گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۶ موفق شد تا رکوردهای فروش قبلی شرکت را بشکند

گوشی های سری گوگل پیکسل ۶ گوشی های هوشمندی بودند که شرکت تولید کننده به موفقیت آن ها امید زیادی داشت زیرا این گوشی های هوشمند این برند برای اولین بار بود که از تراشه اختصاصی گوگل در بطن خود بهره می بردند. گوگل سال ها بود که در آرزوی به دست آوردن و صاحب شدن یک تراشه اختصاصی برای گوشی های تولیدی خود بود تا بتواند با استفاده از آن نه تنها به روز رسانی ها ی مورد نظر خود را در تاریخ های دلخواه ارسال کند بلکه قصد داشت تا برنامه های خود را برای افزایش کیفیت عکس ها و ویدیوهایی که گوشی های آن شرکت ثبت می کردند در این گوشی ها به اجرا بگذارد. همراه چیکاو باشید.

سال ۲۰۲۱ بود که گوگل سرانجام به آرزوی دیرینه ی خود رسید و موفق شد تا تراشه اختصاصی خود را از طریق سامسونگ به دست آورد اما ظاهرا نه تنها این گوشی های جدید باعث موفقیت بیشتر این برند نشدند بلکه از همان روزهای آغازین عرضه آنچنان مشکلاتی را برای گوگل به وجود آوردند که شاید این برند از تولید و عرضه ی این گوشی های هوشمند در بازار پشیمان شد.

گوگل وقت زیادی را صرف رفع ایرادات و مشکلات این دو گوشی سری گوگل پیکسل ۶ کرد اما اکنون خبر می رسد که علیرغم اینکه سری پیکسل ۶ به دلیل مشکلات و باگ های مختلفی که در خبرها آن ها را شنیده اید گویا، خط تولید این پرچمداران گوگل برخلاف مشکلاتی که داشتند، در عوض موفقیت زیادی را از نظر فروش در بازار برای گوگل به همراه داشته اند. اکنون، انتشار گزارش مالی رسمی این شرکت نشان می‌دهد که گوشی‌های جدید حتی توانسته‌اند رکوردهای فروش قبلی خود را نیز بشکنند.

صفحه نمایش گوشی سری گوگل پیکسل ۶ - چیکاو

ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل آلفابت (شرکت مادر گوگل)، در فراخوان درآمد اعلام کرد که گوشی های هوشمند سری پیکسل ۶ موفق شده اند تا «رکورد فروش سه ماهه تمام سال های پیشین» این شرکت به ثبت برسانند. این مقام ارشد موفقیت جدیدترین گوشی‌های پیکسل را به ابزارهای جدید ترجمه بلادرنگ آن (از طریق AndroidPolice) نسبت داد. متأسفانه، این غول موتور جستجو ارقام دقیقی از میزان فروش این گوشی های هوشمند جدیدی را در بازار فاش نکرده است و محصولات سخت افزاری خود را همراه با نرم افزار خود تحت عنوان «سرویس های گوگل» گروه بندی کرده است.

این موارد و سرویس های گوگل شامل اندروید، کروم، نقشه گوگل، موتور جستجو، گوگل پلی و یوتیوب نیز می شود. اما با نگاهی به ارقام مالی کلی، می‌توانیم به وضوح بگوییم که فروش گوشی های هوشمند جدید گوگل پیکسل جدید این برند افزایش قابل توجهی داشته است، زیرا درآمد آن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به ۶۹ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت موفق شده است تا بتواند درآمد شگفت انگیز و تحسین برانگیز  ۵۲.۸ میلیارد دلاری را برای خود به ثبت برساند که رقمی بسیار بزرگ و چشمگیر به شمار می رود.

در همین حال، به آسانی می توان نتیجه گیری کرد که سود حاصل از این درآمد هنگفت نیز افزایش بسیار زیادی را به دست آورده است و به ۲۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است که اگر بخواهیم با سود این شرکت در سال ۲۰۱۹ مورد مقایسه قرار دهیم رقمی شگفت انگیز به دست می اید و نکته جالب این ماجرا در این جا است که این میزان درآمد حتی از نظر مقایسه با درآمد سال ۲۰۲۰ این شرکت که در حدود ۱۹میلیارد دلار آمریکا بوده است یک رقم افزایش بیش از سه برابری را نشان می دهد که بسیار قابل تأمل خواهد بود.

وضوح صفحه نمایش و دوربین سلفی گوشی سری گوگل پیکسل ۶ - چیکاو

شرکت گول با عرضه ی گوشی های هوشمند سری گوگل پیکسل ۶ در بازه ی زمانی بین ماه های اکتبر و نوامبر (مهر ماه تا آذر ماه ۱۴۰۰)، فروش عالی و کاملا شفافی از آن از گوشی های هوشمند درجه یک کسب کرده است و این موضوع به گوگل کمک کرد تا درآمد خود را بتواند به میزان قابل توجه ای افزایش دهد. با این حال، با توجه به این که گوشی های هوشمند پیکسل ۶ به اندازه ی نسخه های قبلی خود در دسترس کاربران برای خرید قرار ندارند گوگل پیکسل ۶  و تنها از اکتبر سال ۲۰۲۱ (مهر آبان ۱۴۰۰) در دسترس قرار گرفته است، ضمن این که این برند در سال گذشته کشور هند را نیز تحریم کرد و هیچ کدام از دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۶ و گوگل پیکسل ۶ پرو را در این منطقه عرضه نکرد، هنوز هم در مورد این میزان فروش که گوگل آن را اعلام کرده است، تا حدودی تردید وجود دارد. اما این گوشی های جدید سری ۶ پیکسل با سرعت فروش فعلی، ممکن است به محبوب ترین گوشی های هوشمند پیکسل گوگل از ابتدا تا کنون تبدیل شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.