تفاوت سه گوشی محبوب شیائومی پوکو f3، پوکو ایکس تری پرو،پوکو ایکس تری جی تی

پوکو در بازه قیمتی گوشی‌های میانرده سه محصول با ارزش خرید بالا به نام‌های پوکو F3، پوکو X3 پرو و پوکو X3 GT دارد و این موضوع گاهی باعث می‌شود کاربران بین خرید یکی از این سه گوشی گیج شوند و نتوانند محصول مناسب خود را شناسایی کنند. در این مطلب این سه نماینده پوکو را با هم مقایسه می‌کنیم و بیش از هر چیز دیگری به تفاوت‌های موجود بین این سه گوشی خواهیم پرداخت.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

گوشی Poco X3 Pro بدنه و فریم پلاستیکی دارد، اما پلاستیک براقی که برای ساخت این گوشی استفاده شده، باعث شده شباهتی هم به محصولات پرچم‌دار و رده بالای بازار داشته باشد. همچنین وجود نواری تشکیل شده از خطوط مورب روی قاب پشتی و ماژولی که چندین دوربین را داخل خود قرار داده، ظاهر پوکو X3 پرو را کمی متمایزتر از رقبای میان‌رده کرده است. گوشی پوکو ایکس 3 پرو در اندازه 9.4 در 76.8 در 165.3 میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم به ۲۱۵ گرم می‌رسد. چنین ابعاد و وزنی نشان می‌دهند که با محصولی نسبتا خوش‌دست مواجه هستیم که البته وزن خیلی سبکی ندارد. ساختار محکم و لبه‌های خمیده پنل پشتی حس خوبی را به کاربران منتقل می‌کند باعث می‌شود که کاربران راحت‌تر بتوانند گوشی را به‌دست بگیرند.

طراحی و کیفیت ساخت

از نظر ظاهری سه گوشی تفاوت‌های زیادی با هم دارند اما به طور کلی پوکو F3 گوشی خوش دست‌تری به نسبت دیگر رقبا است و به دلیل قاب پشتی شیشه‌ای کیفیت ساخت بهتری هم دارد. دو گوشی دیگر از بدنه‌ای پلاستیکی بهره می‌برند و پوکو ایکس 3 جی تی ارگونومی بهتری به نسبت پوکو X3 پرو دارد.

صفحه نمایش

پوکو ایکس 3 جی تی و پوکو ایکس 3 پرو هر دو نمایشگرهایی از نوع IPS دارند و پنل پوکو اف 3 از نوع امولد است. هر سه گوشی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند. نرخ لمسی پوکو ایکس 3 جی تی و پوکو X3 پرو برابر با ۲۴۰ هرتز است در حالی که پوکو F3 نرخ لمسی ۳۶۰ هرتزی دارد.

در نهایت در بخش نمایشگر، پوکو اف 3 گوشی بهتر و برتری به‌نظر می‌رسد و پوکو ایکس 3 جی تی و پوکو ایکس 3 پرو شرایط مشابهی دارند.

اسپیکر

هر سه گوشی اسپیکرهای استریو دارند اما بلندترین اسپیکر متعلق به پوکو اف 3 و سپس پوکو ایکس 3 پرو است و در جایگاه آخر پوکو ایکس 3 جی تی قرار می‌گیرد.

عملکرد سخت افزاری

گوشی پوکو F3 از تراشه‌ اسنپدراگون 870 بهره می‌برد و برای پوکو ایکس 3 جی تی تراشه‌ دیمنسیتی 1100 در نظر گرفته شده است. پوکو ایکس 3 پرو هم قدرت خود را از اسنپدراگون 860 می‌گیرد.

اول از همه این که هر سه گوشی قدرت‌های سخت افزاری بسیار خوبی به نسبت بازه‌ قیمتی دارند ولی به ترتیب در این بخش بهترین عملکردها به پوکو اف 3، پوکو ایکس 3 جی تی و پوکو ایکس 3 پرو می‌رسد.

