مجوز های لازم جهت تاسیس مراکز آمبولانس هوایی

یک شرکت خدمات آمبولانس هوایی، خدمات اورژانس خصوصی را برای انتقال افراد بیمار یا مجروحان در اسرع وقت به بیمارستان ها و مراکز مراقبت پزشکی ارائه می دهد. پیش از این، وظیفه و مسئولیت دولت یا صاحبان بیمارستان ها بود که خدمات آمبولانس را فراهم کنند؛ اما امروزه افراد می توانند با راه اندازی و تاسیس مرکز آمبولانس خصوصی، به ارائه خدمات آمبولانس بپردازند. البته ارائه خدمات اورژانس خصوصی با سخت گیری ها و قوانین خاص خود از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه است. در این مقاله با مجوز های لازم جهت تاسیس مراکز آمبولانس خصوصی بیشتر آشنا می شوید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مزایای تاسیس مرکز آمبولانس هوایی

یکی از مهم ترین مزیت های راه اندازی یک شرکت خدمات آمبولانس این است که به نجات جان انسان ها کمک می کنید و همچنین با انجام این کار درآمد کسب خواهید کرد. با توجه به روند افزایش جمعیت کشور و همچنین فرسودگی ناوگان درمانی دولت، خلاء خدمات اورژانس خصوصی روز به روز افزایش می یابد.

به دلیل وجود نیاز فراوان به این دست از خدمات آمبولانس، شروع یک کسب و کار در این زمینه می تواند با سود بسیاری برای شما همراه باشد. تاسیس مرکز آمبولانس خصوصی، علاوه بر داشتن ظرفیت درآمدزایی بالا، می تواند زمینه اشتغال سایر افراد را نیز فراهم سازد. بدین ترتیب، می توانید به رشد اقتصادی جامعه خود نیز کمک نمایید.

مجوزهای لازم برای مراحل تاسیس یک مرکز آمبولانس هوایی

  • یک طرح تجاری بنویسید

اولین قدمی که باید قبل از شروع تاسیس مرکز آمبولانس هوایی بردارید، تهیه یک طرح تجاری است. شما می توانید از یک نرم افزار طرح کسب و کار برای توسعه طرح کسب و کار خود استفاده کنید. این طرح باید شامل جزئیات اصلی کسب و کار شما باشد، از جمله مجوزهایی که برای شروع کسب و کار خود نیاز دارید؛ سرمایه مورد نیاز برای شروع کسب و کار، نحوه بازاریابی خدمات خود، ساختار کسب و کار و خدماتی که ارائه خواهید داد؛ اهداف تجاری برای 3 سال آینده و چگونگی دستیابی به اهداف تجاری.

  • کسب و کار خود را ثبت کنید

پس از نوشتن طرح تجاری خود، باید نام تجاری خود را در اداره ثبت شرکت ثبت کنید. اگر قصد دارید تجارت را با بیش از یک شریک اداره کنید، باید کسب و کار را به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنید.

اگر نام موسسه تغییر یا تعویض پیدا کند، حتما باید به اطلاع دانشگاه علوم پزشکی مربوطه رسانده شود.

  • درخواست پروانه تاسیس

جواز کسب با پروانه تاسیس متفاوت است. از هر صاحب کسب و کاری انتظار می رود که برای فعال کردن کسب و کار خود درخواست دهد و مجوزهای لازم را دریافت کند. برای درخواست پروانه تاسیس مرکز آمبولانس هوایی باید به اداره اورژانس کشور که مسئولیت صدور مجوزهای مراکز خدمات آمبولانس را دارند مراجعه کنید.

پروانه تاسیس این دست از مراکز برای اشخاصی حقیقی یا حقوقی صادر می شود. شخص درخواست کننده حتما باید در یکی از رشته های گروه پزشکی یا پیراپزشکی تحصیل کرده باشد و به هر متقاضی واجد شرایط و دارای صلاحیت، تنها یک پروانه اعطا می گردد.

با تکمیل مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه تاسیس مرکز آمبولانس و مسدول فنی آن و تائید شدن شرایط ساختمان، تجهیزات و ناوگان حمل و نقل شرکت خدمات اورژانس خصوصی، می توانید به امور درمان معاونت سلامت دانشگاه علوم پزشکی، جهت دریافت مجوز تاسیس مرکز آمبولانس خصوصی خود مراجعه نمایید…

  • افزایش سرمایه

راه اندازی یک کسب و کار خدمات اورژانس خصوصی و تاسیس مرکز آمبولانس هوایی به سرمایه زیادی نیازمند است؛ به خصوص اگر می خواهید خدمات آمبولانس اورژانسی را ارائه دهید.

