افزایش عمر پمپ آب با سرویس دوره ای و اصولی به شیوه سرویسکاران 24

امروزه استفاده از پمپ آب خانگی یکی از ضروریات زندگی شهرنشینی شده است، و به تبعه این نیاز ضروری خدمات تعمیر و سرویس پمپ آب و انتخاب تعمیرکار پمپ آب مناسب نکته مهمی محسوب می‌شود. که علت آن بالا رفتن تعداد جمعیت و بالا رفتن مصرف آب است، که سبب افت فشار آب می‌شود. مخازن ذخیره و پمپ‌ آب مدتهاست که در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، و علت اصلی بکارگیری این سیستم در گذشته قطعی‌های مکرر آب بوده.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما امروزه افزایش تراکم بافت شهری و مجتمع‌های پرجمعیت باعث شده وجود پمپ آب برای خانه‌ها ضروری باشد،  و عدم استفاده از پمپ آب سبب کم بودن فشار آب می‌شود، که به طبقات بالاتر ساختمانها آبی انتقال نمی‌یابد. و برای برطرف کردن این مشکل و بالابردن فشارآب مجبور به نصب و راه‌اندازی  پمپ آب در این منازل و مجتمع‌های مسکونی الزامی است.

و به دلیل نیاز به استفاده از پمپ آبرسانی نیاز به خدماتی مانند تعمیر، نگهداری و سرویس پمپ آب یک امر لازم است. و اگر پمپ با مشکل روبرو شود می‌تواند زندگی ساکنین را مختل کند، و سریعا باید اقدام به تعمیر پمپ آب شود، راهکار پیشگیری از بروز این اتفاقات این است، که به طور مرتب سرویس پمپ آب صورت گیرد.

 با توجه به این که سیستم پمپ آب خانگی تا حدی پیچیده است،  حتما برای تعمیر و سرویس پمپ آب از تعمیرکار پمپ آب با تجربه و متخصص کمک بخواهید. 

نکاتی مهم برای افزایش طول عمر پمپ آب خانگی

برای بالا بردن افزایش طول عمر پمپ آبرسانی خانگی عوملی را باید رعایت کنید.  تا مدت زمان زیادی با بازدهی بالا کار کند، و نیاز به تعویض و تعمیر پمپ آب نخواهید داشت.

  • از قرار دادن اجسام سنگین بر روی پمپ آبرسانی جدا پرهیز کنید
  • سایز لوله ورودی منبع به پمپ را مناسب انتخاب کنید، و به هیچ وجه تغییر ندهید
  • هرگز پمپ آب را در محیط خیلی گرم یا خیلی سرد قرار ندهید
  • از یخ زدن پمپ جلوگیری کنید
  • به طور مرتب و به موقع سرویس پمپ آب و روغن‌کاری را انجام دهید.
  • میزان روغن موجود درپمپ را مرتبا بررسی کنید
  • با سرویس دوره‌ای از خرابی کلید اتوماتیک  پروانه‌ها و بلبرینگ پمپ پیشگیری کنید
  • دقت کنید که لوله کشی خانه تحمل فشار پمپ را داشته باشد
  • به هیچ عنوان پمپ را برروی رمپ و شیب نصب نکنید
  • هرگز پمپ آبرسانی در معرض باد و باران و برف  قرار نگیرد.
  • در صورت  یکسره کار کردن و خاموش نشدن پمپ سریع داغ شده و آسیب می‌بیند سریعا از یک تعمیرکار پمپ آب کمک بخواهید
  • در زمان سرویس پمپ آب عملیات هواگیری پمپ آب باید توسط تعمیرکار پمپ آب صورت گیرد

رایج‌ترین مشکلات پمپ آب خانگی

رایج‌ترین مشکلات  پمپ آب خانگی که نیاز به تعمیر دارند شامل این موارد است:

  • فشار پمپ از تنظیم خارج شده است
  • قطع نشدن و یکسره کارکردن پمپ آب 
  • پمپ آب مکرر قطع و وصل میشود
  • کم شدن باد منبع تحت‌فشار پمپ آب
  • خشکی و بی آب کار کردن پمپ
  • خرابی اتومات پمپ 
  •  آب دادن پمپ

دلیل بروز انواع مشکلات پمپ آب

بروز مشکلات در پمپ آب به دلایل مختلفی بروز می‌کند، که تعمیرکار پمپ آب در زمان تعمیر و سرویس پمپ آب باید برای رفع آن اقدام کند، که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد:

یکسره کار کردن و خاموش نشدن پمپ : مهمترین علت بروز این مشکل عدم تنظیم  اتومات پمپ آب می‌باشد، که بروز این مشکل ممکن است به دلیل نشتی آب مربوط  فلوتر توالت فرنگی یا فلاش تانک باشد، که برای رفع این مشکل باید از یک تعمیرکار پمپ آب کمک گرفت.عموما پس از نصب پمپ آب تا چند ماه بدون هیچ مشکلی کار میکند و در صورت عدم رسیدگی پمپ یکسره کار میکند و خاموش نمیشود

پمپ خشک و بی آب کار می‌کند : علت بروز این مشکل هوا کشیدن پمپ آب و همچنین چسبیدن کنتاک کلید اتومات موجود بر روی پمپ آبرسانی خانگی است.

