راز قبولی در کنکور ارشد و دکتری توسط فست زبان فاش شد

اگر شما هم قصد شرکت در کنکور ارشد یا دکتری دارید قطعاً استرس بالایی برای قبولی خواهید داشت زیرا در هر دانشگاه تنها چند نفر می‌توانند قبول شوند و رشته مورد علاقه خود را ادامه دهند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به نقل از وبسایت فست زبان، برای قبولی در کنکور‌های ارشد یا دکتری شما نیاز دارید درصد بالایی را از دروس تخصصی کسب کنید تا بتوانید در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش شوید زیرا رقابت بالایی برای قبولی در دانشگاه‌های مختلف وجود دارد. اما اگر هوشمندانه عمل کنید می‌توانید به راحتی و با درصد‌های متوسط هم در بهترین دانشگاه کشور قبول شوید.

آیا می‌دانید میانگین درصد دروس تخصصی رشته‌های مختلف بالاتر از ۳۰ درصد است ولی درس زبان عمومی زیر ۵ درصد است! یعنی برای قبولی در یک دانشگاه خوب بایستی دروس تخصصی خود را بالای ۵۰ درصد بزنید و این کار واقعاً در برخی رشته‌ها بسیار سخت است. اما اگر کمی هوشمندانه عمل کنید و فقط روزی یک ساعت به مطالعه درس زبان انگلیسی اختصاص دهید و درصد دروس تخصصی را مانند میانگین کشوری بزنید در بهترین دانشگاه قبول خواهید شد. در این مقاله راز قبولی قطعی در کنکور را برای شما فاش خواهیم کرد.

درس زبان انگلیسی راز قبولی شما در کنکور

بله درست متوجه شدید، درس زبان انگلیسی راز قبولی شما در کنکور‌های مختلف است. باتوجه به آمار بسیار پایین درصد داوطلبان در این درس فقط کافیست به ۴۰ درصد سؤالات پاسخ دهید و خیال خود را از قبولی در کنکور راحت کنید. شاید بگویید چطور ممکن است با این پایه ضعیف زبان در اکثر دانشجویان می‌توان به ۴۰ درصد سؤالات را پاسخ داد.

گروه آموزشی استاد مهرداد زنگیه‌وندی (فست زبان) کار را بسیار راحت کرده است. فقط کافیست زمان خیلی کمی را در روز در کنار دروس تخصصی به مطالعه درس زبان اختصاص دهید. سؤالات درس زبان انگلیسی در کنکور‌ها از سه بخش واژگان، گرامر و درک مطلب تشکیل شده است. البته در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سؤالات گرامر حذف شده است و فقط بخش واژگان و درک مطلب مورد سؤال است.

چطور می‌توانم درصد خوبی بزنم؟

گام اول انتخاب منابع مناسب است که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. گام دوم مرور و تمرین مستمر است. سعی کنید حتما در برنامه مطالعاتی روزانه‌تان زمان هرچند کوتاهی مثلاً ۴۵ دقیقه را به مطالعه درس زبان اختصاص دهید. گام بعدی تست زدن است که بایستی معلومات خود را با استفاده از تست‌های ادوار گذشته کنکور بسنجید و اشکالات خود را برطرف کنید.

چقدر زمان نیاز است؟

با منابعی که در ادامه معرفی خواهیم کردم فقط به ۳ ماه زمان و روزانه ۱ ساعت مطالعه نیاز دارید. فراموش نکنید بزرگترین راز یادگیری زبان انگلیسی تمرین و مطالعه مستمر است. بطور مثال فرض کنید شما روزی ۲۰ دقیقه را به حفظ ۱۰ لغت اختصاص دهید بعد از ۳ ماه شما ۹۰۰ لغت انگلیسی بلد هستید که یک موفقیت بزرگ است. در کنار حفظ لغت حتماً از روش‌های حرفه‌ای یادگیری واژگان مانند لایتنر استفاده کنید تا آن‌ها را به حافظه بلندمدت خود بسپارید و هیچ موقع فراموش نکنید.

بهترین منابع زبان عمومی کنکور ارشد و دکتری

با یک جستجوی ساده در کتابفروشی‌های زبان شاید با انبوهی از منابع مواجه شوید که هرکدام ادعای بهترین و کاملترین را مطرح می‌کنند. اما واقعاً کدام یک بهترین هستند؟ همیشه در انتخاب منابع چند نکته زیر را در نظر داشته باشید:

  • جستجوی نام نویسنده در گوگل
  • در دسترس بودن کتاب در سایت‌های مختلف
  • بروز بودن کتاب با توجه به سال آخرین چاپ
  • تعداد تیراژ کتاب
  • جستجوی اسم کتاب در گوگل
  • پرس‌وجو از دوستان خود که در آزمون موفق شده‌اند
  • دانلود نمونه کتاب از سایت‌های کتابفروشی
  • حجم مناسب
  • طراحی و فرمت نوشتاری کتاب
  • کیفیت خوب کتاب از نظر ظاهری و کاغذی
  • قیمت مناسب کتاب نسبت به حجم آن

این‌ها نکات خیلی مهمی برای انتخاب یک منبع مناسب هستند که واقعاً باید در زمان خرید یک کتاب مرجع و منبع در نظر داشته باشید و بررسی کنید.

