چند نکته مهم برای انتخاب شاسی مناسب برای چاپ عکس

پیشگفتار:

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

استفاده از تابلو و چاپ عکس روی شاسی در دکوراسیون منزل و محیط های مختلف تاثیر فراوانی داشته و امروزه علاقه‌مندان بسیاری دارد؛ اما در این میان مسئله بسیار مهم انتخاب نوع شاسی و ابعاد مناسب آن برای چاپ روی شاسی مورد نظر است.

ما در این مقاله سعی خواهیم نمود تا شما را با انواع تخته شاسی‌ها، اندازه، ضخامت و نوع آن آشنا نموده و چند نکته را برای انتخاب شاسی مناسب برای چاپ عکس مورد علاقه‌تان بیان نماییم.

تخته شاسی چیست؟

قبل از هر چیزی ما باید بدانیم تخته شاسی چیست؟ و از چه موادی و جنسی برای ساخت آن استفاده شده است؟ تخته شاسی‌ در حقیقت صفحات ضخیمی هستند که برای چاپ و نگهداری عکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. این صفحات عمدتاً از جنس فیبر، تخته سه لا و MDF تولید می‌شوند که تخته شاسی با جنس MDF از کیفیت‌ بسیار بالایی برخوردار است. پرینت و چاپ عکس بر روی تخته شاسی MDF وضوح و کیفیت قابل توجهی دارد.

انواع تخته شاسی مناسب چاپ عکس

تخته شاسی‌ها عمدتا برای چاپ عکس‌های خانوادگی، اداری، تبلیغاتی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از نظر سایز و اندازه، ضخامت و جنس شاسی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

  • ضخامت تخته شاسی

عمق و ضخامت تخته شاسی‌ ارتباطی با کیفیت نهایی عکس ندارد و این بخش فقط می‌تواند بر اساس سلیقه افراد و یا مطابق با چیدمان و آرایه‌گری منزل، اتاق خواب یا فضای مورد نظر انتخاب گردد. ضخامت شاسی‌های موجود در بازار عمدتا در اندازه‌های 8، 16 و 30 میلی است که توصیه می‌شود برای چاپ و پرینت عکس‌های سایز بزرگ از شاسی‌ها با ضخامت ۳۰ میل استفاده گردد.

  •  ابعاد و سایز شاسی عکس

شما می‌توانید تابلو و عکس مورد نظر خود را بر روی شاسی‌های مختلف با اندازه‌های متفاوت سفارش دهید؛ اما سایز‌های استاندارد استفاده شده برای چاپ عکس به ترتیب زیر است:

 ۱۵×۱۰، ۲۱×۱۶، ۳۰×۲۰، ۳۰×۳۰، ۴۰×۳۰، ۶۰×۳۰، ۴۵×۴۵، ۶۰×۴۰، ۷۰×۵۰ و ۷۰×۱۰۰

این ابعاد استاندارد باعث می‌شوند تا شما عکس با کیفیت‌تری را بر روی شاسی داشته باشید. انتقال فایل چاپ شده عکس روی شاسی به کمک لایه چسبی خود شاسی، یا با چسب‌های مخصوص صورت می‌گیرد.

شکل 1 پرینت و چاپ عکس بر روی تخته شاسی MDF وضوح و کیفیت قابل توجهی دارد. - چیکاوهمان‌طور که در بخش تعریف تخته شاسی بیان کردیم؛ این تخته‌ها عمدتا از جنس MDF، شیشه، فیبر و تخته سه‌لا ساخته می‌شوند. ام دی اف به دلیل استحکام بالا، راحتی تمیز شدن و آسیب‌پذیری کمتر از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. شما در هنگام سفارش می‌توانید مدل‌های مختلف دیواری، پایه‌دار و رومیزی شاسی‌ها و یا سفارش پوستر را سفارش دهید.جنس تخته شاسی عکس

طرح شاسی عکس

متخصصان حوزه گرافی با کمک نرم‌افزارهای طراحی می‌توانند عکس‌ها و طرح‌های متنوعی را در قالب ایده‌های مختلف بر روی شاسی پیاده کنند. موارد زیر چند نمونه از طرح‌هایی هستند که بر روی شاسی پیاده می‌گردند.

