پیش بینی قیمت آهن در سال 1400

هنگامی که قصد انجام کارهای صنعتی و پروژه‌های ساختمانی را دارید، با شرکت‌ها و فروشگاه‌های آهن تماس می‌گیرید و قیمت آهن را پیش از خرید جویا می‌شوید. این مورد کمک می‌کند تا شما بتوانید انتخاب بهتری در همان روز داشته و یا فعلا برای خرید آهن دست نگه دارید. ما در این مطلب سعی داریم ضمن معرفی چند نمونه از محصولات پرکاربرد در این حوزه به بررسی مواردی که در قیمت آهن تاثیر دارند، بپردازیم و سایت آهن استیل یکتا را به عنوان یکی از سایت‌های پرمخاطب که شما می‌توانید قیمت روز آهن را در آن ببینید و از اخبار روز در این خصوص مطلع شوید به شما معرفی کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چرا استفاده از آهن در صنایع مختلف زیاد است؟

با قاطعیت می‌توان گفت پس از کشف آتش و سپس آهن، این عنصر موجود در طبیعت به سرعت توانست جای خود را در میان زندگی بشر باز کرده و جهت ساخت وسایل و ابزار آلات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. ساخت ظروف پخت و پز و یا ابزارآلات جنگی و شکار و .. بخشی از ساخته‌های بشر در آن زمان به شمار می‌آمد. اما به مرور استفاده از آهن شکل‌های دیگری به خود گرفت و با ایجاد تمدن‌های بشری، انسان سعی کرد در ساخت سازه‌های مختلف مانند خانه، پل‌ها و همچنین وسایل نقلیه از آهن استفاده نماید. اکنون میزان استفاده از آهن به اندازه‌ای رسیده است که وقتی به اطراف نگاه می‌کنیم کمتر وسیله‌ای را می‌بینیم که در ساخت آن به طور کامل و یا به صورت تلفیقی از آهن استفاده نشده باشد.

یکی از دلایلی که از گذشته تاکنون استقبال زیادی از آهن شده است، بی‌شک پایین بودن قیمت آهن و همچنین در دسترس بودن آن است؛ زیرا آهن در طبیعت به وفور یافت می‌شود. ضمن آن که می‌توان آن را با حرارت دادن و ذوب کردن به شکل‌های مختلف درآورد و یا آن را با عناصر دیگری از قبیل آلومینیوم، کربن و مس و .. آمیخت و آلیاژهای مختلفی را برای ساخت وسایل و ابزار گوناگون تولید کرد.

انواع آهن‌ آلات

امروزه آهن با عناصر دیگری تلفیق می‌‎شود تا استحکام بیشتری پیدا کند؛ بنابراین آلیاژهایی که از آن ساخته می‌شود کاربردهای متنوعی داشته و به شکل‌های مختلفی در بازار آهن موجود است. ما در ادامه به معرفی چند نمونه از محصولات تهیه شده از آهن خواهیم پرداخت که در سایت‌ها و فروشگا‌ه‌های مختلف ایران برای فروش موجود است و قیمت‌ گذاری آن‌ ها به قیمت روز آهن و به صورت لحظه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

  • پروفیل

پروفیل به نوعی مقطع فلزی توخالی گفته می‌شود که به شکل‌های مختلفی تولید شده و در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی کاربرد بسیاری دارد. سطح مقطع مربع یا مستطیل دو نوع رایج پروفیل‌های موجود در بازار هستند که در بازار با نام قوطی نیز شناخته می‌شوند. برای خرید پروفیل در سایت آهن یکتا می‌توانید قیمت روز آهن را مشاهده کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

  • تیرآهن

تیرآهن نمونه دیگری از تولیدات آهن است که دارای سطح مقطعی به دو شکل I و H بوده و از این محصول نیز در ساخت سازه‌های مختلف استفاده‌های فراوانی می‌شود. این نوع تیرآهن به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند بار وارد شده بر سازه را به خوبی تحمل نماید. تیرآهن IPE، تیرآهن INP، تیرآهن بال پهن یا هاش و تیرآهن لانه زنبوری از جمله انواع تیرآهن‌های موجود به شمار می‌آید.

  • میلگرد

میلگرد یکی دیگر از محصولاتی است که از آهن تهیه شده و دارای سطح مقطع دایره‌ای بوده و به صورت توپر تولید می‌شود. همان‌طور که می‌دانید میلگرد یکی از معروف‌ ترین محصولات تولید شده از آهن است و جهت ساخت سازه‌های مختلف مانند انواع ساختمان‌ها، پل‌ها و … کاربرد دارد و جهت اجرای فونداسیون و ساخت ستون و .. مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنانچه با صنایع مختلفی که از میلگرد استفاده می‌کنند، آشنا باشید، می‌دانید که این محصول به دو شکل آجدار و صاف تولید می‌گردد و هر یک نیز برای ساخت سازه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت آهن میلگرد نیز بر اساس قیمت روز آهن محاسبه شده و در سایت‌هایی که این محصول را به فروش می‌رسانند به طور یکسان این قیمت درج می‌شود.