بروز مشکل در اتومات آنالوگ پمپ آب : یکی از معمول‌ترین ایرادهایی که در پمپ آب بروز می‌کند، مربوط به کلید اتوماتیک است. علت مهم خرابی اتوماتیک  مربوط به مخزن تحت فشار است. در صورتی که در منبع مشکلی بروز کند. تنظیم اتومات هم بهم میریزد، که در برخی موارد کیفیت پایین اتوماتیک دلیل این مشکل است.

امروزه با تراکم جمعیت و شهرنشینی کمتر کسی در محل کار یا سکونت خود از وجود پمپ آب بی‌­بهره است، و این ضرورت نیاز به تعمیرکار پمپ آب را جدی‌تر می‌کند.

یک تعمیرکار پمپ آب چه خدماتی را ارائه می‌­دهد؟

تعمیرکار پمپ آب برای انجام تعمیر و سرویس پمپ آب  وظایفی را برعهده دارد، که شامل موارد زیر است: 

  • بررسی و عیب‌یابی پمپ آب
  • در صورت نیاز تعویض قطعات پمپ 
  • سرویس دوره‌ای پمپ آب
  • نصب و راه‌اندازی پمپ آب

جایگزینی پمپ آب
 

در انتخاب تعمیرکار پمپ آب دقت کنید
در صورت بروز هر نوع ایرادی در پمپ آب و نیاز به تعویض قطعات باید با استفاده از قطعات اورجینال و با کیفیت دقت شود، استفاده از قطعات نامرغوب و یا نابلد بودن تعمیرکار پمپ آب به سرعت با مشکل روبرو می‌شود. بنابراین برای اینکه از تحمیل هزینه‌های گزاف و دردسر‌های متعدد در انتخاب تعمیرکار پمپ آب جهت تعمیر و سرویس پمپ آب ساختمان نهایت دقت را به خرج دهید، بنا به دلایلی که در ادامه توضیح خواهیم داد علت تاکید ما را در این امر بهتر متوجه خواهید شد.
در انتخاب تعمیرکار امنیت حرف اول را می‌­زند
وقتی شما از یک تعمیرکار پمپ آب برای رفع مشکل تعمیر و سرویس پمپ آب به منزل دعوت می‌کنید، و هیچ شناختی نسبت به او ندارید. امنیت حرف اول را میزند، پس حتی الامکان از شرکتهای معتبر که دارای آدرس مشخص هستند. کمک بخواهید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید به آنجا مراجعه کنید.
هزینه تعمیر پمپ آب هر تعمیرکار پمپ می‌­تواند متغیر باشد
هزینه تعمیرو سرویس پمپ آب نرخ مشخصی ندارد، و برآورد هزینه ابتدا به مسئولیت پذیری و انصاف تعمیرکار پمپ آب و بعد بستگی به نوع خدمات دریافتی و هزینه تعویض قطعات که تحت تاثیر نوسانات بازار بسیار متغییر هستند.  و همچنین مدت زمانی که تعمیرکار جهت تعمیر و یا سرویس پمپ آب مصرف میکند  دارد.
مهارت بالا و کیفیت کار تعمیرکار پمپ بسیار مهم است
مهارت بالا و کیفیت کار تعمیرکار پمپ آب در زمان تعمیر و سرویس پمپ آب نکته مهم دیگری است، که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد. با تصور این که پمپ شما فقط نیاز به تعویض قطعه دارد، کار را به  تعمیرکار غیرمجاز سپردن کار درستی نیست. زیرا در صورت نداشتن تجربه کافی ممکن است،  با انتخاب قطعه نامناسب مجدد شما را با مشکل روبرو کند. برای پیشگیری از این مشکلات از مراکز معتبر کمک بخواهید و در نهایت از تعمیرکار گارانتی و ضمانت دستگاه را بخواهید.
جمع بندی مطالب:

با تعمیر و سرویس اصولی پمپ های آب به راحتی از پرداخت هزینه های بالا جلوگیری کنید. ما همچنان قصد داریم با ارائه اطلاعات مفید و کارآمد به شما عزیزان کمک کنیم تا برای تعمیرات پمپ های ساختمانی یا پکیج های دیواری به نقل از خبر آنلاین  (https://www.khabaronline.ir/news/1578543/تعمیر-مبدل-و-برد-پکیج-دیواری) که درباره تعمیرات مبدل پکیج و برد الکترونیکی میباشد از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کنیم.

موفق و پیروز باشید – سرویسکاران 24

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. alireza montazeri می گوید

    عالی مرسی از مطلب خوبتون فقط یه سوال اینکهپمپ ما یکسره کار میکنه از چیه؟