نقشه راه موفقیت در سئو با آموزش سئو وبین سئو

موفقیت در راه سئو سایت نیازمند نقشه راه است. شاید قبلا اصلا اینقدر سئو سایت پیچیده نبود و البته غول هایی که امروز جز برترین برندهای ایران هستند در ابتدای مسیر اینقدر کار برایشان دشوار نبود مثل دیجیکالا، وبین سئو، زومیت، متمم و… .

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به نقل از سایت آموزشی وبین سئو؛ برای تدوین و مشخص کردن شاخص های کلیدی عملکرد در یک برنامه بازاریابی اینترنتی موفق دقیقا مثل آموزش بازاریابی اینترنتی وبین سئو باید از 4 مرحله مهم تشکیل شده باشد.

پاسخ محمد نصیری کارشناس سئو به دلیل نیاز به نقشه

من محمد نصیری کارشناس سئو و کارشناس ارشد کارآفرینی تجربه های زیادی را از طریق ارائه مشاوره سئو حرفه ای به وبمسترها و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بدست آورده ام و سالهاست در زمینه آموزش سئو قدم به قدم و تخصصی در ایران فعالیت می کنم. دلیل اصلی اینکه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به نتیجه نمی رسند عدم وجود نقشه راه و اراده برای اجرای عملیات های بازاریابی اینترنتی است.

داستان فروشم زیاد نمیشه یک کارفرما

اصلا بگذارید از یک پروژه سئو صحبت کنم که کارفرما مدام از عدم افزایش فروش خود ناله می کرد! من تمامی موارد را بررسی کردم رتبه های خوبی داشت و میزان نمایش در نتایج جستجو واقعا عدد مطلوبی بود اما یک مشکلی وجود داشت که من در زمان تدوین استراتژی فروش برای این کسب و کار و آنالیز رقبای آن متوجه شدم.

در تمام سایت های رقیب و حتی پروژه ای سئو شده بود سفارشی ثبت کردم ولی پرداخت را انجام ندادم و منتظر شدم! درست حدس زدید دو رقیب فقط تماس گرفتند و خبری از تماس پیگیری کارفرما نشد!!

من چند روز بعد با کارفرما تماس گرفتم و گفتم که دلیل عدم افزایش فروش را پیدا کردم و مسئله را توضیح دادم. در ابتدا مکالمه بسیار مقاومت میکرد که نه، اینها مشتری نیستند فقط برای سرگرمی و دیدن سایت سفارش ثبت کردن خلاصه که با کلی زور قبول کرد که یک ماه با تعهد به تمام سفارشات نیمه تمام زنگ بزنه و آخر ماه اتفاق جالب و جذاب افتاد!

افزایش فروش 15 درصدی فقط با یک تکنیک و فقط با انجام یک کار ساده!!!

بریم به سراغ اقدامات مورد نیاز برنامه ریزی بازاریابی اینترنتی موفق.

قدم اول بازاریابی اینترنتی به سبک وبین سئو

تلاش یا مرحله کمبود؛ ممکن است که شما این مرحله را رد کرده باشید اما بسیاری از کسب و کارهای کوچک اینترنتی و سئوکاران که قبلا از هیچ استراتژی سئو استفاده نکرده اند، به احتمال زیاد در این مرحله هستند.

علائم مرحله تلاش!

صحبت از اینکه وقت ندارم و اینکه چرا نتیجه نمیگیرم دلیل این است که شما خسته و ناامید شده اید و در مرحله اول هستید! شما می دانید که آموزش تولید محتوا و محتوای باکیفیت چقدر اهمیت دارد و مطلعید که در استراتژی سئو باید نگاه درستی به محتوا داشته باشید اما با اطمینان قدم برنمی دارید.

وضعیت بهینه سازی سایت در قدم کمبود!

  • بازدید روزانه در سرچ کنسول بین 0 تا زیر 1000 بازدیدکننده.
  • هیچ مشتری درست درمونی از بازاریابی محتوا ندارید.
  • تقویم محتوایی هدفمند ندارید!
  • تولید و انتشار محتواهایی که در مفهوم باهم متناقض اند و تعداد محتواها در مقابل رقبا بسیار کمتر است.

برنامه اجرایی سئو سایت

خب اگر با صحبت هایی که داشتم فکر می کنید در مرحله کمبود هستید اصلا نگران نباشید راه حل های اجرایی بسیار فوق العاده که نکاتی از آموزش تخصصی بازاریابی اینترنتی و سئو سایت وبین سئو برای شما به صورت هدیه نوشته ام.

