گوشی هوشمند ریلمی ۹ آی پس از معرفی در ۲۲ ژانویه در بازار هند عرضه می شود

اگر خبرهای گوشی های هوشمند برند ریلمی را از نزدیک دنبال کرده باشید، ممکن است که اکنون خبری در مورد گوشی ریلمی ۹ آی ( Realme 9i) برای شما یک داستان قدیمی جلوه کند. با این حال، تا آنجا که به بازار هند مربوط می شود، این دستگاه برای آن موضوع بسیار تازه ای است زیرا این گوشی در ۱۹ ژانویه (۲۹ دی ماه ۱۴۰۰) به طور رسمی برای عرضه در این بازار معرفی شده است. همان طور که انتظار می رفت، اولین گوشی از سری ریلمی ۹ در حال ورود به یکی از مهم ترین بازارهای ریلمی است. همراه چیکاو باشید.

 این دستگاه کمترین تأثیرگذاری را در این سری دارد، اما این بدان معنا نیست که مشخصات مناسبی ندارد. این دستگاه دارای نرخ تازه سازی بالا، صفحه نمایش بزرگ و تراشه کاملاً جدید از برند کوالکام است. علاوه بر این موارد، این گوشی همچنین با قیمت مقرون به صرفه در بازار هند عرضه خواهد شد و تنها ۱۳۰۰۰ روپیه ( در حدود ۱۸۸ دلار آمریکا ) در بازار این کشور قیمت دارد که نسبت به سایر رقبای خود از قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار است.

مشخصات گوشی هوشمند ریلمی ۹ آی - چیکاو

  • مشخصات گوشی هوشمند ریلمی ۹ آی

شایان ذکر است که برای یادآوری باید گفته شود که ریلمی ۹ آی دارای پردازنده میان رده کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰ پلتفرم موبایل ( Qualcomm Snapdragon 680 SoC) است. این یک پردازنده 6 نانومتری است که سال گذشته توسط کوالکام رونمایی شد. این پردازنده یکی از آخرین تراشه های ۴جی است که توسط کوالکام عرضه شده است. علاوه بر این، همچنین یکی از کارآمدترین پردازنده های این شرکت در سری SD6xx محسوب می شود. این تراشه در کنار 4 گیگابایت رم یا 6 گیگابایت رم در هند عرضه می شود.

این نسخه ها به ترتیب با 64 گیگابایت و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شوند. یکی از ضعیف ترین نقاط ریلمی ۹ آی در نرم افزار آن است. این دستگاه دارای رابط کاربری Realme UI 2.0 مبتنی بر اندروید 11 است، در حالی که این شرکت در حال حاضر دارای یک نسخه رابط کاربری Realme UI 3.0 نیز در اختیار دارد که اندروید 12 را ارائه می دهد. خوب، ما فقط می توانیم فرض کنیم که ریلمی گوشی را در چند ماه آینده به آخرین نسخه سیستم عامل خود به روز خواهد کرد. در ادامه، ریلمی ۹ آی دارای ماژول دوربین سه‌گانه است که دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی است و علاوه بر آن یک حسگر ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک واحد سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر نیز دیگر حسگرهای این ماژول را تشکیل می دهند.

گوشی هوشمند ریلمی ۹ آی آبی - چیکاو

گوشی هوشمند ریلمی ۹ آی یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی ال سی دی دارد که کیفیت  و وضوح فول اچ دی پلاس را ارائه می ده و علاوه بر آن، این صفحه نمایش از نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می کند.، ضمن آن که برای محافظت نیز از پوشش شیشه ای DragonTrail Pro بهر می برد. این یک سوراخ پانچ در محل معمول ریلمی دارد – گوشه بالا سمت چپ. این به عنوان خانه ای برای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی عمل می کند. پشت دستگاه دارای طراحی Stereo Prism Design است و این یک نام شیک برای طراحی است که از نوارهای عمودی کوچک تشکیل شده است که یک بافت در پشت ایجاد می کند.

این گوشی همچنین دارای بلندگوهای استریو با پشتیبانی از صدای Hi-Res است. علاوه بر این، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، اسکنر اثر انگشت در کنار و درگاه USB Type-C با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی ارائه می‌شود. این دستگاه نسبت به شارژ 18 واتی در نسل قبلی خود ارتقای خوبی داشته است و در این نسخه تقریباً می توان گفت که سرعت شارژ سریع آن نزدیک به دو برابر شده است.

باتری این گوشی اما نسبت به نسل پیشین همچنان ظرفیت خوب خود را در 5000 میلی آمپر ساعت حفظ می کند. همچنین یک اسلات کارت micro SD برای افزایش فضای ذخیره سازی وجود دارد و ویژگی DRE نیز از دیگر قابلیت های آن است. این به شما امکان می دهد تا رم را به طور مجازی 3 گیگابایت در مدلی که با 4 گیگابایت رم عرضه می شود و حتی به میزان ۵ گیگابایت در نسخه ای که با رم ۶ گیگابایتی عرضه می شود، افزایش دهید. با این حال، DRE به صورت پیش فرض در دسترس قرار ندارد و برای فعال کردن آن به آپدیت OTA در آینده نیاز دارد.

صفحه نمایش گوشی هوشمند ریلمی ۹ آی - چیکاو

  • قیمت و تاریخ عرضه گوشی ریلمی ۹ آی در بازار هند

ریلمی ۹ آی با قیمت 13999 روپیه (در حدود 190 دلار آمریکا یا 165 یورو) برای نسخه با 4 گیگابایت رم بعلاوه 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی به فروش می رسد. نسخه بالاتر این گوشی هوشمند ریلمی با 6 گیگابایت رم بعلاوه 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی با قیمت 15999 روپیه (در حدود 215 دلار یا 190 یورو) عرضه می شود. کاربران می‌توانند در ۲۲ ژانویه () از طریق وب‌سایت ریلمی و برخی از شرکای منتخب آن شامل فروشگاه های خرده فروشی آنلاین این گوشی هوشمند ریلمی را خریداری کنند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.