آشنایی با خدمات سئو و نقش آن در ارتقای سایت

کسب رتبه بهتر در گوگل معیار رقابتی نفس‌ گیر شده ‌است که فقط صاحبان کسب ‌و کارهای اینترنتی از چند و چون آن اطلاع دارند. رقابتی که در آن تنها در سایه استفاده درست از خدمات سئو می‌ توانید پیروز میدان باشید. در غیر این صورت هیچ ‌چیز بی‌رحم ‌تر از موتور جستجوی گوگل نیست که سایت‌ های غیرحرفه ‌ای را تا قعر موتور جستجوی خودش پائین می کشاند. جاییکه دیگر هیچ‌ کسی حاضر نیست تا صفحات فراموش‌ شده از سایت ‌های کم‌ اثر را مشاهده کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

کاربران اینترنتی اطلاع خاصی از این رقابت ندارند. آنها خیلی ساده بر حسب نیاز خود چیزهایی را در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنند و خیلی ساده ‌تر از آنچه فکر می ‌کنید، در همان یک و شاید 2 الی 3 سایت بالای موتور گوگل نیازهای خود را پیدا می‌کنند. اما این شما هستید که باید خودتان را به سمت کسب رتبه بهتر در گوگل بکشانید تا فرصت دیده شدن بیشتر توسط کاربران سخت‌ گیر اینترنتی را داشته باشید.

بهینه ‌سازی موتور جستجوی گوگل یک مهارت همه ‌جانبه است که از تولید محتوای حرفه‌ ای تا ایجاد یک ساختار درست از سایت‌های اینترنتی را شامل می ‌شود. در این مقاله همراه تجارب گروه طراحی سایت و خدمات سئو لاگ (Log group) هستیم تا در بیانی ساده به کلیاتی از خدمات سئو اشاره کنیم.

مشاهده صفحه سئو در سایت گروه لاگ

خدمات سئو چیست و چگونه رتبه سایت ‌ها را ارتقا می ‌بخشد؟

متأسفانه خیلی از صاحبان کسب ‌و کارهای اینترنتی درک درستی از خدمات سئو ندارند. این اطلاعات کم باعث شده تا گاهاً در مسیرهایی اشتباه قرار بگیرند. اما اهل ‌فن می ‌دانند که جایگاه برتر موتور جستجوی گوگل مانند یک قله رفیع است. قله ‌ای که در دید همگان قرار دارد.

مردم همیشه نوک قله ‌ها را می ‌بینند. پس برای دیده شدن باید قدم به قدم مانند یک کوهنورد خوش ‌حوصله خودمان را به نوک قله گوگل برسانیم. سئو ابزار ما در این مسیر طولانی است. به ‌طور کلی انجام هر کاری که باعث بهبود رتبه صفحات سایت در موتور جستجوی گوگل بشود، در لیست خدمات سئو قرار می‌ گیرد. در این مسیر چالش ما بهینه ‌سازی موتور جستجوی گوگل است.

کاربران اینترنتی فارغ از دیدگاه تخصصی فقط کلمه و یا عبارت مورد نظر خود را سرچ می‌ کنند. موتور جستجوی گوگل وظیفه دارد تا بهترین، مفیدترین و معتبرترین صفحات سایت که به نوعی در آنها از کلمات سرچ شده استفاده‌ شده است را به مخاطبان خود معرفی کند. معیار گوگل در مفید بودن محتوا، سالم بودن و تازه بودن آن است. با سئو به گوگل اثبات می ‌کنیم که محتوای سایت ما از تمام سایت‌ های رقیب محتوا با فضایی مفیدتر، اصیل تر و حرفه ‌ای ‌تر دارد.

در سئو به ‌دنبال چه چیزهایی هستیم؟

سئو یک مهارت گسترده در بهینه ‌سازی موتور جستجو است که شامل بخش ‌های متعددی خواهد شد. اما قدم اول از سئو تکنیکال آغاز می ‌شود. جاییکه در آن به بررسی ساختار سایت ها می ‌پردازیم و سعی می ‌کنیم اساس شکل‌ گیری سایت ها را در چارچوبی هدفمند و حرفه ‌ای قرار بدهیم. در سئیو تکنیکال به بررسی موارد زیر می ‌پردازیم.

  • تحلیل و بررسی فضای کلی سایت و پیدا کردن مشکلات ساختاری و خطاهای سیستمی
  • تحلیل و بررسی نقشه سایت و فایل txt و موارد دیگر که وابسته به این فضا هستند.
  • بهینه کردن جریان کدها و تگ های موجود در فضای سایت.
  • بررسی میزان سرعت سایت و سعی در ارتقای سرعت بالا آمدن صفحات سایت.
  • بررسی حضور شرایط ریسپانسیو بودن سایت. در صورت عدم ریسپانسیو بودن، طراحان فضای سایت را برای نسخه موبایلی آماده می ‌کند.
  • و… .

نقش محتوا در بهینه ‌سازی موتور جستجو چیست؟

سئو تکنیکال تنها به بازسازی ساختار کلی سایت می ‌پردازد. در سئو تکنیکال مانند یک مهندس کاربلد هستیم که قرار است ماشین فوق ‌العاده قدرتمندی را راه ‌اندازی کند. اما این ماشین زمانی مفید است که برای خدماتی استفاده شود. تولید محتوا نقش کاربردی فضای سایت است. با استفاده از سئو تکنیکال بستر فنی مناسب برای حضور محتوای سئو شده فراهم می ‌شود. اما در نهایت این محتوا است که پل ارتباطی سایت با مخاطبان اینترنتی است.

گوگل برای محتوای سئو شده ارزش زیادی قائل است. زیرا کاربران اینترنتی با حضور محتوای اصیل است که در فضای اینترنت باقی می ‌مانند. در خدمات سئو برای تولید محتوای سئو شده برنامه‌ ریزی می ‌شود. این برنامه‌ ریزی شامل موارد زیر است.

  • پیدا کردن کلمات کلیدی ای که باید در داخل محتوا قرار داده شود. این کلمات کلیدی همان کلیدواژه‌ های سرچ شده کاربران هستند.
  • ساختن یک استراتژی برای تولید محتوا. استراتژی ای که با عنوان تقویم محتوایی سایت می ‌شناسیم.
  • ایجاد یک ساختار منظم از لینک سازی ‌های داخلی
  • برقرار کردن یک جریان مستمر و البته استاندارد از محتواهای حرفه ‌ای و کاملاً سئو شده
  • اصلاح و به‌ روزرسانی محتواهای قدیمی موجود در فضای سایت
  • و… .

خدمات سئو یک چالش بی ‌پایان است. گروه طراحی سایت و خدمات سئو لاگ معتقد است تا وقتی ‌که صاحب سایتی هستید، باید آن را در رتبه ‌های بالای گوگل نگه دارید. رقبای شما دست روی دست نمی ‌گذارند تا شاهد اوج ‌گیری شما باشند. آنها هم در تلاش برای کسب رتبه هستند. وقتی صاحب سایت هستید، در رقابتی دائمی و نفس‌ گیر برای کسب رتبه بهتر در گوگل حضور دارید. شما برای ماندن در قله باید از هنر سئو و تولید محتوای سئو شده استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.