شاسی چند تکه

این مدل از شاسی‌ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به دلیل آنکه یک یا چند عکس به صورت چند تکه یا پازلی، در کنار هم قرار می‌گیرند منظره جذاب، زیبا و فوق‌العاده ایی را به وجود می‌آورند. در هنگام نصب شاسی‌های چند تکه باید دقت کنید که فاصله بین تکه‌ها یکسان و متعادل باشد و قسمت‌های مختلف خیلی دور از هم و یا نزدیک به هم نباشد؛ چرا که نصب تکه‌ها با فاصله زیاد هم درک مفهوم کلی عکس را دشوار می‌سازد و از سوی دیگر جلوه و زیبایی عکس را از بین می‌برد.

شاسی‌های یک تکه

شاسی‌های یک تکه متداول‌ترین طرح در چاپ عکس بر روی شاسی‌ها هستند که عکس و طرح مدنظر به صورت یکپارچه و کامل بر روی یک شاسی طراحی می‌شود.

شما می‌توانید در این بخش با چاپ عکس اینستاگرام بر روی شاسی همچون عکس‌های کودک، طبیعت، سیاه‌سفید، فانتزی و طرح دار حال و هوایی جدید و نابی را به فضاهای رسمی و دکوراسیون منازل خود تزریق کنید.

شاسی عکس مربع

اگر قصد دارید تا عکس‌های مورد علاقه‌تان را به جای آلبوم، بر روی شاسی‌های کوچک چاپ کرده و بر روی میز کنار تخت خوابتان قرار دهید؛ بهتر است از شاسی‌های مربع شکل استفاده کنید. این شاسی‌های کوچک اغلب در سایز ۱۵×۱۰ و ۳۰×۲۰ ساخته شده و برای چاپ عکس های مختلفی همچون خاطرات خانوادگی خاطرات سفرهای مختلف، عکس‌های دست جمعی، پرتره اعضای خانواده استفاده می‌شود.

شاسی‌های سایز بزرگ

یک خاطره‌ی خاص، یا یک پرتره از یک فرد بسیار مهم یا عکسی از روز عروسی و ازدواج، عکس دونفره پدر و مادر، عکس تولد فرزند و یا اولین تجربه‌های او و… همگی خاطرات شیرینی هستند که اغلب افراد دوست دارند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. یک شاسی با ابعاد بزرگ می‌تواند شما را برای زنده نگه داشتن این خاطرات یاری نماید.

 بر همین اساس. شاسی‌های بزرگ با ابعاد ۶۰×۴۰، ۷۰×۵۰ و ۷۰×۱۰۰ با بالاترین پیکسل و کیفیت عکس با ضمانت ماندگاری ۱۰۰ ساله می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. برای استفاده از این شاسی ها باید توجه داشته باشید که اندازه دیوار برای نصب آن مناسب باشد و یا از یک پایه بسیار مستحکم برای نصب آن استفاده نمایید.

کلام آخر

حالا که با انواع شاسی و مناسب‌ترین مدلهای آن برای چاپ عکس‌هایتان آشنا شده‌اید، با مراجعه به بخش‌های مختلف صفحه وب سایت ما می‌توانید انواع عکس‌های دلخواه خود را برای چاپ بر روی شاسی سفارش دهید؛ یا متن تسلیت و از بین مدل‌ها مختلف چندتکه، تم‌ها، رنگ‌های زمینه، ابعاد و ضخامت شاسی و …سبک دلخواه خود را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب مدل مناسب با توجه به چیدمان و دکوراسیون منزل یا محل کار خود می‌توانید از شاسی‌هایی که بر روی دیوار نصب می‌گردند استفاده نمایید و یا از طرح‌های رومیزی و پایه‌دار آن استفاده کنید. همکاران طراح و متخصصان ما در این زمینه در کمتر از 48 ساعت کاری می‌توانند چاپ عکس آنلاین مورد نظر شما را بر روی شاسی‌های کوچک و سایز بزرگ پیاده نمایند و از طریق پست و پیک سفارش شما را به آدرس مدنظرتان ارسال خواهد نمود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.