شارپ اکیوس ویش احتمالا بهترین گوشی هوشمند سطح پایه این برند است

شارپ از چهارمین گوشی هوشمند خود در سال ۲۰۲۱ با نام «شارپ اکیوس ویش» (SHARP AQUOS wish) رونمایی کرد. این گوشی یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های این شرکت در سال جاری میلادی است. این گوشی هوشمند شارپ علی رغم این که یک اسمارت فون از سطح پایه شارپ محسوب می‌شود اما مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فرد را ارائه می‌دهد. همراه چیکاو باشید.

  • مشخصات و ویژگی های گوشی شارپ اکیوس ویش

گوشی «ویش» جدید برند شارپ اکیوس با شماره مدل SHG06 تلفن هوشمندی است که به تازگی معرفی شده است، این اسمارت فون نیز مانند اکثر مدل‌های دیگر این شرکت در سال جاری، از طراحی قاب تخت برخوردار است. بدنه مات این گوشی از ۳۵ درصد مواد پلاستیکی بازیافتی ساخته شده است. ابعاد آن ۱۴۷ در  ۷۱ در  ۸.۹  میلی‌متر است و ۱۶۲ گرم نیز وزن دارد. آن ۱۶۲ گرم و در سه رنگ (سبز زیتونی (Olive Green)، رنگ عاج فیل (Ivory) و زغالی (Charcoal) عرضه می‌شود.

این گوشی هوشمند نیز مانند برادران خود، در نفوذ برابر گرد و غبار و نفوذ آب به داخل دستگاه مقاوم است. به طور خاص، این تلفن موفق شده است تا تأییدیه IP67 را کسب کند که نشان می‌دهد می‌تواند تا ۳۰ دقیقه تا مق ۱.۵ متری آب دوام آورده و در برابر نفوذ آب به داخل دستگاه مقاومت داشته باشد و همچنین از گواهینامه‌های MIL-STD-810H و MIL-STD-810G برای دوام بهره می‌برد.

مشخصات و ویژگی های گوشی شارپ اکیوس ویش - چیکاو

این دستگاه دارای یک پنل ۵.۷ اینچی از نوع LCD  است که می‌تواند وضوح اچ دی با رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل را ارائه دهد. در قسمت بالای پنل نمایشگر این گوشی بریدگی قطره‌ای وجود دارد که از آن برای تعبیه دوربین سلفی استفاده می‌شود. این اسمارت فون دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو است. جالب اینجاست که با اپلیکیشن Google Camera Go عرضه می‌شود. علاوه بر این، این گوشی هوشمند از پردازنده پایین رده اسنپدراگون ۴۸۰ کوالکام پلتفرم گوشی‌های هوشمند (Qualcomm Snapdragon 480 SoC) پشتیبانی می‌کند. این پردازنده با ۴ گیگابایت رم LPDDR4x و ۶۴ گیگابایت حافظه UFS 2.1 جفت شده است. گوشی ویش شارپ اندروید ۱۱ را با دو نسل به روزرسانی سیستم عامل تضمین شده اجرا می‌کند.

در بخش امکانات اتصالات، این گوشی از دو سیم کارت نانو و سیم کارت الکترونیکی  (nano + eSIM)، ۵ پشتیبانی از شبکه ارتباطات جی، WiFi 5 دو بانده، بلوتوث ۵.۱، GNSS شامل: جی پی اس، GLONASS، BeiDou، Galileo، QZSS و NFC پشتیبانی می‌کند. این تلفن پایین رده‌ی شارپ تمامی موارد ضروری مانند جک هدفون ۳.۵ میلی متری برای خروجی صدای هدفون، اسلات کارت میکرو اس دی برای افزایش میزان حافظه ذخیره سازی، حسگر اثر انگشت و پورت USB Type-C را دارد.

آخرین مورد که اتفاقاً کم‌اهمیت نیست، این است که این دستگاه توسط یک باتری ۳۷۳۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع USB PD 3.0 پشتیبانی می‌شود.

  • گوشی شارپ اکیوس ویش چه قیمتی خواهد داشت و چه زمانی عرضه می‌شود

گفته می‌شود که گوشی هوشمند مقرون به صرفه «ویش» آکیوس شارپ به احتمال زیاد در اواسط ژانویه ۲۰۲۲ (اواخر اسفند ۱۴۰۰ یا اوایل فروردین ۱۴۰۱) روانه ویترین فروشگاه‌ها خواهد شد اما در مورد قیمت این گوشی هوشمند تاکنون هیچ اطلاعات موثقی در دسترس قرار نگرفته است.

گوشی شارپ اکیوس ویش چه قیمتی خواهد داشت و چه زمانی عرضه می‌شود - چیکاو

شرکت شارپ ژاپن علی رغم این که گوشی‌های هوشمند بسیار خوب و ارزشمندی را طراحی و تولید می کند که در صورت عرضه در بازارهای جهانی بدون شک با استقبال و فروش خوبی رو به رو خواهند شد اما این شرکت این گونه محصولات خود را به طور اختصاصی در بازار سرزمین مادری یعنی ژاپن عرضه می‌کند بنابراین انتظار می‌رود که این گوشی جدید این شرکت یعنی مدل ویش اکیوس شارپ نیز به طور اختصاصی فقط برای در بازار ژاپن عرضه شود.

 نسخه خرده فروشی گوشی هوشمند از طریق au در دسترس قرار خواهد گرفت، در حالی که فروش سازمانی این اسمارت فون را SoftBank بر عهده خواهد داشت.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.