آموزش نحوه خرید و فروش در فارکس | سرمایه‌گذاری در بازار فارکس برای مبتدیان

بازار فارکس در حال حاضر بزرگترین بازار مالی دنیا می‌باشد که در آن میلیارد‌ها دلار سرمایه در روز جابجا می‌شود. تعداد بسیار زیادی معامله‌گر در سراسر جهان روزانه به واسطه فعالیت و معامله در بازار فارکس کسب درآمد می‌کنند. با مدرنیزه شدن و پیشرفت تکنولوژی در دنیا، شکل و نوع داد و ستد‌ها نیز تغییر کرده است. یکی از این کسب و کار‌ها که پتانسیل درآمدزایی بسیار بالایی دارد، بازار فارکس می‌باشد. اما بازار فارکس چیست و چگونه می‌توانیم درآن خرید و فروش کنیم؟ تا انتها با ما همراه باشید تا در مورد آن بیشتر بدانیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

فارکس چیست و چگونه کار میکند؟

احتمالاً برای شما سؤال است که فارکس چیست و چه چیز‌هایی در آن معامله می‌شود. به زبان ساده آن را می‌توان مجموعه‌ای از تمام بازار‌های سنتی مانند بازار بورس، بازار‌های آتی، CFD و غیره دانست که به شکل مدرن و قابل دسترس، و استفاده برای تمامی مردم دنیا شکل گرفته است. این بازار به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت می‌باشد و در آن می‌توانید بسیاری از نماد‌های تجاری و جفت ارز‌ها را معامله کنید. شما در فارکس از خرید و فروش ارز‌های کشورهای مختلف درآمد کسب می‌کنید. این کار را شرکتی به نام بروکر که واسطه شما و بازار بین‌المللی است، انجام می‌دهد. از آنجایی که فعالیت در این بازار نیاز به سرمایه زیادی دارد، بروکر این امکان را برای معامله‌گران خود فراهم می‌کند تا با سرمایه حداقلی نیز بتوانند در این بازار جذاب فعالیت کنند. تمامی دستورات شما اعم از خرید و فروش را بروکر انجام می‌دهد و در قبال آن، مبلغ ناچیزی را به عنوان کمیسیون خود دریافت می‌کند.

چگونه در فارکس سرمایه گذاری کنیم؟

شاید بتوان نحوه سرمایه‌گذاری و شروع فعالیت در فارکس را در سه گزینه خلاصه کرد. آموزش، انتخاب بروکر معتبر و تمرین مداوم. برای اینکه بتوانید در این مارکت شروع به کار بکنید، ابتدا لازم است که دوره‌های آموزشی مناسبی را در این زمینه سپری کنید. از آنجا که در فارکس با پول و سرمایه واقعی خود معامله انجام می‌دهید، بسیار ضروری است که از این سرمایه محافظت کنید. اگر طریقه صحیح معامله کردن در فارکس را ندانید، ممکن است در زمان کوتاهی کل سرمایه خود را از دست دهید. برای کسب آموزش‌های لازم و مفید لازم نیست که هزینه‌ای صرف کنید. شما می‌توانید از منابع رایگان که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید. یکی از این منابع مفید مدرسه آموزش فارکس وب سایت ایران بروکر است که به صورت رایگان کلیه مباحث آن را از صفر تا صد، برای شما آموزش داده است.

پس از اینکه آموزش‌های لازم را فرا گرفتید، لازم است که نسبت به انتخاب یک بروکر مناسب اقدام کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بروکر واسطه‌ای بین شما و بازار اصلی می‌باشد. لذا ضروری است که کارگزار شما از اعتبار و سابقه خوبی برخوردار باشد تا دستورات شما را در سریعترین زمان ممکن اجرا کند. همچنین دارا بودن از پشتیبان به زبان فارسی نیز، از دیگر ویژگی‌های یک بروکر معتبر می‌باشد. وبسایت dailyforex منبع خوبی برای بررسی بروکرها می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بروکر‌ها و همچنین مشاهده لیست معتبرترین بروکر‌های فارکس می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

شما می‌توانید قبل از سرمایه‌گذاری در فارکس مدتی را با حساب دمو به صورت آزمایشی در بازار واقعی فعالیت کنید. از این طریق می‌توان برای کسب تجربه استفاده کرد، و توانایی‌های خود را افزایش دهیم. تقریباً تمامی بروکر‌هایی که با ایرانیان کار می‌کنند، امکان واریز و برداشت ریالی را دارند. از این طریق به راحتی می‌توانید نسبت به شارژ حساب خود اقدام کنید.

اگر تجربه کافی در زمینه تجارت در فارکس را ندارید پیشنهاد می‌کنیم که با مبلغ کم فعالیت خود را آغاز کنید. به مرور و با افزایش توانایی و تجربه می‌توانید نسبت به افزایش سرمایه اقدام کنید.

آیا فارکس در ایران غیر قانونی است؟

شاید برای شما هم سؤال پیش بیاید که آیا فارکس در ایران قانونی است یا خیر. قبل از اینکه به این سؤال پاسخ دهیم، بهتر است نگاهی به بازار فارکس در دیگر نقاط جهان بیندازیم. تقریباً فارکس در تمامی نقاط دنیا قانونی است. کشورها دارای قوانین و مقررات مربوط به آن می‌باشند تا از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری شود. فارکس در کشور‌هایی مانند آمریکا، روسیه، ترکیه، آلمان، اسپانیا، انگلیس، ژاپن، چین، عربستان، امارات و بسیاری دیگر از کشور‌های دنیا قانونی است. یکی از دلایلی که در برخی از کشور‌ها فارکس غیرقانونی اعلام شده، کلاهبرداری‌هایی می‌باشد که در گذشته توسط برخی از بروکر‌ها صورت گرفته است. توجه کنید که بازار فارکس یک بازار پر ریسک می‌باشد و همان اندازه که می‌تواند باعث سود ما شود، ممکن است باعث ضرر ما نیز بشود. قبل از اینکه فعالیت خود در فارکس را آغاز کنید لازم است که از ریسک‌های آن نیز مطلع شوید. نکته‌ای که لازم است اشاره کنیم این می‌باشد که هیچ بروکری در ایران نمایندگی ندارد و دفاتر تمامی آن‌ها در خارج از کشور قرار دارد. همچنین فعالیت آن‌ها نیز در ایران غیرقانونی می‌باشد.

در صورتی که به این بازار علاقه‌مندید و یا در آن فعال هستید و قصد دارید بیشتر درباره آن بدانید، پیشنهاد می‌کنیم وبسایت خبری و آموزش فارکس ایران بروکر را دنبال کنید. دنبال کردن اخبار، آموزش و متدهای جدید در زمینه معامله‌گری می‌تواند به موفقیت بیشتر شما کمک کند. فراموش نکنید که فعالیت در هر زمینه‌ای نیازمند کسب تجربه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.