مهمترین ویژگی‌های باتری اصلی موبایل

گوشی های تلفن همراه تنها محصول الکترونیکی نیستند که مورد هدف جاعلان قرار می‌گیرند. باتری‌ها و شارژرهای تقلبی تلفن همراه نیز در حال نفوذ به بازار هستند که باعث به خطر افتادن سلامت و ایمنی تلفن همراه شما می‌شوند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

باتری‌ها و شارژرهای تقلبی اغلب به عنوان خدمات پس از فروش شرکت‌ها عرضه می‌شوند که در وب سایت‌های حراج یا در فروشگاه‌های ثبت نشده اغلب با قیمت بسیار پایین‌تر از محصولات اصلی یافت می‌شوند.

با توجه به ظاهر یکنواخت اکثر باتری‌ها و شارژرهای تلفن همراه، تشخیص اینکه چه محصولاتی تقلبی و کدام اصل هستند، دشوار است. در این مقاله مهمترین ویژگی‌های باتری اصلی موبایل شرح داده خواهد شد.

ویژگی‌های باتری اصل موبایل

برای شناخت باتری اصل از تقلبی بهترین راه، شناخت ویژگی‌های باتری اورجینال می‌باشد. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد:

ویژگی‌های ظاهری

اگر در لحظه خرید، قادر به بررسی محصول هستید، باید به دنبال علائم بی‌کیفیتی مانند: چاپ نادرست، عبارت غلط املایی، قرار دادن برچسب کج و نشانه‌هایی از نقص در کار در باتری‌های تقلبی باشید.

برخی از تولیدکنندگان تلفن همراه برچسب‌های هولوگرام را نیز روی باتری‌های خود قرار می‌دهند که جاعلان به سختی می‌توانند آن‌ها را جعل کنند؛ اگرچه در تلاش برای انجام این کار هستند.

گارانتی محصول

لوازم جانبی اصل برای مدت معینی از تاریخ خرید، توسط مالک اصلی تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرند. تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر نیز خدمات و پشتیبانی لازم برای مشتریان در برابر محصولات آسیب‌دیده ارائه می‌دهند. باتری‌ها و شارژرهای تقلبی به ندرت دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

نکته مهم اینکه بهتر است رسید هر لوازم جانبی تلفن همراهی را که خریداری می‌کنید نزد خود نگه دارید تا در صورت معیوب بودن محصول بتوانید ادعای گارانتی داشته باشید. همچنین در صورت خرید محصول جعلی نیز تمام مدارک خرید را نگه دارید تا بتوانید به مقامات مربوطه اطلاع دهید.

قیمت محصول

اگر قیمت باتری گوشی خیلی ارزان‌تر از حد معمول است، به اصل بودن آن شک کنید. باتری‌ها و شارژرهای تقلبی تلفن‌های همراه از قطعات ارزان‌قیمت و غیراستاندارد ساخته شده‌اند که امکان تولید آن‌ها را با کسری از قیمت محصولات اصلی فراهم می‌کند.

همچنین، جاعلان مجبور نیستند در تحقیقات، طراحی و تست ایمنی محصول سرمایه‌گذاری کنند. آنها مالیات دولتی و هزینه واردات را نمی‌پردازند و به تجارت منصفانه یا مقررات حداقل دستمزد برای کارمندان خود ملزم نیستند.

همه این عوامل به این معنی است که محصولات تقلبی را می‌توان با قیمت بسیار کمتری نسبت به یک محصول اصل فروخت.

بررسی اصل بودن باتری از گوشی

در برخی از گوشی‌های اندروید با شماره‌گیری کد *#*#4636#*#* یک منوی آزمایشی مخفی اندروید که برای عیب‌یابی اولیه طراحی شده است باز می‌شود. بر روی گزینه “اطلاعات باتری” ضربه بزنید تا جزئیاتی مانند وضعیت شارژ، سطح شارژ، منبع تغذیه و دما را مشاهده کنید.

چند نکته مهم برای خرید باتری

گوشی‌های آیفون امروزه طرفداران زیادی دارند، پس از مدتی استفاده از این گوشی‌ها، باتری دستگاه کارکرد اولیه خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارد. اما برای خرید باتری آیفون بهتر است به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا هم از اصل بودن محصول خود اطمینان حاصل کنید و هم با گارانتی که به شما ارائه می‌شود از خدمات پس از فروش باتری مطمئن شوید.

در باتری‌های جدید تراشه‌ای قرار داده شده است که قابلیت NFC را به گوشی شما اضافه می‌کند. به کمک این تراشه، اطلاعات به صورت کد شده بین دو وسیله دارای این قابلیت رد و بدل می‌شوند. این تراشه زیر برچسب مشکی باتری قرار داده شده است.

در مدل‌های جدید باتری گوشی سامسونگ اگر برچسب مشکی را بردارید، در صورت اورجینال بودن باتری، یک طرف تراشه NFC و طرف دیگر روی بدنه، برند سامسونگ، ظرفیت باتری و کد فنی آن را مشاهده خواهید کرد، اما در نمونه تقلبی آن مارک سامسونگ وجود نداشته و احتمالاً ظرفیت کمتری نیز درج شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. بخشی می گوید

    متشکرم از مطلب مفیدتون