امکانات سایت های فروشگاهی در سال 2022 را به خوبی بشناسید

در بستر اینترنت میلیون ها فروشگاه اینترنتی وجود دارد ولی همه این سایت ها فروش ندارند به عنوان مثال وبسایت دیجیکالا تفاوت های زیادی با سایر فروشگاه های اینترنتی دارد و این مورد باعث میشود تا فروش خیلی زیادی داشته باشد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برخی از امکانات خیلی کوچیک در یک فروشگاه اینترنتی باعث میشود تا سایت نسبت به رقبا متمایز تر شده و فروش بالایی داشته باشد. ما در این مقاله تصمیم داریم امکانات سایت های فروشگاهی را مورد بررسی قرار دهیم اما در نظر داشته باشید که اگر در هنگام طراحی سایت این موارد و این امکانات را در سایت خود پیاده سازی کنید مسلما نسبت به رقبای خود متفاوت عمل خواهید کرد و این متفاوت بودن در برند سازی و فروش شما تاثیر خیلی زیادی خواهد داشت. در نظر داشته باشید که تاثیر برندینگ در سئو کاملا ثابت شده بوده و اگر میخواهید رتبه های بهترین در موتور های جستجو داشته باشید حتما ارزش برند را خیلی جدی بگیرید.

یک وبسایت فروشگاهی چه امکانات حرفه ای باید داشته باشد؟

مهم ترین پارامتری که باعث میشود تا کاربر یا مشتری از محصولات شما استفاده کند قیمت کالا یا خدمات شما میباشد. اما این مورد به تنهایی باعث نمیشود تا شما فروش بالایی را داشته باشید بلکه باید وبسایت شما بتواند تمامی نیاز کاربرانتان را تامین کند.برخی از امکانات شاید چندان مهم و ضروری نباشد ولی در کاربر میتواند تاثیر گذار باشد پس برای اینکه با امکانات حرفه ای یک وبسایت فروشگاهی آشنا شوید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قابلیت جستجو وجود داشته باشد

تعداد محصول در یک فروشگاه اینترنتی همیشه متغیر میباشد به عنوان مثال در بزرگترین فروشگاهی اینترنتی ایران بیش از دو میلیون کالا وجود دارد و انتخاب و پیدا کردن یک محصول از این فروشگاه کار راحتی نمیباشد به همین دلیل بهترین روش برای اینکه کاربر بتواند به سادکی به محصول مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد قابلیت جستجو در سایت است.

امکان سرچ و جستجو در سایت باعث میشود کاربر و مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته خود رسیده و اقدام به خرید محصول نماید. پس برای اینکه بتوانید نیاز کاربر را در کمترین زمان ممکن رفع کنید حتما در هنگام طراحی سایت فروشگاهی قابلیت جستجو را به سایت خود اعمال نماید.

سایت دارای چت آنلاین باشد

چت آنلاین یکی از متفاوت ترین روش هایی میباشد که باعث افزایش اعتماد در مشتری شده و هر چقدر مشتری به برند شما اعتماد داشته باشد در فروش واقعا تاثیر خیلی زیادی خواهد داشت.

چت آنلاین یکی از تاثیرگذار ترین موارد میباشد که باعث میشود تا کاربر در مورد محصول شما هر سوالی دارد را بپرسد و شما موظف هستید که به سوال مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهید پس قدرت چت آنلاین را وبسایت خود دست کم نگیرید و حتما از چت آنلاین برای افزایش فروش استفاده کنید.

چندین روش پرداخت داشته باشد

حتما تا به امروز یک محصول را به صورت اینترنتی خریداری کرده اید اما به دلیل اینکه قابلیت پرداخت در محل ندارد از خرید آن منصرف شده اید به همین خاطر اگر تمامی روش های پرداخت را در اختیار کاربر قرار دهید متوجه خواهید شد که فروش شما نسبتا افزایش خواهد داشت. به عنوان مثال وبسایت دیجی کالا از 3 روش پرداخت استفاده میکند و این روش ها به ترتیب پرداخت آنلاین ، پرداخت در محل و پرداخت اقساطی میباشد.

