عایق ساندویچ پانل، شیروانی، گالوانیزه و سطوح فلزی

عایق ساندویچ پانل، شیروانی و گالوانیزه، سازه‌های پیش‌ساخته و آماده هستند که به‌عنوان پوشش سقف و دیوار ساختمان‌ها، سوله‌ها، کارخانجات و سالن‌ها بکار می‌روند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این سازه‌ها مصالحی جدید و کاملاً سبک و مدرن هستند که با داشتن خصوصیات به‌مراتب بیشتر نسبت به مصالح سنتی، بهترین، جایگزین مصالح  و ابزار سنتی شده‌اند.

قیمت ساندویچ پانل به‌مراتب بیشتر از شیروانی و گالوانیزه است و در بین این مصالح به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین مصالح پیش‌ساخته ساختمانی به شمار می‌روند.

 از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سازه‌ها در مقایسه با مصالح سنتی، می‌توان به وزن سبک، هزینه مقرون‌به‌صرفه، طول عمر بالا، عایق‌بندی قوی و قابلیت شستشو آن‌ها اشاره نمود.

عنصر اصلی این سازه‌ها، آهن است. با توجه به خاصیت آهن در شرایط مختلف آب و هوایی، قرارگیری در مجاورت برخی مصالح و مواد شیمیایی، شرایط نگهداری ورقه‌ها، نحوه اجرا و نصب سازه‌ها و… این سقف‌ها دچار خوردگی و پوسیدگی می‌شود.

در صورت زنگ‌زدگی سازه فلزی چه باید کرد

با تمام هزینه‌ها و تلاش‌هایی که انجام می‌گیرد بسیاری از ساندویچ پانل ها، شیروانی‌ها، گالوانیزه‌ها و سطوح فلزی بعد از مدتی دچار زنگ‌زدگی می‌شود. حالا سؤال اصلی که پیش می‌آید این است راه‌حل چیست؟ در صورت زنگ‌زدگی ساندویچ پانل، شیروانی و گالوانیزه چه باید کرد؟

در ابتدا، این‌ها کارهایی است که نباید انجام دهید:

از هیچ پاک‌کننده غلیظ یا حلال اسیدی برای پاک‌سازی سطح آن استفاده نکنید. برخی فلزات در تماس با برخی پاک‌کننده‌ها واکنش عکس‌دارند و دچار خوردگی می‌شوند.

آب‌بندی ساندویچ پانل، شیروانی، گالوانیزه و سازه‌های فلزی

با توجه به افزایش روزبه‌روز قیمت آهن در ایران و بسیاری از سازمان‌ها و سوله‌ها که متراژ بالایی نیز دارند تعویض ورق‌ها اصلاً پیشنهاد منطقی و مقرون‌به‌صرفه‌ای نیست. امروزه محصولات مختلفی برای آب‌بندی این سازه‌ها معرفی می‌شود. از چسب‌ها، ماستیک ها گرفته تا ایزوگام و عایق‌های جدید

اما بهترین محصول برای آب‌بندی سازه‌های فلزی چیست

استفاده از چسب‌ها و ماستیک ها در سازه‌های فلزی شبیه تسکین است نه درمان. این محصولات نهایتاً 6 ماه ماندگاری دارند و بعد از 6 ماه کاملاً پودر شده و از سطح جدا می‌گردد.

استفاده از ایزوگام روی شیروانی و سازه‌های فلزی، رایج‌ترین روش و بدترین روش آب‌بندی سازه‌های فلزی است. وجود ترکیبات نفتی درون ایزوگام، نچسبیدن کامل ایزوگام به سطوح موج‌دار ساندویچ پانل، گالوانیزه و شیروانی، محبوس شدن هوا بین ایزوگام و سازه ازجمله علت‌های اصلی نامناسب بودن ایزوگام برای آب‌بندی سازه فلزی است. این محصول علاوه بر این‌که فایده‌ای برای ساندویچ پانل ندارد بلکه موجب افزایش پوسیدگی و خوردگی بیشتر فلز می‌شود.

