برای فلش کردن، شما حتما باید دستگاه خود را به افراد متخصص و فعال در این زمینه بسپارید. تا پس از فلش کردن مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید. در صورتی که شما دوست ندارید فلش کنید و قصد دارید که از آپدیت های رسمی استفاده کنید، بهتر است که درون وب سایت تولید کننده دستگاه خود، به دنبال یک مقاله رسمی آموزش آپدیت گوشی خود باشید. معمولا گوشی های قدیمی با آپدیت های جدید همخوانی ندارند. چرا که دستگاه های قدیمی تر سخت افزار ضعیف تری داشته و هنوز برای دریافت جدید تری آپدیت ها آماده نمی باشند.

آموزش آپدیت موبایل - چیکاو

نحوه آپدیت گوشی سامسونگ

حال که به مباحث مقدماتی مربوط به آموزش آپدیت گوشی پرداختیم، بیایید خود گوشی را به طور کامل آپدیت کنیم. برای شروع آموزش آپدیت گوشی، بهتر است که از همه اطلاعات موجود بر روی گوشی خود یک بکاپ بگیرید تا مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید. همچنین، بهتر است که برای انجام این کار شارژ باتری را بالای 50 درصد قرار دهید تا در هنگام آپدیت شارژ گوشی تمام نشده و خاموش نشود. در صورتی که گوشی شما در میانه آپدیت خاموش شود، ممکن است که هارد شما آسیب ببیند. پس از اتمام بک آپ گیری از اطلاعات شما آماده دریافت آپدیت هستید. همچنین شما باید اینترنت خود را فعال و روشن کنید. چون آپدیت ها باید از اینترنت دانلود شوند.

در مرحله بعد آموزش آپدیت گوشی سامسونگ، شما باید به تنظیمات بروید و به قسمت درباره گوشی مراجعه کنید. در قسمت مربوط به درباره گوشی درون تنظیمات، شما می توانید قسمت مربوط به بررسی آپدیت های گوشی را ببینید. بر روی آن قسمت ضربه بزنید تا منوی مخصوص برایتان باز شود. سپس، بر روی Check for update یا بررسی برای به روز رسانی ضربه بزنید. این کار، باعث می شود تا گوشی شما به صورت اتوماتیک برای آپدیت ها بررسی کند. در صورتی که دستگاه شما آپدیتی را پیدا کرد، گزینه مربوط به دانلود و نصب به شما نمایش داده می شود. سپس شما می توانید آپدیت را دانلود و آن را نصب کنید. در صورتی که برنامه آپدیت به شما آپدیتی را نمایش نداد، یعنی گوشی شما به روز بوده و هنوز آپدیت جدیدی دریافت نکرده اید.  

آموزش آپدیت گوشی موبایل شیائومی و هواوی

برای آپدیت گوشی موبایل شیائومی یا هواوی، فرایندهایی که شما باید آنها را دنبال کنید شباهت بالایی در مقایسه با سامسونگ دارند. در اولین مرحله باز هم باید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. بک آپ گیری یک مرحله به شدت مهم به حساب می آید. اگر در هنگام آپدیت مشکلی به وجود آمد و همه اطلاعات شما از دست رفت، بک آپ می تواند به شما کمک بسیار زیادی بکند. پس از بک آپ گیری، وارد تنظیمات گوشی خود می شود و دوباره به دنبال قسمت مربوط به درباره گوشی یا درباره تلفن همراه می گردید. بسته به رابط کاربری شما، این فرآیند کمی متفاوت است. برای گوشی های شیائومی، شما باید بر روی نسخه MiUi خود ضربه بزنید تا به صفحه مربوط به بررسی آپدیت قرار گیرید.

آموزش آپدیت موبایل - چیکاو

ولی، در برخی از گوشی های تولید شده توسط شرکت هواوی، همچون دستگاه های سامسونگ شما باید به دنبال قسمت مربوط به بروزرسانی و آپدیت گوشی باشید. سپس، شما با ضربه زدن بر روی همان گزینه، می توانید اطلاعات مربوط به گوشی و تاریخچه به روز رسانی ها را به طور کامل مشاهده کنید. یک راه سریع تر هم وجود دارد که از آن می تواند برای همه دستگاه ها استفاده کنید. شما به راحتی می توانید بر روی قسمت search در تنظیمات ضربه بزنید و Update را جستجو کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. رسولی می گوید

    آموزش آپدیت گوشی شیائومی رو بذارید لطفا