نصب directadmin و خرید vps سرورمجازی آلمان بلوسرور

DirectAdmin را میتوان با خرید VPS سرور مجازی ارزان بلوسرور ( Blueserver.ir ) راه اندازی کرد، دایرکت ادمین یکی از سریع ترین کنترل پنل های وب برای سرور مجازی های لینوکس است که در حال حاضر یکی از محبوب ترین جایگزین های سی پنل است و تمام انتظاراتی که از یک کنترل پنل وب انتظار دارید در دایرکت ادمین وجود دارد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دایرکت ادمین یکی از پلتفرم های راه اندازی و نصب سرویس های سایت است. مدیریت وب سایت ها در هاست و سرورها را بسیار آسانتر میکند و شما می توانید بسیاری از حساب های ایمیل، وب سایت ها و غیره را از طریق کنترل پنل DirectAdmin  مدیریت کنید، از ویژگی های دایرکت ادمین میتوان به هزینه لایسنس کم، سبک بودن، سرعت عمل بالا، انعطاف پذیری و کانفیگ پذیر بودن بالا اشاره کرد. در این آموزش، ما شما را با تمام مراحل نصب و استقرار DirectAdmin  را با خرید VPS سرور مجازی بلوسرور آشنا میکنیم.

دایرکت ادمین در سیستم عامل های CloudLinux، CentOS، Debian، Ubuntu ،AlmaLinux و در لوکیشن های VPS ایران، سرور مجازی آلمان، VPS آمریکا بلوسرور نصب میشود.

سخت افزار مناسب برای نصب دایرکت دامین در سرور مجازی VPS بلوسرور

  • پردازنده: حداقل 500 مگاهرتز و 1 هسته
  • رم: حداقل 1 گیگابایت رم مورد نیاز است اما رم +2 گیگابایت رم پیشنهاد میشود.
  • هارد : 10 گیگابایت هارد

در دایرکت ادمین 3 سطح دسترسی وجود دارد :

Admin level (دسترسی مدیر اصلی) – حساب اصلی مسئول تنظیمات سرو است:

  • ایجاد ادمین های دیگر
  • ایجاد پکیج، کاربران و نماینده فروش
  • با سطح دسترسی ادمین میتوان customize HTTPd و PHP configurations, manage IPs, maintain Multi Server Setup ، full backup/restore, monitor server processes, mail queue و … تمام تنظیمات را مشاهده و پیکربندی کنید.

Reseller level (نماینده فروش) – یک دسترسی کامل به کاربرانی که میتواند ایجاد کند و دسترسی مدیریتی محدودی دارد :

  • ایجاد پکیج ها برای کاربران خود
  • ایجاد اکانت هاست
  • مدیریت IP
  • بکاپ گیری

User level (سطح کاربر) – حساب کاربر نهایی مسئول مدیریت سایت :

  • ایجاد و ویرایش دامنه و ساب دامنه
  • مدیریت حساب های FTP
  • مدیریت پایگاه های داده کاربران
  • دسترسی به فایل منیجر

نصب دایرکت ادمین با خرید VPS بلوسرور

بعد از تهیه لایسنس اصلی یا سیستمی میتوان دایرکت ادمین را نصب کرد، در صورتیکه لایسنس اروجینال تهیه کردین، هنگام نصب باید CID/LID  را وارد کنین. با دستور زیر میتوان دایرکت ادمین را نصب کرد :

bash <(curl -Ss https://www.directadmin.com/setup.sh || wget -O – https://www.directadmin.com/setup.sh)

نصب دایرکت ادمین باتوجه به میزان منابعی که در خرید vps تهیه کردین، بین 20 دقیقه الی 45 دقیقه ممکن طول بکشه. پیشنهاد میکنیم برای جلوگیری از بروز مشکل در هنگام نصب دایرکت ادمین، مثلا قطع شدن کانکشن یا اینترنت، دستور screen -l اجرا کنین و بعد داخل اسکرین، دستور نصب را بزنید.

