دوره آموزش پرورش مرغ گوشتی در آموزشگاه راشا افق

مقدمه آموزش پرورش مرغ گوشتی:

امروزه شرایطی نابسامان اقتصادی در کنار بالا رفتن هزینه های داشتن یک زندگی با رفاه باعث شده تا افراد برای بالا بردن میزان درآمد خود دست فعالیت های مختلفی بزنند که در این بین راه اندازی سالن پرورش طیور و پرورش مرغ گوشتی یکی از بهترین فعالیت های سود ده می باشد که نظر و دیدگاه افراد بسیار زیادی را به سمت خود تغییر داده است. اهمیت این موضوع باعث شده تا ما در ادامه این مقاله به بررسی این نحوه پرورش این پرنده و تمامی نکات مربوط به آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید .

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مرغ یکی از محبوب ترین پرنده های اهلی است که می تواند از طریق تولید تم خوراکی، تخم نطفه دار و همچنین به عنوان محصول گوشتی سود قابل توجهی را برای پرورش دهنده به ارمغان بیاورد. شایان ذکر است که مرغ ها از نظر نوع نژاد به انواع گوناگون تقسیم می شوند که شما می بایست به عنوان پرورش دهنده نژاد متناسب با این فعالیت را انتخاب نمایید. امروزه مصرف گوشت مرغ به دلیل بازار داغی که به خود اختصاص داده بسیار از افراد فعال در زمینه پرورش طیور را به سمت پرورش مرغ گوشتی سوق داده است.

توجیه اقتصادی پرورش مرغ گوشتی ؟

در هر مکانی قابل‌اجراست حتی در منزل با فضای ۵۰ متر
بدون تولید هیچ بویی در محیط پرورش است
انرژی کمی نیاز دارد
صرفه اقتصادی عالی به نسبت هر میزان سرمایه گذاری دارد
زمان کاری پایین
درآمد خوب و عالی
مصرف انرژی خیلی کم
قابل‌اجرا در شهر و روستا و در سراسر کشور
بدون تفکیک جنسیتی (زن و مرد)
شغلی برای تمام فصول سال، حتی به‌عنوان شغل دوم
هزینه پایین تجهیزات و هزینه‌ی پایین نگهداری
تقاضای زیاد بازار به خاطر کالای مصرفی مردم
شما نیز می توانید با شرکت در دوره پرورش مرغ گوشتی راشا افق در این زمینه فعالیت نمایید و به سوددهی بالا برسید.

پرورش مرغ گوشتی اصلاح نژاد شده :

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم در همه زمینه ها توانسته کار را برای افراد تا جای ممکن آسان و قابل انجام نماید که در این بین صنعت پرورش طیور و جوجه کشی نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. در واقع امروز متخصصین در سراسر جهان توانستند با تکیه بر علم ژنتیک به اصلاح نژاد برخی از پرنده ها از جمله پرورش مرغ گوشتی بپردازند تا بدین شکل پرورش‌دهنده بتواند برای کاهش خطر و همچنین افزایش سوددهی از بهترین نژاد ها و در واقع بهترین سوره ها برای پرورش استفاده کند. از جمله بهترین سویه های مرغ گوشتی تحت عنوان های رأس، آربور آکرز، هوبارد و کاب می باشند .

بررسی مدیریت روشنایی :

پرنده بعد از به دنیا آمدن در حساس ترین دوره زندگی خود می باشد. در ۲۴ ساعت ابتدایی می بایست میزان و شدت نور محیط بالا باشد تا در باغ پرنده بتواند به راحتی با محیط آبخوری و دانخوری آشنا شده و خود را تطبیق دهد. در این دوره شما می توانید برنامه‌ای به شکل ۲۳ ساعت روشنایی و یک ساعت خاموشی مطلق برای پرنده خود در نظر داشته باشید .

بررسی دما و شیوه مدیریت آن :

بعد از انتقال جوجه ها به سالن مورد نظر باید در ۲۴ ساعت اول دما را با دقت در بازی ۳۲ تا ۳۵ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید و توجه داشته باشید که این میزان دما باید به مدت یک هفته پایدار باشد.  در واقع میزان دمای ذکر شده این امکان را برای جوجه ها به وجود می آورد تا با خیال راحت و بدون استرس از غذا و آب استفاده کنند.  به این ترتیب با گذر زمان شما می‌توانید هر هفته در حدود ۳ درجه از نمای موردنظر سالن کم کنید به طوری که در هفته های آخر پرورش دمای سالن باید در بازه ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد باشد .

بررسی مدیریت رطوبت :

توجه داشته باشید که اگر میزان رطوبت سالن از حد استاندارد بالا تر باشد، می تواند باعث تولید ماده خطرناک آمونیاک شده و بدون شکل شرایط برای ظهور انواع بیماری ها مانند کوکسیدیوز و رشد انواع باکتری ها ومیکروب ها به وجود می آید. البته اگر میزان رطوبت از حد استاندارد پایین تر باشد می تواند شرایط را برای بالا رفتن میزان گرد و غبار، ظهور انواع بیماری ها و همچنین بالا رفتن هزینه های حاصل از تهویه را به وجود بیاورد .

با توجه به بررسی های صورت گرفته رطوبت مناسب در بستر برای جوجه ها در حدود 20 تا 40 و برای پرنده های بزرگ و بالغ در حدود 15 الی 20 درصد می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده باید رطوبت فضای سالن در آغاز دوره پرورش بین 65 تا 70 درصد تامین گردد و در ادامه با بالا رفتن سن پرنده می توانید این رطوبت را به 50 الی 60 درصد تغییر دهید .

اهمیت مدیریت تهویه :

از دیگر مواردی که در بحث پرورش مرغ گوشتی از اهمیت بالایی برخوردار است مدیریت تهویه و تامین هوای تازه برای پرندگان می باشد. در واقع سیستم تهویه وظیفه دارد با کارکرد خود گازهای سمی و همچنین رطوبت اضافی سالن را دفع نماید و بدین‌ترتیب هوای تازه و اکسیژن را از محیط بیرون به داخل سالن انتقال دهد تا بدین شکل فرایند رشد و چرخه زندگی پرنده ها با مشکل مواجه نشود .

بررسی اهمیت واکسیناسیون و بهداشت در پرورش مرغ گوشتی:

برای واکسیناسیون کردن گله گوشی می بایست شما یک برنامه دقیق و منظم از سوی سازمان دامپزشکی در اختیار داشته باشید تا بر اساس آن تمامی اقدامات لازم در راستای واکسیناسیون را بر روی پرنده ها اعمال کنید. در واقع شما با واکسین کردن پرنده ها از بروز انواع بیماری های خطرناک مانند برونشیت عفونی، نیوکاسل و … جلوگیری می کنید. توجه داشته باشید که برای واکسن کردن پرنده ها میتوانید از شیوه‌هایی مانند اسپری، قطره چشمی، روش آشامیدنی و تزریق بهره گیری کنید .

جهت ثبت نام دوره حضوری یا غیر حضوری و یا خصوصی آموزش پرورش مرغ گوشتی به صورت کامل و جامع در آموزشگاه راشا افق با تمامی نکات بهمراه طرح توجیهی برای سرمایه گذاری و راه اندازی مزرعه مرغ گوشتی می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:
۰۲۱-۴۴۵۲۷۹۶۱
۰۲۱-۴۴۵۲۸۰۶۶

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.