فروش گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴ ای متوقف و از فروشگاه رسمی گوگل نیز حذف شد (بخش اول)

گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴ ای (Google Pixel 4a) دو سال پیش به طور رسمی از سوی گوگل عرضه شد. این گوشی هوشمند پس از این که در حدود دو سال در بازارهای فروش جهانی گوشی های هوشمند قرار داشت،سرانجام حکم بازنشستگی خود را از شرکت سازنده خود یعنی گوگل دریافت کرد و در حال حاضر، گزارش‌هایی مبنی بر توقف رسمی تولید و عرضه گوشی گوگل پیکسل ۴ ای ( Google Pixel 4a) در بازار به گوش می رسد که این تصمیم از سوی خود گوگل نیز اتخاذ شده است. همراه چیکاو باشید.

 ظاهراً این طور که مشاهده می شود، گوگل از این گوشی هوشمند خود چند هفته ای است که دیگر موجودی ندارد، ضمن آن که چند وقتی است که این گوشی سری پیکسل ۴ گوگل در فروشگاه گوگل نیز برای عرضه موجود نمی شود. گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴ ای هرچند که از مشخصات گوشی های دو سال قبل بهره می برد و اتصال نهایتا تا ۴ جی را می تواند برای دارندگان خود ارائه دهد اما یکی از گوشی های موجود در بازار است که هنوز هم مشتریان خاص خودش را دارد و با توجه به سه عامل می توان گفت که در صورت عرضه ی این گوشی توسط گوگل، باز هم می توانست مشتریان مناسبی داشته باشد.

این سه عامل یکی برند بسیار معتبر این گوشی یعنی گوگل مربوط می شود با دوربین عکاسی و فیلم برداری بسیار قدرتمند و با کیفیت، دوم قیمت بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی برای یک گوشی ارزشمند و سومین عامل نیز این مورد است که در بسیاری از کشورهای سرتا سر جهان هنوز یا شبکه نسل پنجم ارتباطات یعنی ۵ جی هنوز دایر نشده است یا در بسیاری از این کشورها نیز دایر شدن این شبکه ارتباطات ۵جی به این زودی امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین این گوشی برای بسیاری از کاربران که نیاز به شبکه ارتباطات ۵جی ندارند یک گزینه و انتخاب بسیار خوب به نظر می رسد.

صفحه نمایش گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴ ای - چیکاو

 این گوشی گوگل پیکسل با صفحه نمایش 5.8 اینچی از نوع سوپر آمولد عرضه می شود. این گوشی از نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ برخوردار بوده و علاوه بر آن نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز ۸۳.۳ درصد است. گوشی گوگل پیکسل ۴ ای در داخل بدنه از پردازنده ی میان رده ی اسنپدراگون ۷۳۰ جی کوالکام پلتفرم موبایل (Qualcomm Snapdragon 730G SoC) قدرت خود را دریافت می کند که در زمان خودش یعنی در حدود دو سال قبل یکی از بهترین و محبوب ترین تراشه های میان رده ی شرکت تراشه ساز کوالکام به شمار می رود. این گوشی هوشمند از برند غول موتور جستجو تا زمانی که موجود بود و عرضه می شد حدود ۳۵۰ دلار آمریکا قیمت داشت اما این طور که در حال حاضر مشاهده می شود تمام نسخه های تولید شده و موجودی این گوشی در انبار شرکت گوگل نیز به اتمام رسیده و این برند قصد تولید و عرضه این گوشی هوشمند را بیش از این در بازار ندارد.

 گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴ ای همچنین آخرین گوشی گوگل پیکسل بود که در چندین بازار عرضه شد. با شروع به عرضه ی گوشی های گوگل پیکسل‌ ۴ ای ۵جی (Pixel 4a 5G) و همچنین گوشی هوشمند دیگر این برند یعنی گوگل پیکسل ۵ مجهز به ۵جی (Pixel 5 5G)، گوگل تصمیم گرفت تا عرضه ی این گوشی را به طور قابل توجهی در بازارهای بزرگی مانند ایالات متحده و ژاپن، محدود کند.  

پنل پشتی گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴ ای - چیکاو

گوگل از آن زمان عرضه ی گوشی پیکسل ۵ ای ( Pixel 5a)، سعی کرد تا آن را جانشین گوشی پیکسل ۴ ای در بازار  کند، بنابراین تعجبی ندارد که اکنون تولید و عرضه ی گوشی گوگل پیکسل ۴ ای متوقف شود. یکی از سخنگویان گوگل قبلا گفته بود که انتظار می رود گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴ مجهز به ۵جی (Pixel 4 5G) و پیکسل 5 طی چند هفته پس از عرضه ی گوگل پیکسل ۵ ای به طور کامل در ایالات متحده فروخته شوند.

در مقایسه با این دو مدل قدیمی‌تر، گوشی های پیکسل ۵ ای نسبت به قیمت مناسب‌تر است. بنابراین، منطقی است که گوگل تولید و عرضه ی گوشی هوشمند پیکسل ۴ ای قیمی تر را متوقف کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره توقف فروش گوشی پیکسل ۴ ای در بازار با بخش دوم مقاله همراه ما باشید.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.