امکان فیلتر کردن را در اختیار کاربر قرار دهد

در برخی از فروشگاه های اینترنتی که طراحی میشود برخی از محصولات در مدل های متفاوتی وجود دارد به عنوان مثال فروشگاه اینترنتی که در زمینه فروش موبایل و … فعالیت میکند با دارای سیستم فیلتر هوشمند باشد تا کاربر بتواند با فیلتر کردن موارد به محصول خود دسترسی داشته باشد. امروزه فیلتر کردن قیمت ، رنگ ، ابعاد و … در تمامی فروشگاه های اینترنتی وجود دارد و به عنوان امکانات سایت های فروشگاهی در سال 2022 شناخته میشود.

از روش های ارسال متفاوت پشتیبانی کند

ارسال کالا به دست مشتری هم یکی دیگر از امکانات وبسایت های فروشگاهی میباشد که اگر در یک سایت وجود داشته باشد باعث میشود تا فروش سایت افزایش چشمگیری داشته باشد. به عنوان مثال ارسال کالا باید بر اساس تایم خریدار مشخص شود که این روش ارسال در وبسایت دیجی کالا کاملا وجود دارد و کاربر میتواند در زمان متفاوت محصول خود را دریافت کند.

امنیت بالایی داشته باشد

به صورت کلی بحث امنیت در تمامی وبسایت هایی که فعالیت میکنند امری مهم و ضروری میباشد. اما در فروشگاه های اینترنتی بحث امنیت نسبتا متفاوت بوده و باید به جز امنیت سایت ، امنیت کاربران و اطلاعات مشتریان به صورت کامل حفظ شود در غیر اینصورت اگر اطلاعات مشتریان فاش شود این مورد در برند میتواند لطمه زیادی وارد کند و لطمه خود به برند به صورت در میزان فروش تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

دارای سامانه پیامکی باشد

در برخی از وبسایت های اینترنتی وجود سامانه پیامکی باعث میشود تا کاربر اعتماد بیشتری به محصول و برند داشته باشد چون سامانه پیامکی با اینکه چنان مورد مهمی نبوده ولی باعث میشود تا کاربر از آخرین وضعیت سفارش خود اطلاع داشته و کامل درک کند که یک وبسایت فروشگاهی فعال است یا نه .

برای اعتماد سازی نماد اعتماد داشته باشد

نماد اعتماد مهم ترین چالش همه کسب و کار میباشد و امروزه به عنوان یک مورد مهم شناخته میشود در نظر داشته باشید که وجود نماد اعتماد میتواند تا 45% در فروش شما تاثیر گذار باشد چون همه افراد کاربرد نماد اعتماد را میدانند و بیشتر از وبسایت هایی خریداری میکنند که دارای نماد اعتماد هستند.

چه شرکتی طراحی سایت فروشگاهی را با این امکانات انجام میدهد؟

گروه دیجیتال مارکتینگ اروم وب  urumweb.ir به عنوان بهترین مجری طراحی سایت در ارومیه از سال 1395 در زمینه طراحی سایت فروشگاهی ، شرکتی و … فعالیت میکند و این توانایی را دارد که به صورت کامل تمامی امکانات فروشگاه های اینترنتی را در هنگام طراحی سایت اعمال کند. اروم وب فقط در یک استان یا در یک شهر فعالیت نکرده و به صورت سراسری فعالیت میکند پس اگر میخواهید که یک وبسایت خوب و با کیفیتی داشته باشید حتما اروم وب را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

یک سایت خوب علاوه بر ظاهر زیبا باید برخی از امکانات را داشته باشد. در نظر داشته باشید مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم میتواند در تمامی سایت های فروشگاهی اعمال شود چون این امکانات و این موارد فقط برای بخشی از فروشگاه های اینترنتی نبوده و یک سایت فروشگاهی باید این امکانات را داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. محمد خدایی می گوید

    یک سایت فروشگاهی الان این امکانات رو داره همشون ولی خب بهتر از این امکانات هم وجود داره