آموزش سئو مقدماتی به صورت قدم به قدم

سئو داخلی و سئو خارجی را براساس فعالیت هایی که بروی سایت در داخل سایت و یا خارج سایت انجام می شود دسته بندی می کنند.

سئو داخلی به فعالیت هایی که شما داخل سایت خود انجام می دهید می گویند از تولید و سئو محتوا بگیر تا مسائل فنی سایتتان.

  • تحقیق عبارت کلیدی
  • بهینه سازی محتوا سایت
  • سئو عنوان مطالب
  • بهینه سازی عملکرد صفحات سایت
  • لینک سازی داخلی و بهینه سازی آن

هدف اصلی از سئو سایت نمایش بهترین محتوا همراه با بهترین تجربه کاربری از این صفحه سایت است که یک موتور جستجو صفحه را به کاربر نمایش دهد.

سئو داخلی گاهی با سئو فنی سایت یکسان تلقی می شود که کاملا اشتباه است سئو فنی یا همان تکنیکال بخشی از سئو داخلی سایت حساب می شود و سئو تکنیکال را برای بهبود سرعت و تجربه کاربری انجام می دهیم اما در سئو داخلی بخشی با عنوان سئو محتوا نیز داریم!

سئو خارجی مجموعه فعالیت هایی که خارج از سایت برای گرفتن اعتبار نزد گوگل انجام می شود است و مهم ترین بخش آن لینک سازی خارجی یا همان گرفتن بکلینک است. بخشی از انواع لینک سازی:

  • رپورتاژ آگهی
  • لینک سازی در فروم ها
  • لینک سازی در پروفایل
  • لینک سازی در سایت های اشتراک ویدیو
  • لینک سازی در سایت های اشتراک pdf

دقت کنید که سئو خارجی فقط لینک سازی نیست! بلکه اعتماد سازی و برندینگ نیز بخش مهمی از سئو خارجی را تشکیل می دهد.

قدم دوم: ثبات کسب و کار اینترنتی

زمانی که استراتژی بازاریابی و سئو را عنصر اصلی بازاریابی اینترنتی می دانید. به گزارش سایت برتر آموزش سئو ایران وبین سئو؛ اگر استراتژی محتوا و تقویم محتوایی مناسبی دارید ولی هنوز به نتیجه مورد نظر نرسیده اید در مرحله حساسی از بازاریابی سیستم خود قرار دارید و حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید.

علائم قدم ثبات!

اینجا بازهم وقت ندارید اما کمی نتیجه گرفته اید! برنامه بازاریابی دارید اما هنوز با اطمینان کامل قدم برنمی دارید.

وضعیت سئو در قدم ثبات کسب و کار!

  • بدست آوردن نتایجی ثابت نیستند.
  • بازدیدکنندگان سایت بین 1000 تا 2000 و انتشار محتوا بصورت مداوم و منظم
  • قلاب های محتوایی درستی برای افزایش فروش ندارید!

برنامه اجرایی برای قدم ثبات

برای گذر از این قدم و رسیدن به مراحل بالاتر باید نقشه بازاریابی درست تری را تدوین کنید.

قلاب های محتوایی یا آهن رباهایی که مخاطبانتان را به سمت خرید محصولات شما و یا اعتماد به کسب و کار شما سوق می دهند. گرفتن اطلاعات از بازدیدکنندگان و پیگیری آنها در این قدم بسیار بسیار به افزایش فروش شما کمک می کند.

مسئله که به شدت در وبین سئو توصیه می شود این است تا تنور داغه بچسبون!

سخن پایانی محمد نصیری مدیر وبسایت وبین سئو

اگر علاقه مند هستید راه های بیشتری برای کسب درآمد از سئو رو یادبگیرید. مثل خدمات مشاوره سئو وبین سئو یا تحلیل سئو سایت و… می تونید به سایت وبین سئو سر بزنید. یادتون باشه برای پول درآوردن از سئو سایت راه های خیلی خیلی زیادی وجود داره؛ همیشه یه راهی هست منتها یا باید پیداش کنید و یا باید راه جدیدی رو با خلاقیت خودتون بسازید.

منبع: کتاب «طرح یک‌صفحه‌ای بازاریابی محتوا» و سایت وبین سئو (webinseo.com)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.