بهترین کتاب برای یادگیری لغات ارشد یا دکتری

کتاب واژگان جامع آزمون های زبان یا Fast Vocab MA-Ph. D یک مرجع کامل و بروز برای یادگیری پرکاربردترین لغات زبان انگلیسی ویژه آزمون‌های مختلف است. این کتاب با بررسی هزاران لغت از ده‌ها منبع اصلی آموزش واژگان و همچنین کاربرد آن‌ها در کنکور‌های ارشد و دکتری ۱۰ سال اخیر، ۲۲۰۰ لغت بسیار بسیار مهم و کاربردی را برای شما گردآوری و به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر و در دسته‌بندی‌های خاصی جای داده است.

برای یادگیری لغت از روش علمی لایتنر استفاده شده است و جدول آن در ابتدای هر درس آمده است. با استفاده از این روش لغات را به حافظه بلندمدت خود بسپارید و در جلسه کنکور براحتی از آن‌ها استفاده کنید. کتاب واژگان جامع آزمون‌های زبان سال ۱۴۰۰ منتشر شده است و در کمتر از ۴۵ روز چاپ نخست آن به پایان رسید و با استقبال بسیار خوب داوطلبان مواجه شد.

کتاب گرامر ارشد دکتری

با مطالعه کتاب فست گرامر، یادگیری گرامر اصلاً سخت نیست! بله مطالعه دستور زبان انگلیسی کار راحتی نیست اما کتاب Fast Grammar کار را بسیار راحت کرده است. این کتاب مطالب سخت گرامر را به ساده‌ترین شکل ممکن و به زبان فارسی سلیس بیان کرده است. در کنار آموزش هر بخش مثال‌های فراوان و تحلیل و تشریح آن‌ها، آموزش نکات تستی در بخش در آزمون و ارائه آخرین سؤالات کنکور‌های ارشد و دکترا، فست گرامر را به غنی‌ترین مرجع آموزش گرامر زبان انگلیسی برای همه آزمون‌های زبان تبدیل کرده است.

یکی از ویژگی‌های بارز کتاب بروزرسانی مداوم آن در هر چاپ و ویرایش است و تقریباً هر دو تا سه ماه یکبار چاپ آن به اتمام می‌رسد. حجم مطالب آموزشی کتاب ۱۷۰ صفحه است که البته در همین تعداد صفحه، مثال و تست هم آورده شده است.

کتاب درک مطلب ارشد دکتری

سؤالات درک مطلب بخش زیادی از سؤالات زبان عمومی کنکور‌های ارشد و دکتری را به خود اختصاص می‌دهد و اگر برای این بخش به خوبی آماده شوید به راحتی می‌توانید بیشترین درصد را از همین بخش کسب کنید. حجم مطالب آموزشی کتاب فست ریدینگ فقط ۷۰ صفحه است و مطالعه آن حتی در یک هفته منتهی به آزمون هم شدنی است. در این کتاب تکنیک‌های ناب پاسخگویی به سؤالات ریدینگ به صورت کاملاً ساده و به زبان فارسی آموزش داده شده است. بزرگترین مزیت کتاب Fast Reading ارائه متن‌های مختلف و پاسخ تشریحی آن‌ها با استفاده از مطالب آموزشی خود کتاب است که برای مرور و تمرین نکات بسیار مفید هستند.

نمونه pdf این منابع را می‌توانید از وبسایت فست زبان بصورت رایگان دانلود کنید.

نتیجه‌گیری

دیگر بهانه‌ای برای کنار گذاشتن درس زبان عمومی ندارید. در ابتدا اهمیت این درس را برایتان بیان کردیم که دانستیم فقط با کسب ۴۰ درصد از این درس براحتی می‌توانید در کنکور ارشد یا دکتری قبول شوید. بنابراین برای کسب موفقیت فقط کافیست زمان کوتاهی را در روز به مطالعه درس زبان اختصاص دهید و از نتیجه کنکور خود شگفت‌زده شوید.

تمرکزتان را روی یادگیری هرچه بیشتر لغت قرار دهید و در کنار آن مطالب گرامر را مطالعه کنید. برای یادگیری درک مطلب اصلاً عجله نکنید زیرا در چند روز می‌توانید مطالب آن را فرا گیرید. اگر سؤالی در رابطه با کسب موفقیت در درس زبان عمومی کنکور‌های مختلف دارید حتماً در قسمت نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم و یا به وبسایت فست زبان به نشانی fastzaban.com مراجعه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. محمد می گوید

    واقعا زبان انگلیسی یک معضل برای ما ایرانی ها شده. تو مدرسه و دانشگاه هیچی آموزش نمیدن و بعدش که میری سر جلسه کنکور با سوالاتی مواجه میشی که خود انگلیسی زبان ها ازش سر در نمیارند. ولی اینکه برای قبولی تو کنکور باید زبان خوب بزنیم رو کاملا قبول دارم و خوش بحال کسی که بتونه 30 درصد بزنه مطمئنم قبول میشه.
    ممنون از مقاله تون