عایق رطوبتی مخصوص ساندویچ پانل

عایق رطوبتی مخصوص ساندویچ پانل جدید با فرمولاسیون ویژه مخصوص عایق‌بندی و آب‌بندی ساندویچ پانل و سطوح فلزی تهیه‌شده است. ظاهر این عایق به‌صورت مایع بسیار غلیظ است که در قسمت اورلب‌ها، سرپیچ‌ها، کاتر ها و… به همراه الیاف فایبرگلاس استفاده می‌شوند.

ویژگی عایق رطوبتی مخصوص ساندویچ پانل

خاصیت مایع بودن این محصول باعث می‌شود، عایق رطوبتی از الیاف فایبرگلاس عبور کرده و بدون هیچ‌گونه فاصله‌ای کاملاً بر روی سطح سازه اتو شود و آب‌بندی 100 درصدی به ارمغان بیاورد.

فرمولاسیون عایق به‌گونه‌ای تهیه‌شده که به‌هیچ‌عنوان به بافت سازه فلزی آسیب نمی‌رساند و بعد از خشک‌شده به‌آسانی از سطح جدا نمی‌شود.

لایه قرارگرفته بر روی سطح ساندویچ پانل از در تابستان با رفلکس نور از گرم شدن ساندویچ پانل و سازه‌ها جلوگیری می‌کند و در زمستان از نفوذ سرما به داخل و خارج شدن گرما از سازه جلوگیری می‌کند.

لایه ایجادشده بر روی سطح سازه همانند عایق صوتی عمل کرده و صدای ناشی از بارش باران و تگرگ را به حداقل می‌رساند.

رال رنگی و رنگ‌بندی متنوع این محصول از دیگر ویژگی‌های این عایق جدید است که سبب زیباسازی سطح سازه می‌گردد.

این عایق سبک‌ترین محصول آب‌بندی سطوح فلزی است که به‌هیچ‌عنوان باعث سنگین شدن وزن ساندویچ پانل نمی‌شود.

عایق رطوبتی مخصوص ساندویچ پانل و سطوح فلزی شرکت آریانا تجارت ویستا کاملاً آب‌گریز است و به‌هیچ‌عنوان در برابر بارش باران، شستشو یا قرارگیری در برابر رطوبت شسته، پوسته، بلند شدگی و… نمی‌شود.

عایق رطوبتی ساندویچ پانل ویستا کالر

شرکت آریانا تجارت ویستا اولین ارائه‌دهنده عایق رطوبتی مخصوص آب‌بندی ساندویچ پانل، شیروانی، گالوانیزه و سطوح فلزی در ایران است که از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت با انجام پروژه‌های بزرگ و کوچک در کشور عزیزمان ازجمله عایق‌بندی تمامی سوله‌های پتروشیمی آریاساسول، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی نفت آبادان، پتروشیمی نفت لاوان، شرکت کشتیرانی ایران خط جنوب، شرکت سکاف، شرکت سامان کیش و بسیاری از سوله‌های بزرگ و کوچک و شیروانی‌های ویلاها در سرتاسر کشور عزیزمان سابقه تولیدی و اجرایی بالایی را دارد. این محصول شرکت آریانا تجارت ویستا حداقل 30 سال ماندگاری دارد که 10 سال ضمانت‌نامه کتبی از طرف شرکت تقدیم خریدار می‌گردد.

کیفیت عایق برای آب‌بندی ساندویچ پانل و شیروانی

در انتخاب عایق رطوبتی برای آب‌بندی ساندویچ پانل باید توجه کافی داشته باشید. قیمت ارزان یا گران و داخلی یا خارجی بودن محصول دلیل مناسبی برای خرید عایق باکیفیت برای عایق‌بندی سطوح فلزی نیست. در هنگام خرید عایق رطوبتی ساندرایویچ پانل برای آب‌بندی، به رزومه کاری شرکت، رضایت نامه‌ها، سابقه اجرایی محصول و… توجه نمایید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه عایق بندی و آب بندی انواع سازه ها و سطوح ساختمانی به سایت ویستا کالر به نشانی https://www.vistacolor.ir و برای دریافت مشاوره تخصصی و کاملا رایگان با شماره 09121830933 یا 02144027917 تماس حاصل نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.