در واقع هر سه گوشی به خوبی از پس انجام کارهای مختلف برمی‌آیند اما پوکو اف 3 قوی‌ترین محصول در بین این سه گوشی خواهد بود و پوکو ایکس 3 جی تی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد.

از بین سه گوشی تنها پوکو F3 و پوکو X3 GT از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند و برای پوکو X3 پرو این فناوری در نظر گرفته نشده است.

گوشی پوکو F3 از تراشه اسنپ‌دراگون 870 5G استفاده می‌کند و بلندگوهای استریو با استاندارد دالبی استموس دارد. در پشت گوشی پوکو اف 3 هم سه دوربین پشت دیده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به پشتیبانی از شارژ سریع هم اشاره کنیم. در نگاه اول متوجه می‌شوید که با محصولی فوق‌العاده سروکار دارید که با قیمت عالی راهی بازار شده است.

باتری

هر سه گوشی شارژدهی خوب و رضایت بخشی دارند و می‌توانند به خوبی یک روز کامل را با استفاده نرمال دوام بیاورند. از نظر سرعت شارژ شدن هم پوکو اف 3 و پوکو ایکس 3 پرو هر دو از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کنند و برای پوکو ایکس 3 جی تی شارژ سریع ۶۷ واتی در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب پوکو ایکس 3 جی تی تنها در مدت زمان زیر ۵۰ دقیقه فول شارژ می‌شود و این مدت برای پوکو اف 3 حدود ۱ ساعت است و پوکو X3 پرو در مدت ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

بنابراین از نظر سرعت شارژ شدن به ترتیب پوکو ایکس 3 جی تی، پوکو اف 3 و پوکو ایکس 3 پرو قرار می‌گیرند.

دوربین

در بخش دوربین اول با لنز اصلی شروع می‌کنیم، جایی که پوکو F3 و پوکو X3 Pro هر دو سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی دارند و برای پوکو x3 gt سنسور ۶۴ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

هر گوشی به نسبت عملکرد مناسبی دارد اما در این بین تصاویر ثبت شده با پوکو ایکس 3 جی تی بهتر از دو رقیب دیگر هستند و پوکو اف 3 و پوکو ایکس 3 پرو تقریبا در یک سطح قرار می‌گیرند.

هر سه گوشی دوربین‌های فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی دارند که در این میان دوربین فوق عریض پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ایکس 3 جی تی در یک سطح قرار داشته و بهتر از عکس‌های فوق عریض پوکو اف 3 عمل می‌کنند.

دوربین ماکرو پوکو F3  سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد و دو رقیب دیگر از سنسور ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. کیفیت ماکرو پوکو اف 3 بهتر از دو رقیب دیگر است و سنسور ۲ مگاپیکسلی پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ایکس 3 جی تی چندان در این زمینه توانا نیست.

کدامیک را بخریم، x3 یا f3 یا gt

گوشی پوکو X3 GT محصول جدیدی به حساب نمی‌آید و با نام‌های دیگر در کشور چین به‌فروش می‌رفت. با این حال نسخه جهانی این گوشی با یکسری ویژگی‌های بیشتر عرضه شده تا بتواند نظر کاربران خارجی را به خود جلب کند و حتی یکسری تغییرات در رابط کاربری هم داشته است.

اگر برای شما داشتن بهترین نمایشگر و بهترین سخت افزار از بین این سه گوشی مهم‌تر است به سراغ پوکو F3 بروید. اگر بهترین دوربین و سریع‌ترین سرعت شارژ را می‌خواهید پوکو ایکس 3 جی تی را انتخاب کنید.

اگر هم که بودجه‌ی کمتری دارید ولی همچنان می‌خواهید گوشی توانایی از هر نظر خریداری کنید که ارزش خرید بالایی داشته باشد باید نگاهی ویژه به پوکو ایکس 3 پرو داشته باشید.

در آخر باید یادآوری کنیم که پوکو ایکس 3 جی تی و پوکو اف 3 تقریبا هم قیمت بوده و پوکو ایکس 3 پرو ارزان‌تر از رقبا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.