بر اساس گزارش کلود فلیر، تیک تاک پر بازدید ترین وب سایت در سال ۲۰۲۱ بود

اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی تیک تاک (TikTok) موفق شد تا رسماً گوگل را شکست داده و در سال 2021 به محبوب‌ترین دامنه در سراسر جهان تبدیل شود. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این شرکت سال را با موفقیتی به پایان رسانده و با ترافیک بیشتری نسبت به گوگل همراه بوده است. همراه چیکاو باشید.

این اطلاعات از طریق شرکت امنیت وب کلودور (Cloudware) در دسترس قرار گرفته است که رتبه برتر دامنه خود را برای سال 2021 با نتایج نسبتاً جالبی به انجام رسانده است. آخرین گزارش بررسی سال Cloudflare که از طریق سرویس Cloudflare Radar ارائه می‌شود، نشان می‌دهد که که برنامه شبکه اجتماعی تیک تاک موفق شده است تا گوگل را از رتبه اولی جهانی کنار بزند و خود بر جای آن قرار گیرد.

به دست آوردن این رتبه برای این شبکه اجتماعی محبوب به خصوص در سرزمین چین، واقعا یک شاهکار بسیار بزرگ و قابل توجه است. نکته عجیب ماجرا اینجاست که این برنامه محبوب اجتماعی که بیشتر به خاطر موسیقی ویدیویی محبوبیت خود را کسب کرده است، در سال ۲۰۲۰ که گوگل رتبه اول جهانی را در دست داشت و انگار برای ابد به صدر فهرست چسبیده است، تنها رتبه هفتم را در اختیار داشت اما ظرف یک سال موفق شد تا تمام رقیبان را یکی یکی پشت سر بگذارد و حتی به گوگل نیز رحم نکرده و خود بر صدر تکیه زند.

برای برنامه محبوب موسیقی ویدیویی، این یک افزایش شهاب‌سنگ در رتبه‌بندی در مقایسه با سال 2020 است، زمانی که تنها هفتم بود و گوگل در صدر قرار داشت.

بر اساس گزارش کلود فلیر، تیک تاک  پربازدیدترین وب سایت در سال ۲۰۲۱ بود - چیکاو

  • بر اساس گزارش کلود فلیر، تیک تاک  پربازدیدترین وب سایت در سال ۲۰۲۱ بود

توجه داشته باشید که دامنه‌های گوگل همچنین حاوی داده‌هایی در رابطه با سایر فعالیت‌های وب ازجمله، اعم از نقشه‌ها، اخبار، کتاب‌ها، پروازها، عکس‌ها و  همچنین برنامه بسیار معروف و محبوب گوگل ترنسلیت  (Google Translate) نیز می‌شود.. علاوه بر این، تیک تاک همچنین از فیس‌بوک به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی سبقت گرفته است و متا در سال 2021 در رتبه سوم قرار گرفته است.

مایکروسافت از فیس‌بوک پایین‌تر است و این شرکت از شرکت‌هایی مانند اپل، آمازون، نتفلیکس، یوتیوب، توییتر و واتساپ جلوتر است. این واقعاً برای ما تعجب‌آور نیست، زیرا این پلتفرم در طول همه‌گیری، زمانی که مردم در خانه‌های خود گیر کرده بودند و به دنبال منابع سرگرمی بودند، به شهرت رسید.

در ماه سپتامبر، تعداد کاربران این پلتفرم از بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه عبور کرد و توانست فیس بوک را به عنوان پربارگیر‌ترین برنامه در دستگاه‌های تلفن همراه در سراسر جهان پشت سر بگذارد.

  • چه چیز دیگری در مورد پلت فرم تیک تاک می‌دانیم؟

کلود فلیر اضافه می‌کند که تیک تاک همچنین برای چند روز در ماه های فوریه، مارس و مه مقام اول را به خود اختصاص داد. با این حال، شبکه اجتماعی تیک تاک به طور مرتب پس از ماه آگوست همچنان رتبه اول را در دست داشته است.

چه چیز دیگری در مورد پلت فرم تیک تاک می‌دانیم؟ - چیکاو

کلود فلیر همچنین اضافه می‌کند که: «چند روزی بود که گوگل شماره ۱ بود، اما در ماه‌های اکتبر و نوامبر  در بیشتر روزها تیک تاک در صدر فهرست پربازدیدترین سایت قرار داشت، از جمله در روز شکرگزاری (۲۵ نوامبر) و جمعه سیاه (۲۶ نوامبر). این وبلاگ می‌افزاید: «در ۱۷ فوریه ۲۰۲۱ بود که تیک تاک برای یک روز رتبه اول را کسب کرد. در ماه مارس، تیک تاک چند روز دیگر و همچنین در ماه می نیز این ‌فرصت را به دست آورد و چندین بار در صدر قرار گرفت، اما پس از ۱۰ آگوست ۲۰۲۱ بود که تیک تاک در بیشتر روزها  بر مسند رتبه اولی چنگ انداخته بود و آن را  رها نمی‌گرد و همچنان در بیشتر روزها پیشتاز بود.

البته در برخی از روزها نیز گوگل  رتبه شماره ۱ را تصاحب می‌کرد اما در ماه‌های اکتبر و نوامبر بیشتر روزها به برنامه تیک تاک تعلق داشتند و این برنامه رتبه یک را به دست می گرفت، از جمله در روز شکرگزاری (۲۵ نوامبر) و جمعه سیاه (۲۶ نوامبر) تیک تاک گوگل را به عقب راند.

  • محبوب‌ترین ۱۰ دامنه در سال ۲۰۲۱

۱ ـ  تیک تاک (TikTok.com)

۲ ـ گوگل (Google.com)

۳ ـ فیسبوک (Facebook.com)

۴ ـ مایکروسافت (Microsoft.com)

۵ ـ اپل (Apple.com)

۶ ـ آمازون (Amazon.com)

۷ ـ نتفلیکس (Netflix.com)

۸ ـ یوتیوب (YouTube.com)

۹ ـ توییتر (Twitter.com)

۱۰ ـ واتساپ (WhatsApp.com)

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.