بهترین خودکارهای موجود در بازار

خودکار یکی از اجزای لوازم التحریر است که برای هر سنی کاربرد دارد. برندهای مختلفی به تولید خودکار اقدام کرده اند که برخی از آن ها کیفیت پایینی داشته و برخی دیگر از کیفیت بالایی برخوردارند به همین دلیل باید در انتخاب خودکار مناسب دقت کنید. اگر تا کنون خودکار مناسبی را پیدا نکرده اید که به راحتی با استفاده از آن به خوشنویسی، نوشتن جزوه، نوشتن اسناد اداری و… بپردازید با ما همراه باشید تا بهترین خودکارهای موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

معیارهای انتخاب خودکار مناسب

بیشتر افراد برای خرید خودکار هیچ معیاری خاصی در نظر ندارند و تنها برای اینکه وسیله ای در اختیار داشته باشند و با استفاده از آن مطالب موردنظر خود را یادداشت کنند، آن را تهیه می کنند. درگذشته خودکار تنها برای نوشتن جزوه یا پرکردن فرم های اداری استفاده می شد اما امروزه از آن برای خوشنویسی، ترسیم طرح های مختلف، هدیه از طرف موسسات و شرکت های مختلف برای تبلیغ و… از آن استفاده می کنند. همچنین باید جوهر داخل خودکار کیفیت خوبی داشته باشد و حین نوشتن قطع نشود. در ادامه به معرفی انواع کاربردهای خودکار می پردازیم و بهترین خودکارها را به شما معرفی می کنیم.

بهترین خودکار برای خوشنویسی

ازآنجایی که حجم جوهر خروجی از نوک خودکار برای خوشنویسی مهم است، خودکاری که برای این کار انتخاب می کنید باید داری نوک پهن باشد. نکته بعدی که برای خرید خودکار خوشنویسی باید رعایت کنید این است که خوش دست باشد تا در حین نوشتن به دست شما فشاری وارد نشده و خسته نشوید. متاسفانه خودکار مخصوص خوشنویسی در ایران تنوع کمی دارد به همین دلیل در ادامه به معرفی مدل پرطرفدار آن به صورت ویژه می پردازیم.

  •       خودکار بیک 1.6 میلی متر

این نوع خودکار را معمولا به نام خودکار خوشنویسی یا خودکار 1.6 می شناسند. ازآنجایی که قطر نوشتار این خودکار در حد انتظار یعنی 1.6 میلی متر است، طرفداران زیادی دارد. جوهر موجود در این خودکار بسیار باکیفیت است و در حین نوشتن هرگز قطع نخواهد شد که این نکته برای خوشنویسی بسیار مهم است. از طرفی به دلیل اینکه جنس بدنه این گونه خودکارها پلاستیکی است و به شکل شش ضلعی ساخته شده، در حین نوشتن خیلی راحت در دست قرار می گیرد و خوشنویسی با آن لذت بخش است.

به دلیل اینکه بدنه آن شیشه ای است، هنگامی که جوهر آن روبه اتمام باشد، شما به راحتی متوجه خواهید شد و برای نوشته های مهم خود از خودکار دیگری استفاده می کنید. این مورد به شما کمک می کند که متن زیبایی بنویسید و تمام شدن جوهر خودکار حین کار، در کیفیت نوشتار شما تاثیری نگذارد. وجود درپوش موجود در سر خودکار مانع وارد آمدن ضربه به سر ساچمه ای آن می شود و از اینکه جیب شما جوهری شود جلوگیری می کند.

خودکار مناسب استفاده روزانه و مدرسه

از مهم ترین کاربردها برای خودکار می توان به استفاده روزانه، استفاده دانشجویان و دانش آموزان از آن اشاره کرد. به دلیل اینکه بیشتر افراد ترجیح می دهند برای یادداشت های خود از وسیله ای استفاده کنند که پس از مدتی رد آن از بین نرود، خودکار را انتخاب می کنند. در طی روز ممکن است بارها از خودکار استفاده کنیم به همین دلیل انتخاب یک خودکار مناسب برای این امر ضروری است. این خودکار باید روان، خوش دست، در یا نوک فشاری داشته و در آن از جوهر باکیفیتی استفاده شده باشد. حال با برخی از بهترین خودکارهای روزانه آشنا شوید.

