درمان سردرد توسط متخصص مغز و اعصاب

افرادی که به بیماری میگرن مبتلا هستند، همواره دچار سردردهای شدید نبض‌دار و غیر قابل تحملی می‌شوند که یک طرف سر آن‌ها را درگیر می‌کند و با علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، آشفتگی،‌ بیقراری، حساسیت به صدا و نور همراه است. سردرد میگرنی به حدی دردناک است که اغلب اوقات مانع از انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود. متخصص مغز و اعصاب در تهران بعد از انجام معاینه و آزمایش‌های مورد نیاز علت اصلی سردرد را ریشه‌یابی کرده و اقدامات لازم را برای درمان شروع می‌کند‌. علت اصلی این بیماری هنوز مشخص نیست اما متدهای زیادی برای درمان میگرن ارائه شده است. در این مقاله قصد داریم درباره اینکه چطور یک متخصص مغز و اعصاب در تهران می‌تواند با تزریق بوتاکس میگرن به درمان این بیماری کمک کند؟ صحبت کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

میگرن چیست؟‌

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عصبی که باعث ایجاد درد شدید و ضربان‌دار در یک سمت سر می‌شود و تا ساعت‌ها و حتی چندین روز به طول می‌انجامد، میگرن است. سردرد میگرنی همراه با حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، اخلال در بینایی، حساسیت به صدا، نور، بو، اخلال در تمرکز، سوزن سوزن شدن دست و پا و غیره بروز پیدا می‌کند. میزان درد در برخی از افراد به حدی ناتوان‌کننده است که آن‌ها را از انجام فعالیت‌های روزمره نیز محروم می‌کند. هنوز هیچ علت ثابت و مشخصی برای این بیماری پیدا نشده است، اما به عقیده بسیاری از پزشکان متخصص مغز و اعصاب در تهران ارث، ژنتیک و عوامل محیطی در ایجاد این نوع سردرد عصبی نقش دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد که میزان ابتلای زنان به میگرن نسبت به مردان بیشتر است. محرک اصلی بروز این درد در آن‌ها تغییرات هورمونی است که به دلیل دوران عادت ماهیانه، دوران بارداری ودوران یائسگی با تغییر در سطح استروژن خون ایجاد می‌شود. بعضی از نوشیدنی‌های حاوی کافئین و الکل مانند قهوه و شراب در بروز میگرن موثر هستند. غذاهای فرآوری شده، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، حذف یک یا چند وعده‌ غذایی، استرس شدید، خوردن داروهای ضد بارداری، تغییر در الگوی خواب، خیره شدن به نور خورشید، صداهای شدید و غیره از عوامل دیگر ایجاد سردردهای میگرنی هستند.

چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب در تهران مراجعه کرد؟

وقتی فردی سابقه حملات میگرن در بین اعضای خانواده خود داشته باشد و یا احساس کند که یکی از علائم سردرد میگرنی در او بروز پیدا کرده باید برای پیشگیری و درمان میگرن به متخصص مغز و اعصاب در تهران مراجعه کند و تمام علائم بیماری را با جزئیات کامل به پزشک اطلاع دهد تا در همان مرحله‌های اول این بیماری اقدامات لازم را برای کنترل آن انجام شود. متخصص مغز و اعصاب پس از بررسی علائم بیمار و ریشه‌یابی عوارض آن بهترین روش درمانی را برای او تجویز می‌کند. یکی از راه‌های اصلی درمان میگرن که اکثرمتخصصان آن را به بیماران توصیه می‌کنند، اصلاح سبک زندگی می‌باشد.

طبق تحقیقات صورت گرفته در بین بیماران مبتلا به میگرن مشخص شده است که اکثر آن‌ها در محیطی پر استرس زندگی می‌کنند، رژیم غذایی سالمی ندارند و از انجام ورزش غافل هستند. این افراد باید از خوردن غذاهای محرک خودداری کنند و ورزش روزانه را در برنامه زندگی خود بگنجانند. شرکت در تمرین‌های یوگا و مدیتیشن نیز در کاهش درد موثر است. در کنار اصلاح سبک زندگی باید داروهایی که پزشک متخصص مغز و اعصاب در تهران تجویز کرده به موقع مصرف شود. بیماران به این نکته توجه داشته باشند که برای درمان سردردهای میگرنی نباید از درمان‌های خودسرانه استفاده کنند. درمان باید حتما زیر نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب در تهران انجام شود. یکی از جدیدترین روش‌های درمان این بیماری تزریق بوتاکس میگرن است که در ادامه به طور مفصل آن را توضیح خواهیم داد.

