ای سنج سایت درجه 1 تست روانشناسی

همه ما با هدف های مختلفی در آزمون های روانشناسی شرکت می کنیم. این آزمون ها ممکن است در حوزه های مختلفی از روانشناسی باشند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ممکن است فردی برای تعیین هوش فرزندش از آزمون های هوش استفاده کند، درمانگری برای تشخیص یک اختلال از آزمون اختلالات روانی SCL-90 کمک بگیرد و یا زوجی برای مشاوره ی پیش از ازدواج، از تست عشق استرنبرگ بهره ببرند. همانطور که از مثال ها دیده می شود، آزمون ها نقش مهمی در ابعاد مختلف زندگی ما دارند.

اما چیزی که ممکن است توسط ما نادیده گرفته شود، سایتی است که از آن برای شرکت در آزمون استفاده می کنیم.

برای انتخاب سایت مناسب جهت ارزیابی آنلاین باید سایتی را انتخاب کنید که:

1) معتبر باشد.

2) نتایج را دقیق محاسبه کند.

3) دارای تفسیرهای عملی و کاربردی باشد.

4) آزمون ها را با توجه به جمعیت ایران هنجاریابی کند.

5) به روز ترین نسخه ی آزمون ها را در اختیار ما بگذارد.

6) دارای تیم تخصصی از رشته های مختلف روانشناسی بالینی، روانسنجی، آمار و مدیریت باشد.

مواردی که گفتیم بسیار مهم است، چرا که تفسیر اشتباه در این آزمون ها ممکن است به تشخیص اشتباه منجر شود و در نتیجه فرد را به بیراهه ببرد. به همین علت نیز قصد داریم تا در ادامه به معرفی یکی از سایت های معتبر برای تست های آنلاین روانشناسی، یعنی .وب سایت مرجع تست های روانشناسی ای سنج بپردازیم:

تست روانشناسی ای سنج چیست؟

در بخش تست روانشناسی ای سنج، شما شاهد تعداد گسترده ای از آزمون ها، از جمله آزمون های شخصیت، آزمون های خانواده، آزمون های هوش و استعداد … خواهید بود.

همچنین می توانید در تست های مشهوری مانند تست MBTI، تست دیسک(DISC)، تست افسردگی بک، تست عشق استرنبرگ، تست طرحواره های ناسازگار یانگ و…  با تفسیر کامل و دقیق شرکت کنید.

می توان گفت که ای سنج به دلیل تفسیرهای دقیق و راهکارهای کاربردی خود، یکی از بهترین سایت ها برای ارزیابی آنلاین در حوزه ی روانشناسی است و تا به حال توانسته است با تست های معتبر خود، رضایت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

استفاده از تست های ای سنج چه مزایایی خواهد داشت؟

ای سنج شامل متخصصین زیادی در حوزه های روانشناسی، روانسنجی، مدیریت و… است. به همین علت یکی از مزایای شرکت در تست های ای سنج، برخورداری از تفاسیر منحصر به فرد و تخصصی خواهد بود.

همچنین آزمون های موجود در سایت ای سنج از استاندارد بالایی برخودار هستند و به طور مداوم توسط متخصصین ای سنج مورد تحلیل و بازنگری قرار می گیرند.

تست های ای سنج چه کاربردهایی دارند؟!

کاربرد تست های موجود در سایت ای سنج را می توان در دو دسته “کاربردهای فردی” و “کاربردهای گروهی” بررسی کرد.

کاربرد های فردی تست های ای سنج

یکی از اصلی ترین کاربردهای فردی تست ها، جنبه ی خودشناسی آن است. به طور کلی، آزمون های فردی را در دو سطح زیر می توان بررسی نمود:

  • آزمون های درون فردی: از اصلی ترین کاربرد این نوع از تست ها، شناسایی ویژگی ها، توانایی ها و مهارت های افراد است. به عنوان نمونه می توان گفت تست هوش IQ کتل، تست دسته بندی کارت های ویسکانسین (WCST)، تست قدرت تخیل (PIQ) و… از جمله تست هایی هستند که در این دسته قرار می گیرند.
  • آزمون های بین فردی: از جمله کاربرد های این نوع از آزمون های فردی، می توان به شناخت و بررسی روابط بین افراد اشاره کرد. به عنوان نمونه تست عشق استرنبرگ، تست اضطراب اجتماعی (SAIN)، تست احساس تنهایی (SLFS)، تست ترس های قبل از ازدواج (PFS) و… از جمله آزمون هایی هستند که در این دسته قرار می گیرند.