بعد از نصب دایرکت ادمین از آدرس زیر وارد سرور میشیم :

http://server.ip.address:2222

تغییر پورت ورود دایرکت ادمین در سرور مجازی بلوسرور

برای جلوگیری از در دسترس بودن پورت پیش فرض پنل دایرکت ادمین، پیشنهاد میکنیم که پورت پیش فرض را عوض کنین تا از حملات burt force و لو رفتن صفحه لاگین جلوگیری بشه. تنظیمات پیش فرض دایرکت ادمین در فایل زیر است :

/usr/local/directadmin/conf/directadmin.conf

فایل directadmin.conf را باز میکنیم و مقدار port=9000 را عوض میکنیم، در اینجا 9000 پورتی هست که جایگزین پورت پیش فرضی کردیم.

نصب Let’s Encrypt در دایرکت ادمین با خرید سرور مجازی Blueserver

Let’s Encrypt یک ابزار رایگان SSL است که به شما امکان می دهد با 1 کلیک یک گواهینامه SSL رایگان را نصب کنید. از چندین دامنه، ساب دامنه و قبل از مدت زمان انقضا 90 روزه، خودکار تمدید میشود. برای فعالسازی این قابلیت باید مقادیر زیر را در فایل کانفیگ directadmin.conf اضافه کنید.

enable_ssl_sni=1

letsencrypt=1

سپس با دستورات زیر میتوانید ssl را با خرید VPS بلوسرور نصب کنید :

echo “action=directadmin&value=restart” >> /usr/local/directadmin/data/task.queue; /usr/local/directadmin/dataskq d2000

cd /usr/local/directadmin/custombuild

./build rewrite_confs

cd /usr/local/directadmin/custombuild

./build update

./build letsencrypt

معرفی سایر کنترل پنل های لینوکس

تقریباً تعداد زیادی کنترل پنل لینوکسی وجود دارد و اینکه کدام یک بهتر و کاملتر و بدون مشکل است می تواند بسیار گیج کننده باشد، در اینجا توضیحاتی کوتاه در مورد سایر کنترل پنل های لینوکسی هم میدیم.

Cpanel  (سی پنل)

سی پنل محبوب ترین کنترل پنل لینوکسی هست که در VPS ایران بلوسرور، vps سرور مجازی آلمان بلوسرور و VPS آمریکا قابل نصب است. اکثر هاستینگ ها از cPanel به عنوان کنترل پنل میزبانی وب در سیستم عامل های لینوکس خود استفاده می کنند. تقریبا میتوان گفت سی پنل کاملترین کنترل پنل لینوکسی است،  اما سی پنل ممکن است کنترل پنل لینوکس خوبی برای کاربران مبتدی نباشد چون به دلیل هزینه لایسنس کمی گران است.

Plesk

پلسک مانند سی پنل یکی از بهترین کنترل پنل ها برای سرور مجازی است. پلسک یک کنترل پنل میزبانی است که به شما امکان می دهد حساب میزبانی خود را از طریق یک رابط مبتنی بر وب مدیریت کنید. از ویژگی های منحصر به فرد پلسک قابلیت نصب در ویندوز و لینوکس است و قابلیت اجرای سایت های asp را در سرور مجازی ویندوز Blueserver نیز دارد.

Webmin

Webmin یک کنترل پنل میزبانی وب با سابقه است، وبمین یکی از پنل های حرفه ای و کاربردی رایگان است. سادگی طراحی امکان کاربر کردن با این پنل را آسان میکند.

CONTROL WEB PANEL (Cwp)

بهترین کنترل پنل رایگان cwp است،  CWP دارای کانفیگ پذیری بالایی از لحاظ انتخاب نسخه php، استفاده از انواع وب سرورها است و برای سایت های شخصی و استفاده های معمولی بسیار مناسب است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.