شیائومی میکس ۵ پرو با یک تراشه جدید و اختصاصی عرضه می شود

سال گذشته شیائومی تراشه اختصاصی Surge C1 ISP خود را همراه با گوشی گوشی هوشمند تاشوی شیائومی می میکس فولد (Xiaomi Mi Mix Fold) معرفی کرد. اکنون خبر می‌رسد که طبق کد منبع فاش شده است که گوشی هوشمند آینده شیائومی با نام می میکس ۵ پرو  (Xiaomi Mix 5 Pro) به احتمال زیاد از نسل دوم تراشه Surge استفاده خواهد کرد. همراه چیکاو باشید.

البته هنوز مشخص نیست که نسل دوم تراشه اختصاصی شیائومی که Surge C2 نام دارد دارای چه مشخصاتی است زیرا هنوز هیچگونه اطلاعاتی راجع به آن تراشه به اشتراک گذاشته نشده است تا مشخص شود که این پردازنده اختصاصی شیائومی دارای چه ویژگی‌های عمده‌ای خواهد بود یا چه قابلیت‌هایی را روی میز خواهد آورد.

در مورد این تراشه از نظر قدرت و سایر ویژگی‌ها هیچ خبری فاش نشده است. علاوه بر این برخی از گزارش‌ها و خبرهای فاش شده بر طبل این احتمال می‌کوبند که شاید گوشی می میکس ۵ پرو آتی این برند با ISP فعلی یعنی استفاده از همان تراشه Surge C1 که در بطن گوشی نسل قبل جای گرفته است، این تلفن همراه جدید شیائومی را نیز تغذیه کند. یکی از دلایلی که این احتمال را مطرح می‌کند شاید این علت باشد که نسل دوم این تراشه هنوز به تولید نرسیده است یا انجام تست‌های آن به اتمام نرسیده است. به هر حال، باز هم چنین احتمالی را نباید نادیده گرفت.

می میکس فولد شیائومی - چیکاو

در همین رابطه گفته شده است که با اطمینان کامل می‌توان گفت که گوشی می میکس ۵ یعنی نسخه ساده یا همان مدل معمولی و استاندارد این گوشی به هیچ عنوان با پردازنده نسل دوم آن یعنی  Surge C2 تولید و روانه ویترین فروشگاه‌ها نخواهد شد.

ضمن آنکه شیائومی (Xiaomiui ) به جزئیات مربوط به سنسورهای ماژول دوربین پشتی این دو دستگاه گوشی هوشمند شیائومی می میکس ۵ و می میکس ۵ پرو می‌پردازد. طبق اطلاعاتی که این سایت به اشتراک گذاشته است و همچنین خبرهای فاش شده در فضای مجازی، گفته می شود که گوشی مدل می میکس پرو از یک حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر برای دوربین اصلی استفاده می کند. علاوه بر این، این ماژول همچنین به یک دوربین 48 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۵ برابری نیز مجهز شده است که نقطه قوت دیگری برای این ماژول دوربین این گوشی هوشمند است.

صفحه نمایش می میکس فولد شیائومی - چیکاو

البته قابلیت‌های چشمگیر و فوق العاده دوربین این گوشی به همین جا ختم نمی‌شود بلکه باید یک حسگر با کیفیت 48 مگاپیکسلی برای ثبت عکس های فوق عریض یا اولترا واید را نیز در کنار این ویژگی‌ها قرار داد تا بتوان به ارزش والا و خارق العاده‌ی این ماژول دوربین پی برد. بدون شک می‌توان از همین الان که این مشخصات بر روی کاغذ قرار دارد و دستگاه فیزیکی این گوشی برای بررسی در دسترس قرار نگرفته است، اطمینان حاصل کرد که این تلفن هوشمند یکی از بهترین دستگاه ها برای عکاسی و فیلم‌برداری در سال ۲۰۲۲ خواهد بود و کمتر رقبایی چنین قدرتمند را برای مبارزه در کنار خود خواهد دید.

در مورد مشخصات ماژول دوربین گوشی شیائومی می میکس معمولی یا نسخه غیر پرو، می توان اعلام کرد که در این ماژول برای دوربین اصلی از یک حسگری با اندکی کیفیت پایین‌تر یعنی حسگر واید ۴۸ مگاپیکسلی استفاده شده است و همچنین دومین حسگر این ماژول نیز یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو است اما این این ماژول در اینجا فقط به در اختیار داشتن یک لنز  با بزرگنمایی ۲ برابری رضایت می‌دهد. ظاهرا در این ماژول از لنز سوم خبری نیست یا اگر باشد سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر است که به آن صورت بود و نبود آن در کیفیت عکس تأثیر چندانی نخواهد داشت.

صفحه نمایش و پنل پشتی گوشی شیائومی می میکس ۵ نسخه پرو - چیکاو

بر اساس شایعاتی که منتشر شده است، گفته شده که گوشی شیائومی می میکس ۵ نسخه پرو در پنل جلو و در  قسمت مرکز ضلع بالای نمایشگر، حفره هول پانچ تعبیه شده که دوربین سلفی در داخل آن قرار می‌گیرد اما  نکته جالب این گوشی در اینجا است که شیائومی برای حسگر سلفی از یک لنز بسیار باکیفیت بالا و ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

انتظار می رود گوشی‌های هوشمند شیائومی می میکس ۵ در سه ماهه دوم امسال (۲۰۲۲) به سوی ویترین فروشگاه‌ها روانه شوند تا طراحی زیبای خود را به نمایش بگذارند اما خبر نه چندان خوشایند برای کاربران و علاقه مندان به گوشی‌های این برند این است که احتمال داده می‌شود که این گوشی‌ها به طور انحصاری و فقط برای عرضه در بازار چین تولید و عرضه شوند.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.