درآمد هواوی در پایان سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۸.۸ درصد کاهش یافت

شرکت چینی هواوی تکنولوژی (Huawei Technologies) سال ۲۰۲۱ زیر یوغ تحریم‌های آمریکا به سختی نفس کشید و اکنون این سال را با کاهش محسوس درآمد به پایان می‌رساند. همان طور که رئیس موقت ژائو پینگ (Guo Ping) در سخنرانی سال جدید خود اشاره کرد، درآمد شرکت هواوی تقریباً  در حدود ۲۹ درصد کاهش یافته و به ۹۹.۴۳ میلیارد دلار رسید. این شرکت برای اولین بار است که یک سال را با کاهش درآمد در مقایسه به دوره گزارش قبلی به پایان می‌رساند. همراه چیکاو باشید.

  • درآمد هواوی در پایان سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۸.۸ درصد کاهش یافت

سال گذشته، هواوی توانست درآمد خود را به میزان ۳.۸ درصد افزایش دهد و برای مدتی نیز جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند را حفظ کرد، اما در سال گذشته تحریم‌های آمریکا این شرکت را از اوج سرنگون کرد تا جایی که سهم آن در این بازار به ۴ درصد کاهش یافت.  بنابراین ژائو پینگ به منظور نجات این شرکت به زیردستان خود هشدار داد که آن‌ها «سفری طولانی و دشوار»  را در پیش رو خواهند داشت. لذا شما باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به اهداف این شرکت انجام دهید، که به گفته رهبر غول چینی، ارزش آن را خواهند داشت.

درآمد هواوی در پایان سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۸.۸ درصد کاهش یافت - چیکاو

هواوی در سال ۲۰۲۲ روی زیرساخت‌های تبادل داده در سیستم‌های اطلاعاتی و دستگاه‌های هوشمند تمرکز خواهد کرد. دومی که اکوسیستم پلتفرم سیستم عامل خود هواوی است یعنی هارمونی او اس (HarmonyOS) توسعه خواهد یافت. و غول چینی سیستم عامل EulerOS را برای زیرساخت دیجیتال ارائه می‌دهد. هواوی استعدادهای ارزشمندی را در رویدادهای تخصصی از طریق انتخاب رقابتی در سراسر جهان جستجو و جذب خواهد کرد.

مدیریت هواوی تکنولوژی خاطرنشان می‌کند که تقاضا برای تجهیزات شبکه‌های ارتباطی در سال گذشته ثابت بوده است و در بخش شرکتی، این شرکت حتی افزایش درآمد را ثبت کرده است. تجارت الکترونیک این شرکت که قبلاً عمدتاً به تلفن‌های هوشمند هواوی متکی بود، به بخش‌های دیگر گسترش یافته است. ژائو پینگ خطاب به زیردستان خود از آن‌ها برای انجام کار‌های اختصاصی و همچنین توانایی کار در شرایط سخت و نگرش مسئولانه به وظایف خود، تشکر کرد.

  • هواوی قصد دارد کارخانه تراشه خود را بسازد و SMIC به آن کمک می‌کند

طبق منابع آنلاین، هواوی چین ممکن است کارخانه تولید تراشه خود را در آینده قابل پیش‌بینی خریداری کند. این کار به کاهش وابستگی به شرکت‌های شخص ثالث و دور زدن تحریم‌هایی منجر می‌شود که دسترسی آن شرکت را به تولیدکنندگان بزرگ سلب کرده است. SMIC از غول مخابراتی و تراشه ساز چین از این تصمیم هواوی استقبال خواهد کرد، این بزرگترین سازنده قراردادی چینی ریزمدارها است.

هواوی در حال حاضر کارخانه‌های ساخت نیمه هادی برای خود را ندارد که این تنها مانع برای ساخت تراشه‌های خود است. یکی از شرکت‌های تابعه آن HiSilicon است که در حال توسعه تراشه برای این شرکت چینی است. اما تولید آن‌ها همواره به TSMC تایوان، که رهبر بازار است، برون سپاری شده است. همچنین تحریم‌های دولت آمریکا به این واقعیت منجر شد که اکنون TSMC می‌تواند پردازنده‌هایی را برای هواوی تولید کند که فقط طبق استانداردهای قدیمی باشند.

هواوی قصد دارد کارخانه تراشه خود را بسازد و SMIC به آن کمک می‌کند - چیکاو

هواوی برای رفع این مشکل می‌تواند با ایجاد کارخانه ریز مدار خود با مشارکت SMIC راه حلی پیدا کند. این شرکت که از دسامبر سال گذشته همانند هواوی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است اکنون می‌تواند با همکاری هواوی این کارخانه‌ها را برای این شرکت ایجاد کند تا هم خودش از این موضوع سود ببرد و هم هواوی بتواند تراشه‌های مورد نیاز خود را با بالاترین استانداردها ازجمله تراشه‌های ۵جی را تولید کند که هیچ شرکتی اجازه فروش این تراشه‌ها را به هواوی ندارد.

در این مرحله، اطلاعات دقیقی درباره زمان و مکان دقیق کارخانه نیمه هادی هواوی وجود ندارد. بنابراین، طبق داده‌های اولیه، ممکن است که مکان ساخت این کارخانه‌ها در شهر شنژن باشد. به هر حال در صورتی که هواوی تصمیم قطعی برای ساخت و دایر کردن این کارخانه‌ها را داشته باشد، حتماً میزان حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را که مسلماً بالغ بر ده‌ها میلیارد دلار خواهد بود، در نظر گرفته است.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.