اپل در بازار فرانسه، دیگر ایربادز را همراه با آیفون عرضه نخواهد کرد

اپل از مدت‌ها پیش، از قرار دادن ایربادز ( EarPods) در جعبه‌های آیفون خودداری کرده است، اما این شرکت این مورد را برای بازار فرانسه تاکنون اجرایی نکرده بود و آیفون هایی که در این کشور به فروش می رسید در داخل جعبه آنها همراه با گوشی آیفون یک جفت ایربادز اپل نیز قرار داشت. علت این که اپل فقط برای این کشور مجبور به قرار دادن ایربادز در جعبه آیفون بود الزام قانونی این کشور بود که اپل را مجبور به چنین کاری می کرد. همراه چیکاو باشید.

بنابراین بازار فرانسه برای اپل از این موضوع استثنا بود و فرانسه برای مدت طولانی به دریافت ایربادهای اپل همراه با گوشی ادامه می داد. الزام قانونی فرانسه مربوط به انرژی فرکانس رادیویی همان چیزی است که اپل را وادار به انجام این کار می کرد. بر اساس این قانون فرانسه، هدفون را به یک کالای ضروری تبدیل می کرد و باید در جعبه گوشی های هوشمند گنجانده می شدند. اما اکنون که این قانون تغییر کرده است، اپل نیز فرصت را مغتنم شمرده و دیگر در جعبه های آیفون، هدفون ایربادز را قرار نخواهد داد.

طبق گزارش جدیدی که در سایت معتبر مک رومرز ( MacRumors) منتشر شده است، از 24 ژانویه 2022 (۴ بهمن ۱۴۰۰)، خریداران گوشی های آیفون اپل در فرانسه، دیگر هنگام خرید یک آیفون جدید، هدفون ایربادز – EarPods اپل را در جعبه آن نخواهند دید. قانونی که قبلاً اپل را مجبور می‌کرد «کیت هندزفری» را به تلفن‌های هوشمند خود اضافه کند، اکنون به نفع کاهش آثار زیان بار دستگاه های دیجیتال بر محیط زیست تغییر کرده است.

ایربادز - چیکاو

اپل در سال 2020 و زمانی که استفاده از ایربادز را با آیفون ۱۲ متوقف کرد و تصمیم گرفت تا پس از آن به علت کم شدن زباله های دیجیتالی از محیط زیست استفاده از EarPods را به همراه گوشی های هوشمند خود متوقف کند، این حرکت را در راستای اقدامی سازگار با محیط زیست را انجام داد و حتی اندازه جعبه گوشی های آیفون خود را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داد.

در حال حاضر در فرانسه قانونی به تصویب رسیده که فروشگاه گوشی های هوشمند را ملزم نمی کند که به همراه دستگاه های خود هدفون قرار دهند و این قانون جدید نه تنها برای اپل بلکه برای تمام تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در فرانسه قابل اجرا است زیرا دیگر آن‌ها نیز همچون اپل مجبور به قرار دادن هدفون در جعبه نخواهند بود، در عوض، آنها فقط باید اطمینان حاصل کنند که هدفون های سازگار را به طور جداگانه به عنوان یک قطعه از لوازم جانبی اختیاری در دسترس کاربران قرار خواهند داد.

اپراتور فرانسوی Frac اطلاعیه‌ای را در فروشگاه خود منتشر کرده است که در آن آمده است: «مشتریان عزیز، می‌خواهیم به شما اطلاع دهیم که تولیدکنندگان ما دیگر نیازی به ارائه کیت‌های هدفون/هندزفری با گوشی‌های هوشمند خود در فرانسه ندارند. این قانون جدید که در اواخر سال 2021 تصویب شد، با هدف کاهش آسیب رساندن دستگاه های دیجیتالی به محیط زیست در فرانسه انجام شده است. این موضوع برای محصولات برند تجاری شیائومی نیز که از هفته 17 ژانویه 2022 خریداری شده اند، صدق می کند اما این مورد برای محصولات اپل که از هفته 24 ژانویه 2022 خریداری شده اند، صادق خواهد بود. از این که به این موضوع توجه می کنید، از شما سپاسگزاریم.

ایربادز سفید اپل - چیکاو

در حال حاضر، وب‌سایت فرانسوی فروش محصولات اپل به عرضه آیفون هایی که در جعبه حامل آن‌ها در کنار کابل USB-C به Lightning ، ایربادز نیز قرار دارد، همچنان ادامه می دهد اما این وضعیت احتمالاً به زودی تغییر می‌کند و عرضه ایربادز به همراه گوشی آیفون متوقف خواهد شد.

ابتکار حذف شارژر و هدفون همراه با گوشی های هوشمند که در میان تمام تولید کنندگان این دستگاه ها رواج داشت به دلیل تولید زباله های دیجیتالی و آسیب رساندن به محیط زیست، که از سوی اپل برای اولین بار صورت گرفت، اگرچه موضوعی بحث برانگیز است، اما در حال تبدیل شدن به یک روش استاندارد در بخش گوشی های هوشمند برتر است. با این حال، برخی از مناطق با آن مخالفت کردند و برزیل، غول فناوری کوپرتینویی را به دلیل عدم قرار دادن شارژر در آیفون 12 به میزان 1.9 میلیون دلار در مارس 2021 جریمه کرد. پس از آن، این شرکت مجبور شد به هرکسی که آن را درخواست می کرد شارژر ارائه دهد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.