ایسوس به‌روزرسانی پایدار اندروید 12 را برای زن فون ۸ منتشر کرد

در اواخر اکتبر، ایسوس برنامه به روز رسانی پایدار اندروید 12 خود را برای گوشی های هوشمند واجد شرایط معرفی کرد. یک ماه و نیم بعد، اولین مدل از فهرست منتشر شده اکنون این به روز رسانی آخرین نسخه اندروید را طبق برنامه زمان بندی شده، دریافت کرده است. این گوشی ایسوس زن فون ۸ ( ZenFone 8 ) این برند است. همراه چیکاو باشید.

گوشی ایسوس زن فون ۸ امسال به عنوان یک دستگاه اندرویدی جایگزین برای آیفون ۱۲ مینی (iPhone 12 mini) عرضه شد. خاطر نشان می‌شود که گوشی زن فون ۸ ایسوس یک گوشی جمع و جور ۵.۹ اینچی است که از صفحه نمایش سوپر آمولد با وضوح فول اچ دی پلاس و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۱۰۰ نیت به همراه پشتیبانی از HDR 19+ و گواهی IP68 و گوریلا گلس ۳ نیز از قابلیت های نمایشگر این گوشی است. این گوشی رابط ZenUI 8 را مبتنی بر اندروید ۱۱ اجرا می‌کند و از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ دارای ۵جی کوالکام قدرت می‌گیرد. رم ۶ تا ۱۶ گیگابایتی بعلاوه حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایتی نیز از دیگر مشخصات آن است. دوربین سه گانه با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی به همراه سلفی ۱۲ مگاپیکسلی، کیفیت فیلم‌برداری تا نهایتا 4k، بلندگوهای استریو با کیفیت صدای ۳۲ بیت، ۳۸۴ کیلوهرتز اوج کیفیت صدا را به ارمغان می‌آورند و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی ازجمله دیگر ویژگی‌های این گوشی کامپکت است که به عنوان رقیب گوشی آیفون ۱۲ مینی وارد بازار شده است.

پنل پشتی و ماژول دوربین گوشی ایسوس زن فون ۸ - چیکاو

این گوشی با اندروید 11 روانه بازار گردید و اکنون اولین گوشی هوشمند ایسوس است که به‌روزرسانی پایدار اندروید 12 را دریافت می‌کند.

بر اساس گزارش XDA Developers، آخرین به روز رسانی سیستم عامل برای گوشی ایسوس زن فون ۸ با شماره ساخت 31.1004.0404.55 ارائه می‌شود. گزارش شده است که این نسخه سیستم عامل برای کاربران به صورت گروهی منتشر می‌شود. بنابراین، دسترسی هر کاربر به این سیستم عامل جدید و به روز رسانی مدتی طول می کشد.

جالب اینجاست که این نسخه از سیستم عامل اندروید علیرغم انتشار در ماه دسامبر (آذر ماه)، این به‌روزرسانی نرم‌افزار جدید با وصله‌های امنیتی نوامبر 2021 عرضه می‌شود. شاید سازنده رایانه شخصی تایوانی نسخه جدیدی را با وصله های امنیتی به روز، در روزهای آینده عرضه کند.

با توجه به تغییرات، به‌روزرسانی سیستم عامل جدید، این گوشی تقریباً تمام ویژگی‌های اندروید 12 را به همراه دارد. همچنین دارای ویژگی‌های خاص رابط کاربری اختصاصی ایسوس ZenUI است.

صفحه نمایش گوشی ایسوس زن فون ۸ - چیکاو

با این حال، گوشی هوشمند زن فون ۸ فلیپ  (ZenFone 8 Flip) نیز قرار است در ماه دسامبر ( همین ماه تا ۱۰ دی ماه آینده) به‌روزرسانی پایدار اندروید 12 را دریافت کند. از این رو، احتمالاً کاربرانی که گوشی هوشمند زن فون ۸ فلیپ ایسوس را در اختیار دارند، این به روز رسانی را در چند روز آینده دریافت خواهند کرد و خواهند توانست اسمارت فون خود را به این نسخه از سیستم عامل به روز رسانی کنند و از تما ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و امکاناتی که اندروید ۱۲ برای کاربران به ارمغان می‌آورد، بهره ببرند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.