در صورت داشتن سرمایه کافی، می ‌توانید از پس ‌اندازها و منابع مالی شخصی خود برای شروع کسب ‌و کار استفاده کنید. یا در نهایت، می توانید برای تاسیس مرکز آمبولانس، به بانک درخواست وام بدهید. قبل از درخواست برای وام، سودی را که با وام بانکی همراه است و دوره بازپرداخت آن را در نظر بگیرید تا بتوانید برنامه بازپرداختی را برای پرداخت اصل و بهره انجام دهید.

  • سفارش برای وسایل نقلیه

شما باید هواپیمایی را که برای اجرای این تجارت استفاده می شود سفارش دهید. برای خدمات آمبولانس غیر اورژانسی، هر آمبولانسی می‌تواند این هدف را انجام دهد، اما برای خدمات آمبولانس اورژانس، باید یک آمبولانس سفارشی سفارش دهید که هم فضایی برای برانکارد داشته باشد و هم تعداد پرسنل پزشکی آموزش دیده برای نجات جان بیمار حضور داشته باشند. ریز ضوابط و شرایط وسیله نقلیه خدمات اورژانس خصوصی، در وب سایت وزارت بهداشت موجود است. مواردی مثل داشتن حداقل دو دستگاه آمبولانس استاندارد یا عمری کمتر از 10 سال، داشتن شیشه حائل بین کابین بیمار و راننده، درج نام مرکز خدمات آمبولانس خصوصی، تکمیل بودن لیست تجهیزات طبی مطابق با استانداردهای اداره اورژانس کشور، نصب آژیر خطر و… تعدادی از این ضوابط می باشند.

کارشناسان اداره کل اورژآنس کشور و همچنین سازمان راهنمایی و رانندگی از آمبولاتس ها بازدید می کنند تا کارت معاینه طبی و فنی مورد نیاز برای شروع کار، صادر گردد

  • استخدام کارمندان

تاسیس مرکز آمبولانس هوایی یک تجارت یک نفره نیست. شما باید چندین نفر را برای کار در شرکت استخدام کنید. یک نفر تکنسین فوریت های پزشکی، بیهوشی یا پرستار، یک راننده مسلط برای هر دستگاه آمبولانس و همچنین یک اپراتور پاسخگویی برای هر شیفت کاری الزامی می باشد.

همچنین معرفی مسدول فنی با تحصیلات مرتبط، برای کسب مجوز ضروری می باشد.

  • استخدام مسئول فنی

هر موسسه ارائه دهنده خدمات آمبولانس هوایی مانند setayesh-emdad.com موظف است تا برای ساعات فعالیت خود یک مسئول فنی استخدام نماید. پروانه مسئول فنی به نام پطشک عمومی یا متخصص صادر می شود و حضور وی در ساعات مقرر اجباری و موظف به پاسخگویی می باشد. در صورت غیبت نیز می توان از قائم مقام مسدول فنی به مدت حداکثر 3 ماه استفاده نمود.

  • تعمیر و نگهداری

خدمات آمبولانس کاری بسیار حساس است که با مرگ و زندگی ارتباط دارد. به همین دلیل است که شما باید یک تیم تعمیر و نگهداری داشته باشید تا مطمئن شوید که همه وسایل نقلیه شما در فرم خوبی هستند و در هر زمانی که نیاز باشد آماده استفاده هستند. داشتن یک تیم تعمیر و نگهداری ممکن است هزینه اضافی باشد که باعث کاهش سود شما می شود، اما این هزینه ها برای موفقیت شرکت شما حیاتی هستند.

  • ساختمان مورد نیاز برای تاسیس مرکز آمبولانس

ساختمان خدمات اورژانس خصوصی، بنا به دستور اداره اورژانش کشور باید دارای شرایط خاصی باشد. داشتن امکانات فنی، بهداشتی، اتاق استراحت، انبار دارویی، قسمت بایگانی و پذیرش، تعدادی از ضوابط مورد نیاز ساختمان برای کسب مجوز تاسیس مرکز آمبولانس می باشد.

اداره نظارت بر اماکنن نیروی انتظامی باید از ساختمان بازدید کند و تنها در صورت تائید ایشان، پروانه تاسیس صادر خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.