کاربرد های گروهی تست های ای سنج

به نظر شما آزمون های روانشناسی، در سطح گروهی، چه کاربرد هایی خواهند داشت؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت، سازمان ها، روان درمانگران، مدارس و… با استفاده از آزمون ها به صورت گروهی و فردی، می توانند موارد موردنظر خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

برای مثال زمانی که یک معلم بخواهد در یک کلاس تدریس کند، دانستن میانگین هوش دانش آموزان برای او بسیار کمک کننده خواهد بود و او خواهد دانست که در چه سطحی باید با دانش آموزان کار کند. فرض کنید اگر معلم این کار را انجام ندهد و یکباره در سطح پیشرفته و سخت با دانش آموزان کار کند اما دانش آموزان هوش پایینی داشته باشند، چه اتفاقی خواهد افتاد! دانش آموزان درس را متوجه نشده و حتی ممکن است از آن درس متنفر شوند… به طور کلی می توان گفت:

  • سازمان ها با استفاده از ابزارهای دقیقی که در “ای سنج” موجود است، این امکان را دارند کار گزینش کارکنان را انجام دهند.
  • مراکز مشاوره به کمک آزمون های موجود در این حوزه در سایت ای سنج، به این امکان دست پیدا کرده اند که از جدید ترین تست های بالینی در سریع ترین زمان ممکن بهره ببرند.
  • مراکز آموزشی نیز می توانند از تست های تحصیلی نظیر تست هوش گاردنر، تست رغبت سنج استرانگ و … برای بررسی استعداد، هوش، توانایی ها و… دانش آموزان استفاده کنند.

ای سنج تا به حال توانسته است چه دستاورد هایی را کسب کند؟

اعضای شرکت ای سنج از سال 86 فعالیت خود را در راستای ارزیابی آغاز کرده اند. تیم ای سنج با تلاش و پشتکار توانسته اند در ارزیابی روانشناختی جزو بهترین ها باشند. همچنین آن ها توانسته اند تا علاوه بر آزمون های روانشناختی خدمات دیگری را نیز در حوزه روانشناسی ارائه دهند:

  • پنل های گروهی: هدف ای سنج از راه اندازی پنل گروهی، ارائه ی خدمات به سازمان ها، مدارس، کلینیک ها و… است.
  • مجله روانشناسی: هدف مجله ی ای سنج، ارتقای سطح دانش افراد از روانشناسی است که تا به حال توانسته است مطالب مفیدی در حوزه های مختلف (مانند: روانشناسی سالمندی، درمان های روانشناسی، آسیب شناسی اجتماعی و…) در دسترس عموم قرار دهد.
  • صفحه اختصاصی اینستاگرام: تولید محتوای اختصاصی با موضوع روانشناسی کاربردی برای عموم مردم.
  • پادکست های روانشناسی: مجموعه از فایل های صوتی برای خودشناسی و توسعه فردی.
  • ویدیوهای روانشناسی: شامل تولید و ترجمه محتواهای ویدیویی در راستای خودشناسی و توسعه فردی.
  • فرهنگ توصیفی روانشناسی: مجموعه از اصطلاحات و واژگان تخصصی روانشناسی با بیان توصیفی برای درک بهتر این واژگان.
  • تولید محصولات تکمیلی: در این قسمت محصولاتی مانند راهنمای عادات مطالعه، تمرین های هوش و … برای تمامی کاربران قابل دسترس خواهد بود.

جمع بندی

هدف این پست، معرفی ای سنج به عنوان یکی از بهترین سایت های ارزیابی آنلاین بود. درآخر لازم است ذکر کنیم ای سنج به طور اختصاصی تمام توان خود را در راستای ارائه خدمات بهتر جهت ارزیابی به کار بسته است.

در بخش تست روانشناسی، شما شاهد جدید ترین آزمون های روانشناختی همراه با تفاسیر بسیار دقیق و راهکارهای کاربردی و مفید خواهید بود. تست های موجود در سایت ای سنج یکی از بهترین راه ها برای خودشناسی، برنامه ریزی و توسعه فردی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. اکبر رستمی می گوید

    ممنونم از پست خوببتون
    خوشم اومد ازش تست های جالب و باحالی داشت
    زنده باشید

  2. علی خوشه می گوید

    خیلی سایت خوبی بود ممنون که معرفی کردید

  3. سحر ب می گوید

    خیلی خوب بود چیکاو ممنون که معرفی کردین

  4. کمیل می گوید

    ممنون از معرفی این سایت