تزریق بوتاکس میگرن چیست؟‌

به نوروتوکسینی که به وسیله باکتری به نام کلستریدیوم بوتولونیوم تولید می‌شود، بوتاکس می‌گویند. اگر فردی بوتاکس را بخورد، دچار بیماری بوتولیسم خواهد شد و عضلات او فلج می‌شوند. اگر این ماده با دوز مشخصی به عضلات تزریق شود، آن‌ها را به صورت موقت فلج می‌کند. از سال‌ها پیش افراد برای کاهش چین و چروک‌های روی پوست تزریق بوتاکس انجام می‌دادند، در بین این افراد کسانی که به میگرن مبتلا بودند، متوجه شدند که سردرد آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بنابراین بعد از بررسی‌های لازم و انجام تحقیقات درباره تاثیر بوتاکس در کاهش علائم این بیماری، از سال 2010 تزریق بوتاکس میگرن نیز برای درمان این بیماری مزمن تایید شد‌.

امروزه تزریق بوتاکس توسط متخصص مغز و اعصاب در تهران به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمان بیماری میگرن شناخته شده است. مردم بسیاری از کشورهای پیشرفته در اروپا و آمریکا نیز از این روش برای درمان خود استفاده می‌کنند. متخصص مغز و اعصاب درتهران با توجه به علائم و نقاطی از سر بیمار که احساس درد دارد، ناحیه مناسب را برای تزریق بوتاکس میگرن انتخاب می‌کند. این نقاط ممکن است پیشانی، کنار یا پشت گردن، هر دو گیجگاه یا قسمت‌های بالای شانه باشد. میزان ماندگاری بوتاکس میگرن معمولا بین چهار الی شش ماه طول می‌کشد. البته این زمان با توجه به نقاط تزریق ممکن است متغیر باشد. برای کسب نتیجه بهتر باید تعداد جلسات تزریق پنج تا شش جلسه مداوم انجام شود. البته  تزریق بوتاکس برای درمان قطعی این بیماری نیست، بلکه به کاهش و کنترل سردردها کمک می‌کند.

چرا تزریق بوتاکس میگرن حتما باید توسط متخصص مغز و اعصاب انجام شود؟‌

برای کسب نتیجه مورد نظر در درمان میگرن با استفاده از تزریق بوتاکس،‌ حتما باید به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب در تهران مراجعه کنید. از آنجایی که نقاط تزریق با تزریق زیبایی متفاوت است، باید توسط یک متخصص مغز و اعصاب انجام شود‌. متخصص با توجه به تحصیلات خود با تمام آناتومی مربوط به عروق و اعصاب موجود در سر و گردن آشنایی دارد و تشخیص می‌دهد که چقدر آمپول بوتاکس را در کدام نقطه از عضلات سر و گردن تزریق کند. این تزریق معمولا در عرض پانزده دقیقه به صورت سرپایی و در مطب پزشک انجام می‌گیرد و بیمار دو الی چهار ساعت بعد از تزریق می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.

متخصص مغز و اعصاب در تهران به بیماران توصیه می‌کند که برای جلوگیری از ایجاد کبودی در محل تزریق تا سه روز باید از مصرف چای سبز، قرص سرماخوردگی، آسپرین، داروهای رقیق‌کننده خون، ویتامین E بپرهیزند. برای پیدا کردن بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران باید به دنبال پزشکی باشید که دارای فاکتورهایی مانند سوابق درمانی موفق، سوابق تحصیلی و پژوهشی درخشان، مجوز و تاییدیه از نظام پزشکی، پروانه پزشکی، اخلاق پسندیده و حرفه‌ای و وجدان کاری بالا باشد.

بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران کیست؟

اگر از بیماری میگرن رنج می‌برید و برای تزریق بوتاکس به دنبال بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران هستید، به سایت کلینیک تخصصی سردرد تهران با آدرس اینترنتی http://headacheclinic.ir مراجعه کنید. متخصص مغز و اعصاب بعد از معاینه دقیق بیماران و تشخیص بیماری آن‌ها اقدامات لازم را برای درمان میگرن با استفاده از تزریق بوتاکس انجام می‌دهد. در کلینیک تخصصی سردرد علاوه بر درمان بیماری میگرن خدمات دیگری مانند درمان بیماری‌هایی مانند سکته مغزی، سردردهای تنشی، آرتروز، زانو درد، گردن درد، کمر درد، سندروم پای بیقرار، طب سوزنی، روده تحریک پذیر نیز ارائه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تزریق بوتاکس و میزان قیمت آن می‌توانید با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس برقرار کنید و سوالات خود را از مشاوران بپرسید.جهت اطلاعات بیشتر با شماره 02188876450 تماس حاصل فرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.