  •       خودکار فابرکاستل که دارای نوک ساچمه ای است و در قطرهای نوشتار مختلفی تولید می شود.
  •       خودکار Semi Gel با نوک ساچمه ای و قطر نوشتار 0.7 برای دانشجویان و دانش آموزان مناسب است.
  •       خودکار پنتر با نوک ساچمه ای، دارای قطر نوشتار 1.0 میلی متر است.
  •       خودکار زبرا دارای نوک ساچمه ای و قطر 0.7 میلی متر است.
  •       خودکار کیان دارای نوک ساچمه ای و قطر نوشتار 1.0 میلی متر است.
  •       خودکار CClass که دارای نوک ساچمه ای است و قطر نوشتار آن 0.7 میلی متر است.

راپید

به دلیل اینکه راپید دارای انواع مختلفی در قطر نوشتار است، می تواند در انواع یادداشت ها مورداستفاده قرار گیرد. باتوجه به نوع نیاز خود قطر دلخواه را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید اگر می خواهید قلم به درستی عمل کند و مشکلی برای نوشتار شما پیش نیاید، باید آن را با زاویه 80 الی 90 درجه نسبت به برگه در دست بگیرید. اگر زاویه قرارگیری قلم کمتر از این اندازه شود، جوهر به صورت بریده بریده از محفظه خارج می شود و متن زیبایی خاص خود را نخواهید داشت. اگر این نحوه اشتباه در دست گرفتن ادامه پیدا کند، باعث کج شدن سر آن می شود که در ادامه پاره کردن برگه را به همراه دارد. از انواع راپید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       ماروی یوشیدا
  •       استدلر
  •       یونی بال
  •       روترینگ
  •       آرت لاین

خودکار ژله ای

این نوع خودکار بیشتر برای نوشتن آموزش سئو تکنیکال روی کاغذهایی که رنگ زمینه آن ها غیر از سفید باشد مناسب است. از خودکار ژله ای می توان روی برگه های نرم نیز استفاده کرد. رد ضخیم تر، نحوه نوشتار روان تر، تنوع رنگی بالا، کمتر مشخص بودن خطوط ایجاد شده در پشت صفحه، ماندگاری بالا و نداشتن بوی تند و زننده نسبت به سایر خودکارها، از جمله ویژگی های خاص این نوع خودکار است. می توان این خودکار را در رنگ های مختلف تهیه کرد که استفاده از آن را جذاب تر می کند.

به دلیل اینکه جوهر این نوع خودکار حساس است، باید پس از مصرف درب آن را بسته و در دمای معمولی اتاق آن را نگهداری کرد. دقت کنید که مدتی زمان لازم است تا جوهر روی برگه خشک شود؛ پس بلافاصله روی آن دست نکشید تا جوهر آن پخش نشود. در ادامه برخی از خودکارهای معروف و باکیفیت این مدل را معرفی می کنیم.

  •       زبرا مدل ساراسا که در قطر نوشتار 0.5 و 0.7 در بازار وجود دارد و نوک آن به صورت فشاری باز و بسته می شود.
  •       خودکار کنکو مدل Office از دیگر انواع خودکار ژله ای است که از قطر 0.7 میلی متر برخوردار است.
  •       مدل اطلس از سری خودکارهای کلارو دارای قطر نوشتار 0.7 میلی متر است.

کلام آخر

در حین خرید لوازم التحریر باید توجه کنید که وسیله موردنظر را برای چه کاری می خواهید تهیه کنید. برخی برندها انواع لوازم موردنیاز برای نوشتن را تولید می کنند که می توانید آن ها را به صورت پک جذاب تهیه کنید که دراین بین می توان به محصولات فابرکاستل اشاره کرد. ما در این مقاله به انواع کاربردهای خودکار پرداختیم و بهترین خودکار موجود در بازار را معرفی کردیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله اطلاعات لازم را جهت خرید خودکار مناسب کسب کرده باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.