سامسونگ گلکسی ای ۵۳ در گیک بنچ دیده شد، به تراشه اگزینوس ۱۲۰۰ مجهز می شود

سامسونگ همچنان به به روزرسانی خط تولید گوشی‌های هوشمند خود ادامه می‌دهد و در حال آماده شدن برای رونمایی از جانشین گلکسی ای ۵۲ (Galaxy A52) است. در سه ماهه اول سال آینده، گلکسی ای ۵۳ (Galaxy A53) برای اولین بار به نمایش در خواهد آمد و چندی پیش شاهد رندرهایی بودیم که طراحی محصول جدید سامسونگ را نشان می‌داد. اکنون این گوشی هوشمند در پایگاه داده بنچمارک (Geekbench) مشاهده شده است اما در مورد مشخصات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ تاکنون گزارش‌های متفاوتی ارائه شده است. همراه چیکاو باشید.

در بنچمارک، مدل این گوشی SM-A536U ذکر شده است و بر روی پلتفرم سخت افزاری با شماره مدل s5e8825 اجرا می‌شود. به طور قطع مشخص نیست که چه نوع تراشه‌ای روی این گوشی سوار می‌شود اما با توجه به پیکربندی هسته‌ها و فرکانس کلاک آن‌ها، می‌توان حدس زد که سامسونگ از یک تراشه داخلی برای این گوشی هوشمند استفاده خواهد کرد که می‌تواند پردازنده اگزینوس ۱۲۰۰ سامسونگ باشد. ظاهراً این تراشه جانشین تراشه اسنپدراگون کوالکام شده است.

اسمارت‌فون‌های سری A آینده سامسونگ با نام مدل SM-A536U در بنچمارک گیک بنچ - چیکاو

طبق گزارش SamMobile، اسمارت‌فون‌های سری A آینده سامسونگ با نام مدل SM-A536U در بنچمارک گیک بنچ (Geekbench) فهرست شده‌اند و به نظر می‌رسد نسخه مخصوص عرضه در آمریکای این گوشی باشد. ورودی گیگ بنچ، مادربرد گوشی هوشمند را با نام «S۵E۸۸۲۵» فهرست می‌کند، که نشان می‌دهد سامسونگ گلکسی ای ۵۳ می‌تواند از پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس ۱۲۰۰ پلتفرم گوشی هوشمند (Exynos 1200 SoC) استفاده کند که دارای دو هسته با کارایی بالا با فرکانس ۲.۴۰ گیگاهرتز و شش هسته با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است. طبق لیست گیگ بنچ این گوشی هوشمند به ۶ گیگابایت رم مجهز شده است و رابط کاربری با پوسته اختصاصی One UI4.0 استفاده سامسونگ را بر روی سیستم عامل اندروید ۱۲ اجرا خواهد کرد.

بر اساس لیست گیگ بنچ، سامسونگ گلکسی ای ۵۳ مجهز به ۵جی در تست بنچمارک پردازنده تک هسته‌ای ۶۹۰ امتیاز و در تست بنچمارک پردازنده چند هسته‌ای ۱۸۴۸ امتیاز کسب کرده است. گفته می‌شود این گوشی هوشمند سامسونگ دارای پردازنده گرافیکی آرم مالی جی ۶۸ (ARM Mali-G68) خواهد بود که در ماه می‌۲۰۲۰ عرضه شد. با این حال، سامسونگ هنوز هیچ جزئیاتی از این تلفن هوشمند آینده فاش نکرده است.

طبق شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده است، گلکسی ای ۵۳ سامسونگ به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع سوپر آمولد مجهز خواهد شد که می تواند وضوح فول اچ دی پلاس را با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز برای تصویر به ارمغان آورد. این گوشی انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین خواهد کرد که در بطن آن قرار می‌گیرد و علاوه بر این، می‌تواند از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی کند.

از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های این گوشی می‌توان به محافظت در برابر گرد و غبار و رطوبت طبق استاندارد IP67 اشاره کرد که تا عمق ۱.۵ متر آب به مدت ۳۰ دقیقه دارای مقاومت خواهد بود و همچنین حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار خواهد گرفت.

افشای اطلاعات قبلی حاکی از آن بود که سامسونگ گلکسی ای ۵۳ با یک دوربین چهارگانه عرضه خواهد شد که حسگر اصلی آن را یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی تشکیل خواهد داد.صفحه نمایش ۶.۵ اینچی سوپر آمولد این گوشی هوشمند برای تعبیه دوربین سلفی از فناوری بریدگی که سامسونگ نام آن را اینفینیتی او (Infinity-O) گذاشته استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند مانند نسل قبلی خود یعنی یعنی گوشی هوشمند گلکسی ای ۵۲ (Samsung Galaxy A 52) با استفاده از شبکه ارتباطات نسل پنجم موبایل ۵جی  و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر عرضه شود.

پنل پشتی سامسونگ گلکسی ای ۵۳ - چیکاو

البته برخی از گزارش‌ها نیز به مشخصات متفاوتی اشاره می‌کنند ازجمله این که: سامسونگ گلکسی ای ۵۳ به عنوان جانشین گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی ای ۵۲ که با تراشه اسنپدراگون ۷۲۰ جی کوالکام همراه با حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شد، با همان مشخصات عرضه خواهد شد. این گوشی به یک دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED Infinity-O با نرخ رفرش ۹۰ هرتز مجهز می‌شود. این گوشی هوشمند به باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی مجهز شده است. گزارش اخیر حاکی از آن است که تولید این گوشی هوشمند از قبل آغاز شده است.

در حال حاضر مشخص نیست که کدام گزارش و مشخصات در مورد گوشی گلکسی ای ۵۳ سامسونگ به طور دقیق صدق می‌کند. با توجه به این موضوع که هر دو گزارش از منابع معتبر نقل شده است بنابراین بهتر است چند روز دیگر منتظر بمانیم تا گزارش دقیق‌تری در این زمینه در دسترس قرار گیرد.

منبع gadgets.ndtv gadgets.ndtv
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.