طراحی سایت در مشهد با وردپرس یا جوملا ؟

در حال حاضر سایت ها را می توان یکی از ضروریات کسب و کارهای آنلاین به شمار آورد. علاوه بر این بسیاری از شرکت ها، سازمان ها و حتی افراد شخصی هم به سایت ها نیاز دارند، حال برای هر هدف و مقصودی که می خواهد باشد. برای طراحی و ساختن یک سایت به سیستم های مدیریت محتوا نیاز داریم که وردپرس و جوملا دو CMS بسیار محبوب و کاربردی در این زمینه هستند. اما اگر به مقایسه وردپرس با جوملا بپردازیم کدام یک از آنها بهتر است؟ در این مطلب قصد داریم این کار را انجام داده و به بررسی تفاوت های این دو CMS بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مقایسه وردپرس با جوملا از جنبه های گوناگون

یکی از مهمترین سوالاتی که هنگام طراحی یک سایت برای طراح مطرح می شود این است که کدام سیستم مدیریت محتوا برای طراحی مناسب تر است؟ CMS های مختلفی طراحی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته اند  که برخی امکانات بیشتری در اختیار کاربر خود قرار داده و به همین دلیل هم محبوب تر هستند. وردپرس را احتمالا می توان شناخته شده ترین سیستم مدیریت محتوا به شمار آورد که بسیاری از طراحان سایت از آن استفاده می کنند جوملا هم با امکاناتی که دارد توانسته است نظر کاربران را به خوبی جلب کرده و روز به روز دایره افرادی که از آن استفاده می کنند گسترده تر می شود. در این مطلب تصمیم  گرفتیم به مقایسه وردپرس با جوملا بپردازیم و ببینیم که میان این دو CMS کدام می تواند برنده مسابقه شده و به عنوان بهترین CMS انتخاب شود. این مقایسه وردپرس با جوملا را با در نظر گرفتن 4 فاکتور اصلی انجام داده ایم که عبارت هستند از:

  1. پیاده سازی سئو
  2. سطح امنیت
  3. امکان سفارشی سازی کردن
  4. توانایی در کنترل و مدیریت محتوا

در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه وردپرس با جوملا با در نظر گرفتن این 4 مولفه بپردازیم.

  1. مقایسه وردپرس و جوملا از نظر پیاده سازی سئو

اگر می خواهید سایتتان بهتر دیده شده و ترافیک بهتر و بیشتری به سوی آن هدایت شود می بایست سئو را به بهترین شکل ممکن برای ان پیاده سازی کنید. این امر سبب می شود در جستجوهایی که به وسیله موتورهای جستجو انجام می شود شما در رنک های بالایی یا حتی رنک 1 قرار بگیرید و در نتیجه هم نرخ کلیک سایتتان بالا می رود و هم ترافیک آن افزایش پیدا میکند. پس پیش از انتخاب یک CMS باید ببینید که کدام یک از آنها بهتر می توانند سئو را برای سایتتان پیاده سازی کنند.

در وردپرس یک پلاگین بسیار قوی به نام Yoast وجود دارد که می تواند سئو را از جنبه های مختلف برای سایت شما پیاده سازی کند. همچنین این افزونه به بررسی سئو محتوای سایت پرداخته و میزان مطلوب بودن آن را با 3 چراغ به رنگهای سبز و زرد و قرمز نشان می دهد. وقتی در سطح زرد و قرمز باشید هم نکته ها و توصیه هایی به شما می کند تا بتوانید خود را به سطح سبز برسانید. برای سئو در جوملا از افزونه ای به نام IFSEO استفاده می شود که در نوع خود خوب است اما به پای افزونه yoast نمیرسد. به کمک این افزونه کاربر می تواند متا و کلید واژه برای محتوایی که در سایت بارگذاری می کند قرار دهد و به این شکل بهینه سازی را پیاده سازی می کند. پس در نخستین گام مقایسه وردپرس با جوملا وردپرس قوی تر ظاهر شده و برنده این قسمت معرفی می شود.

  1. مقایسه وردپرس و جوملا از نظر سطح امنیت

امنیت یکی از اساسی ترین مواردی است که برای یک سایت مطرح می شود. در این بخش از مقایسه وردپرس با جوملا قصد داریم به مقایسه این دو CMS از جنبه امنیت بپردازیم. اگر از نظر تعداد حمله هایی که به سایت ها می شود بخواهیم امنیت را بررسی کنیم وردپرس به دلیل تعداد سایت های زیادی که با آن پیاده سازی شده است طبعا تعداد حملات بیشتری را شاهد بوده است. اما با توجه به تعداد زیاد پلاگین های امنیتی  که برای وردپرس وجود دارند، امنیت آن بسیار بالا رفته و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

چون هر یک از این پلاگین ها می تواند یک خطر بالقوه برای سایت محسوب شود به این دلیل که ما نمی دانیم آیا این پلاگین قابل اعتماد است یا نه؟ در مقابل جوملا توانسته است با راهکارهای امنیتی که در نظر گرفته است در این زمینه بهتر عمل کند. قابلیت بهره گیری از SSL و  همچنین استفاده از تایید دو مرحله ای به کمک 2FA از جمله کارهایی است که جوملا برای پیاده سازی امنیت انجام داده و توانسته در این زمینه قوی  ظاهر شود. پس در این بخش نمیتوان برنده از را مشخص کرد.

  1. وردپرس و جوملا و امکان سفارشی سازی کردن سایت

منظور از سفارشی ساز این است که کاربری که هیچ اطلاعاتی در زمینه برنامه نویسی و کد زدن ندارد بتواند به وسیله افزونه ها و پوسته ها و قالب ها و … یک سایت را به راحتی پیاده سازی کند. برای آشنایی با این پلاگین ها و پوسته ها و … می توانیم از مخزن های هر یک از این دو CMS استفاده کرده و آنها را بشناسیم. با توجه به این که پوسته ها و افزونه هایی که در وردپرس هستند ساده تر، باکیفیت تر، به روز تر و کاربردی تر هستند می توانیم برنده مقایسه وردپرس با جوملا برای این مولفه را وردپرس بدانیم.

  1. وردپرس و جوملا و توانایی های کنترل و مدیریت محتواها

و در نهایت در آخرین بخش از مقایسه وردپرس با جوملا نوبت به مقایسه توانایی این دو CMS از نظر کنترل و مدیریت محتوا می رسد. به کمک وردپرس می توانیم انواع و اقسام سایت ها لندینگ پیج ها و .. را به راحتی طراحی کرده و پیاده سازی کنیم. جوملا هم برای راه اندازی انواع مختلف سایت ها بسیار منعطف عمل کرده و می توانیم به کمک آن انواع مختلف سایت ها را طراحی کنیم. اما جوملا کمی پیچیده تر بوده و کاربران آن به کمی دانش در زمینه کدنویسی نیازمند هستند. اما اگر بخواهیم از نظر سادگی و کاربردی بودن مدیریت محتوا این دو را مقایسه کنیم قطعا وردپرس برنده ماجرا خواهد بود.

گروه آموزشی وب سایت نقره ای که در زمینه آموزش وردپرس و سئو فعالیت میکند برای سایت هایی که طراحی میکند از وردپرس،  بهترین cms دنیا استفاده میکند.برای اینکه با طراحی انواع وب سایت بیشتر آشنا شوید پیشنهاد میکنیم صفحه طراحی سایت در مشهد را مشاهده کنید و در مورد طراحی انواع وبسایت اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.