  • ورق

ورق آهن نیز به انواع مختلفی از قبیل ورق سرد، گرم و اکسین و .. تقسیم می‌شود که هر کدام در صنایع مختلف کاربردهای خاصی دارند. چنانچه قصد خرید ورق آهن در انواع مختلف را دارید، سایت آهن استیل یکتا منبع بسیار خوب و دقیقی برای استعلام قیمت آهن در انواع گوناگون به شمار می‌آید. تا اینجا سعی کردیم به چند نمونه از محصولات مختلفی که از آهن تهیه می‌شوند و در صنایع مختلف به‌خصوص ساختمان‌سازی کاربرد دارند بپردازیم. در ادامه به این موضوع که چه مواردی در تعیین قیمت آهن نقش دارند، اشاره خواهیم کرد.

عوامل موثر بر قیمت روز آهن

اقتصاد کشور ما به عوامل خاصی بستگی دارد؛ قیمت نفت، دلار، مسائل سیاسی و اقتصادی و همچنین تحریم‌هایی که سال‌هاست کشور ما با آن درگیر شده، به علاوه وجود دلالان در هر زمینه‌ای سبب شده تا قیمت تمام محصولات و تولیدات به‌خصوص آهن و سایر فلزات دستخوش افزایش شدیدی شود. در ادامه ما به این عوامل خواهیم پرداخت.

  • قیمت نفت

به دلیل آن که نفت یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور ما به شمار می‌آید، افزایش و کاهش قیمت آن نیز بر قیمت روز آهن و سایر فلزات تاثیر خواهد گذاشت.

  • قیمت مواد خام و اولیه تولید آهن

قیمت مواد خام مانند سنگ آهن و قراضه‌هایی که در تولید آهن‌آلات نقش دارند، می‌تواند بر قیمت تمام شده محصولاتی که از آهن به دست می‌آید اثر بگذارد. همچنین موادی مانند نیکل و کروم به لحاظ آن که در تولید برخی از محصولات آهنی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند از عوامل موثر بر قیمت آهن به شمار آیند.

  • هزینه‌های حمل و نقل

بی‌شک زمانی که مواد خام آهن از جایی خریداری می‌شود و برای تولید محصولات مختلف به کارخانه‌ها فرستاده می‌شود، نیازمند پرداخت هزینه‌های بالای حمل و نقل خواهد بود. به عنوان مثال میلگرد به عنوان یک محصول پر کاربرد، چنانچه توسط کشوری دیگر خریداری شود، برای جابجایی اغلب نیاز به استفاده از کشتی و یا کامیون خواهد داشت. هزینه این جابجایی که متاثر از قیمت سوخت خواهد بود بر افزایش قیمت روز آهن تاثیر خواهد گذاشت.

  • قیمت دلار

همان طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، کاهش و افزایش قیمت دلار در اقتصاد کشور ما نقش موثری دارد و تمامی قیمت‌ها بر اساس دلار محاسبه می‌شود. با توجه به نکاتی که ذکر شد، مشتریانی که در صنایع مختلف نیاز به خرید انواع مقاطع فولادی را دارند، باید بتوانند پیش‌بینی درستی از قیمت آهن درسال 1400 داشته باشند. سایت آهن یکتا مرجعی معتبر در این زمینه به شمار می‌آید که به مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی از قیمت آهن در انواع مختلف مطلع شوند.

فروشگاه آنلاین آهن استیل یکتا

اگر می‌خواهید برای خرید انواع محصولات تهیه شده از آهن به یک مرجع معتبر مراجعه کنید، وب سایت آهن یکتا به آدرس الکترونیکی https://ahanyekta.com/ بهترین انتخاب به حساب می‌‎آید. آهن استیل یکتا یک فروشگاه معتبر در زمینه خرید و فروش آهن‌آلات ساختمانی و صنعتی است که قیمت روز آهن را درج کرده و مشتری می‌تواند پس از مشاهده و مقایسه، خرید خود را انجام دهد. آهن یکتا از تیمی با تجربه و قوی در این حوزه برخوردار است که می‌توانند جهت انتخاب بهترین و کاربردی‌ترین محصول به مشتریان کمک نماید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.