چگونه یک پاوربانک ایده آل انتخاب کنیم

پاوربانک یک باتری قابل شارژ است که جزو لوازم ضروری روزمره به شمار می رود. در واقع وجود این دو به هم گره خورده است. هر جا گوشی، تبلت یا لپ تاپ وجود داشته باشد، حضور پاوربانک لازم است. زیرا خیلی اوقات فرصت شارژ کردن گوشی امکان پذیر نیست و در نهایت ناامید و مستاصل می شویم که چه کار کنیم؟ اینجاست که پاوربانک مثل یک فرشته نجات به ما کمک می کند تا گوشی را شارژ کنیم. همانطور که قبل از خرید گوشی موبایل باید به نکاتی توجه کنید، در انتخاب پاوربانک نیز باید موارد ضروری را مد نظر قرار دهید. در این مطالب به نکات مهم برای خرید یک پاوربانک مناسب می پردازیم تا در نهایت خرید صحیحی داشته باشید.  

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سبک و قابل حمل بودن

اولین ویژگی مهم پاوربانک وزن و حجم آن است. زیرا یکی از دلایلی که به خرید پاوربانک روی می آوریم، قابل حمل بودن آن، به راحتی در کیف جای گرفتن و در سفرها همراه ما بودن است. اما اگر گزینه سنگین را انتخاب کنید نمی توانید به راحتی در چمدان مسافرتی تان آن را جای دهید.  این وسیله جمع و جور مناسب برای افرادی است که مسافرت های شغلی و تفریحی زیاد می روند.

ظرفیت باتری را در نظر بگیرید

ظرفیت باتری تعداد دفعات شارژ کردن دستگاه را به شما نشان می دهد و براساس میلی آمپر ساعت سنجیده می شود. طبیعتا هر چه این عدد بزرگتر باشد، قدرت بیشتری به دستگاه منتقل خواهد شد. مثلا اگر پاوربانک با ظرفیت 1000 میلی آمپرساعت را با  یک گوشی با باتری 2500 میلی آمپر ساعتی خریداری کنید فقط می توانید 3 بار کاملا شارژ کنید. ظرفیت باتری به نوع کارکرد شما بستگی دارد. اگر بیشتر بیرون از منزل کار می کنید، پاوربانک با ظرفیت بالا را بهترین گزینه است. بهترین کار این است که گوشی را متناسب با پاوربانک تان خریداری کنید. مثلا زمانی که گوشی شیائومی می خرید، حتما پاوربانک را براساس قدرت شارژ دستگاه انتخاب کنید. اگر دنبال بهترین گوشی شیائومی می گردید، میتوانید انواع گوشی های شیائومی را در فروشگاه  لیپک مشاهده کنید.

مدت زمان شارژ

مدت زمان شارژ ویژگی مهم در انتخاب یک پاوربانک است و با رشد فناوری و تکنولوژی این میزان افزایش پیدا کرده است، مثلا در گذشته یک پاوربانک 10000 میلی آمپرساعتی بین 6 تا 8 ساعت، دستگاه را شارژ می کرد اما امروزه این میزان به 2 تا 3 ساعت تغییر پیدا کرده است.

پورت های USB

هر چه تعداد پورت ها بیشتر باشد، دستگاه های زیادتری همزمان شارژ می شوند. ممکن است در سفر باشید و دوستتان شارژر خود را فراموش کرده باشد. می توانید همزمان با گوشی هر دو را به شارژ بزنید. به طور کلی یک پاوربانک به بیش از 2، 3 تا پورت بیشتر نیاز ندارد.

جریان شارژ خروجی پاوربانک

توان ورودی پاوربانک را در نظر بگیرید. به این معنی که باید جریان ورودی پاوربانک با دستگاه شما هم خوانی داشته باشد. اکثر دستگاه ها تا 1 آمپر را می پذیرند، اما دستگاه های جدید جریان ولتاژ بیشتر از 1 یا 2 آمپری را پشتیبانی می کنند. اگر سرعت شارژ در اولویت انتخاب شماست، باید پاوربانک با فناوری شارژ سریع انتخاب کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که گوشی نیز باید به فناوری شارژ سریع مجهز باشد.

انواع روش های اتصال پاوربانک به گوشی

پاوربانک ها دارای خروجی های متعددی هستند، اما ممکن است یک پاوربانک همه خروجی را باهم نداشته باشد.

  •  مدل USB-A

 به شکل مستطیل و مسطح هستند و بیشتر برای تلویزیون و لپ تاپ استفاده می شود. و تمام نسخه های USB را پشتیبانی می کنند.

  •   Micro USB

از این روش برای اتصال موبایل ها، پخش کننده های mp3، چاپگرهای عکس و غیره استفاده می شود. این کانکتورها به سه شکل.micro A,B,USB3 وجود دارند.

  •    USB-C

USB-Cجدیدترین مدل است که قابلیت چرخش را نیز دارد. علت محبوبیت USB-C جمع و جور بودن و سازگاری آن است.

  •   نوع بی سیم

برخی دیگر نیز به صورت بی سیم کار می کنند، و با قرار دادن گوشی بر روی پاوربانک به راحتی شارژ می شوند. البته اگر قصد دارید که پاوربانک بی سیم تهیه کنید حتما باید گوشی شما نیز از شارژ بی سیم پشتیبانی کند.

قیمت پاوربانک

قیمت جزو نکاتی است که باید قبل از خرید مد نظر قرار دهید. اما هیچ گاه کیفیت را فدای قیمت نکنید، با توجه به اینکه روز به روز با افزایش قیمت ها در بازار مواجه می شویم، بهترین تصمیم این است که یک بار برای همیشه هزینه کنید. به طور مثال پاور بانک های شیائومی که بسیار پرطرفدار هستند و  در سایت xiaomi مشاهده می کنید می توانید در ایران در سایت لیپک با قیمت مناسب خریداری کنید.

قبل از خرید  هدف را مشخص کنید

انتخاب پاوربانک مانند گوشی به نیاز شما بستگی دارد. و ویژگی برند جزو موارد اساسی برای خرید یک پاوربانک مناسب به شمار نمی رود. فرقی نمی کند برند گوشی نوکیا، شیائومی، سامسونگ یا اپل باشد، قبل از هر چیز باید هدف از خرید پاوربانک را مشخص کرده و بعد تصمیم گیری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.